Verkoop woning- 1e bod binnen. Hoe verder aanpakken?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Verkoop woning- 1e bod binnen. Hoe verder aanpakken?
Beste,
We hebben onze woning sinds vorige week te koop geplaatst (uit de hand). Vraagprijs is €350.000 en dit is een zeer correcte prijs, we zijn ons bewust dat de woning dit zeker waard is. Enkele dagen later is al een bod uitgekomen van €335.000, wat OK is maar we verwachten nog iets hoger te kunnen komen. Er zijn geen opschortende vw vermeld, alsook geen vervaltermijn..
We hebben echter enorm veel aanvragen binnengekregen en de komende dagen vinden er nog een 10-tal bezoeken plaats.
Bepaalde mensen hebben zelfs aangegeven dat als er een bod is ik hen zeker moet contacteren..
We vermoeden dat er meer uit gehaald kan worden maar willen het spel correct en fair spelen.
Vraag is hoe we het nu best aanpakken naar zowel de bieder als naar de overige bezoekers.
Mijn idee was als volgt.
* We koppelen terug naar de bieder dat we bedankt zijn in zijn interesse, maar we de komende dagen de verschillende kandidiaten nog wensen langs te komen en bv. volgende week woensdag feedback zullen terugkoppelen.
* Naar alle andere bezoekers zeggen we dat we reeds een mooi bod (geen bedrag vermelden) ontvangen hebben, welke we in overweging nemen. Maar dat we alle bezoekers een gelijke kans willen geven en diegene die geïnteresseerd zijn kunnen een bod uitbrengen tegen bv. dinsdagavond. Daarna gaan we de knoop al dan niet doorhakken.
Op dinsdagavond kijken we dan wie het hoogste bod heeft. Stel we hebben een hoger bod, koppelen we terug naar de 1e bieder om hem nog een kans te geven? Ik wil geen pingpongspel spelen waarbij ik steeds iedereen opbel om op te bieden.
In het geval er geen extra bod komt zouden we nog een tegenbod kunnen doen naar de 1e bieder. Ik vrees dan wel dat de andere potentiële kopers "opgeblazen" zijn omdat ze onder tijdsdruk stonden en geen bod "durfden" uitbrengen. Dus als de 1e bieder dan niet meegaat in mijn tegenbod ik weinig alternatieven heb of ik moet het weigeren.
bedankt!
We hebben onze woning sinds vorige week te koop geplaatst (uit de hand). Vraagprijs is €350.000 en dit is een zeer correcte prijs, we zijn ons bewust dat de woning dit zeker waard is. Enkele dagen later is al een bod uitgekomen van €335.000, wat OK is maar we verwachten nog iets hoger te kunnen komen. Er zijn geen opschortende vw vermeld, alsook geen vervaltermijn..
We hebben echter enorm veel aanvragen binnengekregen en de komende dagen vinden er nog een 10-tal bezoeken plaats.
Bepaalde mensen hebben zelfs aangegeven dat als er een bod is ik hen zeker moet contacteren..
We vermoeden dat er meer uit gehaald kan worden maar willen het spel correct en fair spelen.
Vraag is hoe we het nu best aanpakken naar zowel de bieder als naar de overige bezoekers.
Mijn idee was als volgt.
* We koppelen terug naar de bieder dat we bedankt zijn in zijn interesse, maar we de komende dagen de verschillende kandidiaten nog wensen langs te komen en bv. volgende week woensdag feedback zullen terugkoppelen.
* Naar alle andere bezoekers zeggen we dat we reeds een mooi bod (geen bedrag vermelden) ontvangen hebben, welke we in overweging nemen. Maar dat we alle bezoekers een gelijke kans willen geven en diegene die geïnteresseerd zijn kunnen een bod uitbrengen tegen bv. dinsdagavond. Daarna gaan we de knoop al dan niet doorhakken.
Op dinsdagavond kijken we dan wie het hoogste bod heeft. Stel we hebben een hoger bod, koppelen we terug naar de 1e bieder om hem nog een kans te geven? Ik wil geen pingpongspel spelen waarbij ik steeds iedereen opbel om op te bieden.
In het geval er geen extra bod komt zouden we nog een tegenbod kunnen doen naar de 1e bieder. Ik vrees dan wel dat de andere potentiële kopers "opgeblazen" zijn omdat ze onder tijdsdruk stonden en geen bod "durfden" uitbrengen. Dus als de 1e bieder dan niet meegaat in mijn tegenbod ik weinig alternatieven heb of ik moet het weigeren.
bedankt!
Re: Verkoop woning- 1e bod binnen. Hoe verder aanpakken?
Geen slechte strategie.
Mss kan je uw notaris ook in 'cc zetten' bij de biedingen. Verder zou ik uw eerste bod wel durven vermelden bij de andere kooplustigen. Als iedereen langs geweest is, tijd gehad heeft om erover na te denken en een beslissing genomen heeft zou ik idd ook ff terug de eerste bieder contacteren voor de stand van zaken.
Als uw woning 350k waard is, dan zal je dat momenteel zeker ook krijgen. Het is nog steeds een gekkenhuis op de immo-markt, en al zeker in uw prijsklasse.
Succes.
Mss kan je uw notaris ook in 'cc zetten' bij de biedingen. Verder zou ik uw eerste bod wel durven vermelden bij de andere kooplustigen. Als iedereen langs geweest is, tijd gehad heeft om erover na te denken en een beslissing genomen heeft zou ik idd ook ff terug de eerste bieder contacteren voor de stand van zaken.
Als uw woning 350k waard is, dan zal je dat momenteel zeker ook krijgen. Het is nog steeds een gekkenhuis op de immo-markt, en al zeker in uw prijsklasse.
Succes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt! Ik ben wel niet van plan om het getal €335.000 te vermelden, maar enkel "een goed bod", ze kunnen dan zelf fantaseren en zullen ook wel doorhebben dat het niet om €310.000 gaat e..
Vind je de deadline van dinsdag een goed uitgangspunt, wetende dat de laatste bezoekers momenteel op zondag langskomen?
Vind je de deadline van dinsdag een goed uitgangspunt, wetende dat de laatste bezoekers momenteel op zondag langskomen?
De meeste klassieke verkoopspraatjes:
- We hebben veel bezoekers -> creëert verkoopdrukte en kan mensen wegjagen
- We hebben al biedingen maar niet aanvaardt -> toont aan dat je geen laag bod wilt, maar ook mogelijk een biedingsoorlog wilt wat ook mensen wegjaagt.
Ik walgde van die trucjes om eerlijk te zijn. Als de makelaar zei dat er reeds biedingen waren ging ik simpelweg weg. Een biedingsoorlog is iets waar je als koper niet in wilt zitten want dan wordt de kans groot dat het een te hoge prijs gaat worden.
Nu allemaal leuk voor de verkoper natuurlijk.
- We hebben veel bezoekers -> creëert verkoopdrukte en kan mensen wegjagen
- We hebben al biedingen maar niet aanvaardt -> toont aan dat je geen laag bod wilt, maar ook mogelijk een biedingsoorlog wilt wat ook mensen wegjaagt.
Ik walgde van die trucjes om eerlijk te zijn. Als de makelaar zei dat er reeds biedingen waren ging ik simpelweg weg. Een biedingsoorlog is iets waar je als koper niet in wilt zitten want dan wordt de kans groot dat het een te hoge prijs gaat worden.
Nu allemaal leuk voor de verkoper natuurlijk.
Inderdaad, eerlijk zijn tov de nieuwe bezichtigers, hun de rondleiding geven, warm maken voor de woning en gewoon zeggen, er is al een bod van net niet de vraagprijs, maar we geven iedereen nog even de kans.
Neen ! Maar wie ben ik?mysticwizard schreef: ↑28 januari 2021, 08:19

Ik zou de deadline naar vrijdagmiddag zetten.
De ervaring van de laatste 2 jaar zegt mij dat het vermelden van eerdere biedingen alsook de biedprijs geen enkel obstakel is voor de mensen die ECHT geïnteresseerd zijn. Een biedoorlog zal het niet worden als je de deadline zo kort zet. Je moet iedereen ook geen 7 kansen geven om hun definitieve prijs kenbaar te maken.
Je kan ook al wat filteren door fijntjes te polsen naar hun financiering.

Edit: Voodoo heeft het wederom mooi omschreven. Ik treed hem bij.
Aanvaard het bod van 335.000 euro, of rond de zaak af op 340.000 maar vermeld wel voorwaarden en vraag een voorschot te storten bij ondertekening compromise.Zulke bied spelletjes spelen , zeker nu in Corona tijd,, kan je zuur opbreken...
Als je uw woning tekoop stelt voor 350000€ dan moet je verkopen aan de eerste persoon die dit bedrag biedt, anders handel je niet correct. Als je de bieders tegen elkaar wil laten opbieden , dan moet je werken met (bieden onder gesloten omslag)
zo kan je ook biedingen boven vraagprijs aanvaarden. Maar dit moet je duidelijk vermelden in de advertenties en de reclame die je maakt, anders kan je problemen krijgen met potentiele kopers.
zo kan je ook biedingen boven vraagprijs aanvaarden. Maar dit moet je duidelijk vermelden in de advertenties en de reclame die je maakt, anders kan je problemen krijgen met potentiele kopers.
Hallo Ludo, je bent hier op spaargids hé.
Als valabele kopers 360k willen geven voor je woning waarom zou je dan afkloppen op 340k ? Het is niet dat TS het geld uit hun zakken klopt. Er is nergens dwang, men is gewoon bereid meer te geven omdat men weet dat de vraag groter is dan het aanbod in deze prijsklasse.
Als valabele kopers 360k willen geven voor je woning waarom zou je dan afkloppen op 340k ? Het is niet dat TS het geld uit hun zakken klopt. Er is nergens dwang, men is gewoon bereid meer te geven omdat men weet dat de vraag groter is dan het aanbod in deze prijsklasse.
Ik krijg het daar ook van op mijn (reeds zwaar aangetaste) heupen.
Sinds een klein jaar ook passief aan het rondkijken naar een nieuwe woning en krijg het van die "bieden onder gesloten omslag"/presale-toestanden.
Een paar maanden geleden ook een huis bezocht - nochtans particulier maar ze waren ook al zo slim om te werken met bieden onder omslag - en bij het betreden werd er al fijntjes bijgezegd dat de vraagprijs al geboden was in de voormiddag - ... tja, bij mij werkt dat net omgekeerd ... de goesting en de interesse was al weg.
Ik begrijp natuurlijk wel het standpunt van de verkoper - op een bepaald moment zal ik bij een eventuele aankoop (maar met dergelijke immomarkt denk ik dat het nog een hele tijd zou kunnen duren) dan ook verkoper worden

Het is nu hét moment om te verkopen, geebee. Je kan het op z'n minst proberen. Zal ik eens langskomen? 

In deze prijsklasse en in onze provincie worden de woningen nu verkocht maar zijn ze pas beschikbaar medio 2022 ... En ja hoor, die panden worden allemaal verkocht.
Een eenzame spaargidser in nood kan hier altijd een kamer met badkamer betrekken voor een appel en een ei.
Sorry TS, ik ben uw topic precies aan het hacken. My bad.

Een eenzame spaargidser in nood kan hier altijd een kamer met badkamer betrekken voor een appel en een ei.
Sorry TS, ik ben uw topic precies aan het hacken. My bad.
dat is niet correct, vraagprijs is basis tot onderhandelen. Kan nar boven, of naar onderen. Verkoper is vrij te bepalen waar hij akkoord is.merlina schreef: ↑28 januari 2021, 09:32 Als je uw woning tekoop stelt voor 350000€ dan moet je verkopen aan de eerste persoon die dit bedrag biedt, anders handel je niet correct. Als je de bieders tegen elkaar wil laten opbieden , dan moet je werken met (bieden onder gesloten omslag)
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is in de huidige markt en pijsklasse nu echt iets wat je niet moet doen.
Een woning in de prijsklasse zonder grote gebreken zal eerder het onderwerp van opbieden tussen verkopers worden dan het te moeten verkopen aan de eerste de beste bieder.
De verkoper heeft twee keuzes. Hij verkoopt het aan de eerste de beste die zijn vraagprijs geeft en laat voor de zekerheid
een voorschot op de derdenrekening storten. Wanneer hij het spel helder wil spelen zegt hij tegen de kandidaat kopers gewoon dat de woning niet verkocht zal worden onder de vraagprijs en dat de koper die deze prijs biedt na betalen van een voorschot de woning krijgt toegewezen. Of hij neemt de iets langere weg en speelt na een bod gelijkwaardig aan de vraagprijs de overige bieders tegen elkaar uit.
TS is verkoper. Het onderwerp moet dus benaderd worden vanuit het oogpunt van een verkoper.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 28 januari 2021, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.