vervroegde terugbetaling of niet ?
TIP
vervroegde terugbetaling of niet ?
Wat zouden jullie doen met een hypothecaire lening a 1,55% vast zonder fiscaal voordeel.
Resterende looptijd 7 jaar.
Rekening houdend met verwachte inflatie en rentes (geleend geld beleggen maw) van de komende jaren, mogelijke bail-ins, belastingen op spaargelden, enz...
Ik weet dat je met wat moeite dit "geld om geld" kan beleggen maar vrees dat dat de komende jaren onmogelijk zal zijn.
Inflatie kan stijgen wat het aanhouden van geld je dan weer "kost".
Rekening houdend met verwachte inflatie en rentes (geleend geld beleggen maw) van de komende jaren, mogelijke bail-ins, belastingen op spaargelden, enz...
Ik weet dat je met wat moeite dit "geld om geld" kan beleggen maar vrees dat dat de komende jaren onmogelijk zal zijn.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: vervroegde terugbetaling of niet ?
Laten lopen en beleggen.susu schreef:Wat zouden jullie doen met een hypothecaire lening a 1,55% vast zonder fiscaal voordeel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Re: vervroegde terugbetaling of niet ?
Hangt er vanaf wat je beleggen noemt.
Als het een risicoloze belegging is of met beperkt risico, en je krijgt meer dan 1,55% dan zou ik zeggen: lening laten lopen.
Als je het op een spaarrekening zet aan 1%, zou ik zeggen: aflossen.
Als je ze wil laten lopen, en je wil je geleend kapitaal in aandelen steken, zou ik zeggen: oppassen (uiteraard afhankelijk van je overige financiële buffer. Kan je het geld missen, of niet?)
Als het een risicoloze belegging is of met beperkt risico, en je krijgt meer dan 1,55% dan zou ik zeggen: lening laten lopen.
Als je het op een spaarrekening zet aan 1%, zou ik zeggen: aflossen.
Als je ze wil laten lopen, en je wil je geleend kapitaal in aandelen steken, zou ik zeggen: oppassen (uiteraard afhankelijk van je overige financiële buffer. Kan je het geld missen, of niet?)