Vervroegde inning registreren in Morningstarportefeuille
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Vervroegde inning registreren in Morningstarportefeuille
Onlangs heeft Keytrade de vervroegde belasting ingehouden op mijn pensioenspaarfonds. Dat gebeurde door een aantal deelbewijzen te verkopen. (Dit zal wel een correcte manier van handelen zijn, neem ik aan.)
Dit wil ik correct overnemen in mijn transactieportefeuille bij Morningstar. Even checken of ik dat goed doe.
Ik heb een verkooptransactie toegevoegd, voor het aantal deelbewijzen dat verkocht is, met de juiste datum en aan de juiste koers. Dat is evident. En omdat ik geen geld ontvang bij deze transactie, heb ik als “provisiebedrag” (transactiekosten) de volledige verkoopwaarde ingevuld (aantal maal koers). Daardoor is de transactiewaarde 0 euro.
Zo is er geen cashflow, maar wel invloed op het rendement.
Is dat juist gedaan zo?
Dit wil ik correct overnemen in mijn transactieportefeuille bij Morningstar. Even checken of ik dat goed doe.
Ik heb een verkooptransactie toegevoegd, voor het aantal deelbewijzen dat verkocht is, met de juiste datum en aan de juiste koers. Dat is evident. En omdat ik geen geld ontvang bij deze transactie, heb ik als “provisiebedrag” (transactiekosten) de volledige verkoopwaarde ingevuld (aantal maal koers). Daardoor is de transactiewaarde 0 euro.
Zo is er geen cashflow, maar wel invloed op het rendement.
Is dat juist gedaan zo?
Re: Vervroegde inning registreren in Morningstarportefeuille
Je zal een beetje moeten experimenteren me M* om te bereiken wat je wil.
Waarschijnlijk is wat je doet ok, want het zou normaal het lopende rendement van je portefeuille verlagen, en dat is wat deze taxatie doet. Een andere mogelijkheid is aangeven dat je deze deelbewijzen aan 0 euro verkocht hebt.
Waarschijnlijk is wat je doet ok, want het zou normaal het lopende rendement van je portefeuille verlagen, en dat is wat deze taxatie doet. Een andere mogelijkheid is aangeven dat je deze deelbewijzen aan 0 euro verkocht hebt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je suggestie.
Verkopen aan 0 euro laat Morningstar blijkbaar niet toe
Ze vullen de gekende dagprijs in.
Dan maar geprobeerd met een verkoopkoers van 0.0001 euro.
Geen verschil in resultaat met de eerste methode.
Verkopen aan 0 euro laat Morningstar blijkbaar niet toe

Dan maar geprobeerd met een verkoopkoers van 0.0001 euro.
Geen verschil in resultaat met de eerste methode.
Ja kan ook je aantal deelbewijzen opnieuw invullen aan je gemiddelde aankoopprijs.
Dus huidige waarde delen door je huidig aantal deelbewijzen en dan heb je de gemiddelde prijs.
Dus huidige waarde delen door je huidig aantal deelbewijzen en dan heb je de gemiddelde prijs.