vervroegd terug vragen via termijn?
TIP
vervroegd terug vragen via termijn?
Beste,
Graag zou ik eens willen vragen wie al vervroegd geld terug gevraagd heeft via
OBK
Europabank
Goffin
Wat zijn de kosten voor elk, en verliest men van zijn eigen gestorte geld.
Dus ik bedoel ben je alleen de intresten kwijt of is je kapitaal ook aangevreten?
Bedoeling aankopen appartement of doet men beter een woon - hypotheeklening ipv terug vragen? Ben wel reeds 50 jaar!
Graag Tips
Greetz
Jempi25
OBK
Europabank
Goffin
Dus ik bedoel ben je alleen de intresten kwijt of is je kapitaal ook aangevreten?
Bedoeling aankopen appartement of doet men beter een woon - hypotheeklening ipv terug vragen? Ben wel reeds 50 jaar!
Graag Tips
Greetz
Jempi25
Re: vervroegd terug vragen via termijn?
Als je een termijnrekening vervroegd wil opzeggen, moet je doorgaans een 'wederbeleggingsvergoeding' betalen, normaalgezien is dit een stuk van je rente dat je terug moet afstaan, hoeveel precies deze vergoeding bedraagt zal afhangen van de betreffende banken, maar tenzij je echt aan uitzonderlijk lage rentevoeten hebt afgesloten zal je inleg niet aangetast worden, hooguit een deel van de opbrengst zal je kwijt zijn.
Als je de mogelijkheden hebt om nog te lenen (haalbaar om nog 10 jaar af te betalen), zou ik alsnog een deel van het bedrag gaan lenen op 10 jaar, kwestie van nog wat 'werkkapitaal' over te houden (tenzij je dat sowieso al zou hebben, ook als je alles uit eigen zak betaalt) en nog een beetje fiscaal voordeel te hebben, nu het nog kan.
Als je de mogelijkheden hebt om nog te lenen (haalbaar om nog 10 jaar af te betalen), zou ik alsnog een deel van het bedrag gaan lenen op 10 jaar, kwestie van nog wat 'werkkapitaal' over te houden (tenzij je dat sowieso al zou hebben, ook als je alles uit eigen zak betaalt) en nog een beetje fiscaal voordeel te hebben, nu het nog kan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal zal de bank de VOLLEDIGE credit rente uitbetalen op de eindvervaldag.
Zij zullen U echter ook een debet rente aanrekenen voor de periode van vervroegde opvraging.
Deze debetrente stemt doorgaans overeen met de termijnrente voor de resterende periode, verhoogd met een winstmarge ( 2 à 3 % )
Als uw creditrente hoger is dan hiervoorvermelde debetrente zullen de meeste banken geen wederbeleggingsvergoeding aanrekenen. Zij zijn immers van een " duur " deposito verlost !
Als ge een termijnrekening op 5 jaar nà 1 jaar volledig vervroegd opvraagt, zou de TOTALE debetrente gedurende 4 jaar wel eens groter kunnen zijn dan de TOTALE creditrente gedurende 5 jaar.
In dat geval zal u niets aan intresten ontvangen.
Integendeel u zal NETTO debetintresten moeten betalen. Deze komen in mindering van uw kapitaal !
Alles zal dus afhangen van :
1.. de periode dat ge vervroegd opvraagt.
2.. de rentevoet die ge op uw termijnrekening krijgt.
Zij zullen U echter ook een debet rente aanrekenen voor de periode van vervroegde opvraging.
Deze debetrente stemt doorgaans overeen met de termijnrente voor de resterende periode, verhoogd met een winstmarge ( 2 à 3 % )
Als uw creditrente hoger is dan hiervoorvermelde debetrente zullen de meeste banken geen wederbeleggingsvergoeding aanrekenen. Zij zijn immers van een " duur " deposito verlost !
Als ge een termijnrekening op 5 jaar nà 1 jaar volledig vervroegd opvraagt, zou de TOTALE debetrente gedurende 4 jaar wel eens groter kunnen zijn dan de TOTALE creditrente gedurende 5 jaar.
In dat geval zal u niets aan intresten ontvangen.
Integendeel u zal NETTO debetintresten moeten betalen. Deze komen in mindering van uw kapitaal !
Alles zal dus afhangen van :
1.. de periode dat ge vervroegd opvraagt.
2.. de rentevoet die ge op uw termijnrekening krijgt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij Rabobank geldt het volgende:
U kunt uw termijnrekening vervroegd opzeggen. Hiervoor betaalt u 0,25% herbeleggingsvergoeding op het totale bedrag en dit op het lopende en de nog daaropvolgende kwartalen.
Dus voor 1-2 jaar gaat dit nog, maar niet voor 7-8 jaar denk ik?
U kunt uw termijnrekening vervroegd opzeggen. Hiervoor betaalt u 0,25% herbeleggingsvergoeding op het totale bedrag en dit op het lopende en de nog daaropvolgende kwartalen.
Dus voor 1-2 jaar gaat dit nog, maar niet voor 7-8 jaar denk ik?
De aankoop van een appartement ? Als deze aankoop voor je eigen gebruik is en de enige eigendom is die je hebt, denk ik dat je geen boete's moet betalen.jempi25 schreef:Beste,
OBK
Europabank
Goffin
Graag Tips
Greetz
Jempi25