Verwachting hypotheekrentes komende jaren
TIP
-
Spaargids02
- Newbie

- Contacteer:
Verwachting hypotheekrentes komende jaren
Hey,
Momenteel sta ik op het punt om mijn hypotheek te herzien.
Ik kan kiezen tussen 5-10-15 jaar.
Langs 1 kant wil ik kiezen voor 15 jaar omdat dit gemoedsrust geeft gedurende 15 jaar dat het niet nog meer kan stijgen.
Langs andere kant vraag ik mij af of het wel nog zoveel gaat stijgen. (kan het richting de rentes gaan die we gezien hebben 20-30 jaar geleden?)
Als ik voor 15jaar ga dan is dit ook meteen een contract van 15 jaar dat ik niet of lastiger kan herzien + vervroegde terugbetaling zal dan wssch ok kostelijker zijn.
Een niet zo onbelangrijk detail, het gaat hier over een hypotheek voor een woning die te huur staat op de toeristische markt in het buitenland en waarvan interest in kan gebracht worden als kost. Dus niet de woning waar ik zelf in woon.
Wat is jullie gedacht hierover?
mvg,
Momenteel sta ik op het punt om mijn hypotheek te herzien.
Ik kan kiezen tussen 5-10-15 jaar.
Langs 1 kant wil ik kiezen voor 15 jaar omdat dit gemoedsrust geeft gedurende 15 jaar dat het niet nog meer kan stijgen.
Langs andere kant vraag ik mij af of het wel nog zoveel gaat stijgen. (kan het richting de rentes gaan die we gezien hebben 20-30 jaar geleden?)
Als ik voor 15jaar ga dan is dit ook meteen een contract van 15 jaar dat ik niet of lastiger kan herzien + vervroegde terugbetaling zal dan wssch ok kostelijker zijn.
Een niet zo onbelangrijk detail, het gaat hier over een hypotheek voor een woning die te huur staat op de toeristische markt in het buitenland en waarvan interest in kan gebracht worden als kost. Dus niet de woning waar ik zelf in woon.
Wat is jullie gedacht hierover?
mvg,
-
Spaargids02
- Newbie

- Contacteer:
Re: Verwachting hypotheekrentes komende jaren
Ter illustratie in bijlage zie je dat 2022 er een hike was van rond de 1 naar rond de 3, denk je dat we in de toekomst nog zelfde hikes gaan zien of dat het terug zal afkoelen? (afhankelijk van de inflatie etc)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Intresten zullen toekomstig sowiezo gaan stijgen, en de huizenpmarkt zal gaan dalen.
Intresten als kost kan je alleen inbrengen als zelfstandige voor beroepsgebruik.
Intresten op vervroegde afbetaling zijn max. 3 maand intrest als wederbelegging..
Intresten als kost kan je alleen inbrengen als zelfstandige voor beroepsgebruik.
Intresten op vervroegde afbetaling zijn max. 3 maand intrest als wederbelegging..
Hou er rekening mee dat een renteherziening na 5/10/15 jaar over een steeds kleiner kapitaal gaat, dus een lagere interest bij aanvang kan een groter effect hebben dan een hogere interest na X jaar.
-
Spaargids02
- Newbie

- Contacteer:
Dus beter 5 jaar lenen aan bv 3% dan nu fixed aan 3.8 gedurende 15 jaar waarbij de mogelijkheid bestaat dat na 5 jaar je moet refinancieren aan 5-6%?