Verlof laten uitbetalen of overzetten?
Re: Verlof laten uitbetalen of overzetten?
Er is ook het principe van loopbaansparen, waarmee je extralegale dagen ongelimiteerd ver kan overdragen.ludo schreef: ↑5 december 2021, 18:15 Wettelijke verlofdagen moeten opgenomen worden op einde van het jaar.
Wettelijke verlofdagen overzetten is strafbaar zowel voor werknemer als werkgever.
Enkel in uitzonderlijke gevallen mag dit.
https://www.unizo.be/advies/kunnen-werk ... lgend-jaar
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Je zou ook kunnen opteren om de helft over te dragen en de helft uit te laten betalen, dan zie je wat er van overblijft éMeOnline schreef: ↑5 december 2021, 15:47 Het gaat over inhaalrustdagen, geen vakantiedagen.
Daar ik in een positie zit waarbij mijn werk gewoon blijft liggen als ik verlof heb en ik dit dus nadien dubbel en dik bekoop, twijfel ik toch om uit te laten betalen.
Euro's zijn euro's he...
Maar als het echt niet voordelig is, draag ik ze toch naar volgend jaar over, waarbij we ze dan moeten opnemen voor eind maart...
Luxeprobleem idd...
Ikzelf moet nog 14 dagen opnemen dit jaar.
We mogen er wel 10 overdragen naar volgend jaar.
Waarvan 5 verplicht in de 1e week van de kerstvakantie
Blijkbaar is er eens een controle nodig van sociale inspectie op overuren.
Vanaf een bepaald aantal overuren zijn overuren not done meer.
Estate Guru believer.
Gelukkig zijn er hier op spaargids vele onmisbare mensen.
Wat zal er gebeuren als er morgen een ongeval plaats heeft, en maanden revalidatie.
Zal dan het werk blijven liggen, denk van niet.
En een dag heeft maar een bepaald aantal uren dat je mag werken.
En verlof over hebben wat een sukkels, die hun vrije tijd niet kunnen besteden.
Sommigen moeten met wetten tegen hun zelf beschermd worden.
Wat zal er gebeuren als er morgen een ongeval plaats heeft, en maanden revalidatie.
Estate Guru believer.
In mijn geval komt het door ziekte. Als je 6 maand niet kan werken kun je uiteraard ook geen verlof opnemen.
Geen nood, volgend jaar zullen ze wel op zijn.
Maar je hebt gelijk hoor. Al die onmisbaren die overuren en verlof laten staan zijn een zegen voor de baas. Als ze morgen verongelukken met massa's verlof en overuren hebben ze veel gratis gewerkt.
Geen nood, volgend jaar zullen ze wel op zijn.
Maar je hebt gelijk hoor. Al die onmisbaren die overuren en verlof laten staan zijn een zegen voor de baas. Als ze morgen verongelukken met massa's verlof en overuren hebben ze veel gratis gewerkt.
Je kan ook die dagen gebruiken om ergens in het zwart bij te klussen. Je zal meer overhouden dan dat je ze laat uitbetalen. Zo ken ik er toch minstens één die het op die manier doet 
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Soms is er gewoon geen andere keus. Ik ken zelfs iemand die zijn overuren niet eens registreert omdat hij teveel verlof heeft staan.platin schreef: ↑8 december 2021, 15:11 Gelukkig zijn er hier op spaargids vele onmisbare mensen.
Maar ik ben eerlijk ik zit in een vast uurrooster en zou toch tijdens het thuiswerken een uur meer doen op een dag.
Mijn loodgieter doet ook geen gratis overuren als hij bij mij komt werken. Waarom zou ik dan gratis onbetaalde overuren doen bij mijn werkgever ? Het kerkhof ligt vol met onmisbaren.
Het niet uitbetalen van overuren is in vele sectoren een gangbare praktijk hoor...
Ik word zelf ook niet betaald voor overuren , ik denk dat het voornamelijk in overheidsfuncties is dat ze overuren uberhaupt betalen (waarschijnlijk omdat ze ervan uitgaan dat die toch geen overuren doen
)
Ik word zelf ook niet betaald voor overuren , ik denk dat het voornamelijk in overheidsfuncties is dat ze overuren uberhaupt betalen (waarschijnlijk omdat ze ervan uitgaan dat die toch geen overuren doen
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Ge denkt dat het een vette kluif is, jouw overuren laten uitbetalen... Het is beter ze op te nemen hoorAerolla schreef: ↑10 december 2021, 20:20 Het niet uitbetalen van overuren is in vele sectoren een gangbare praktijk hoor...
Ik word zelf ook niet betaald voor overuren , ik denk dat het voornamelijk in overheidsfuncties is dat ze overuren uberhaupt betalen (waarschijnlijk omdat ze ervan uitgaan dat die toch geen overuren doen)
Vergeet niet dat sommige ambtenaren werken op een feestdag, of in het weekend, of een prestatie lange duur (24 uur), of in het buitenland verblijven voor lange tijd....
Qua ambtenaren-bashing kan het alvast tellen....
Ik begrijp niet dat deze keuze zo moeilijk is. Je kiest voor vrije tijd of voor een extra centje.
Het laten overzetten naar het volgende jaar is de keuze uitstellen ...
En ja, deze praktijk is in de privésector heel gangbaar.
Het laten overzetten naar het volgende jaar is de keuze uitstellen ...
En ja, deze praktijk is in de privésector heel gangbaar.
Denk je dat dit enkel voor ambtenaren het geval is?jantubaman schreef: ↑10 december 2021, 20:27 Vergeet niet dat sommige ambtenaren werken op een feestdag, of in het weekend, of een prestatie lange duur (24 uur), of in het buitenland verblijven voor lange tijd....
Er zijn veel personen in de prive die werken op een feestdag, of in het weeken, of in hte buitenland verblijven voor lange tijd.
Waarom denk je dat dit ambtenaren-bashing is?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Bij ons zijn alle uren in het weekend enkel betaald in overuren. 8u werken op zondag = 8 uur recup.B7H4long schreef: ↑10 december 2021, 20:48Denk je dat dit enkel voor ambtenaren het geval is?jantubaman schreef: ↑10 december 2021, 20:27 Vergeet niet dat sommige ambtenaren werken op een feestdag, of in het weekend, of een prestatie lange duur (24 uur), of in het buitenland verblijven voor lange tijd....
Er zijn veel personen in de prive die werken op een feestdag, of in het weeken, of in hte buitenland verblijven voor lange tijd.
Waarom denk je dat dit ambtenaren-bashing is?
Uren gepresteerd voor 6 AM en na 22 PM tellen dubbel.
Stel bv je moet werken van 5uur 's morgens tot 13u 's middags. Dan heb je 9 uur recup.
Wij werken standaard van maandag tot vrijdag. Moeten we werken bv. de zondag dan blijven we de maandag thuis. Dat lijkt mij ook het meest logische systeem.
Het komt precies over dat ambtenaren niets goed kunnen doen hier.... Totdat ge ze nodig hebt...
Lang heeft het niet geduurd ... 
Je kan overuren ook niet opnemen, je doet ze gewoon belangeloos zonder enige compensatie, uit verantwoordelijkheidsgevoel enzojantubaman schreef: ↑10 december 2021, 20:27
Ge denkt dat het een vette kluif is, jouw overuren laten uitbetalen... Het is beter ze op te nemen hoor
Vergeet niet dat sommige ambtenaren werken op een feestdag, of in het weekend, of een prestatie lange duur (24 uur), of in het buitenland verblijven voor lange tijd....
Nu, ik weet niet of dat enkel in mijn sector is, maar ik vermoed dat het relatief verspreid gegeven is.
(ik denk in bank en verzekeringen dat het nog anders is, daar houden ze overuren wel bij)