verzekering in nederland
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
verzekering in nederland
In 1998 heeft onze zoon een soort belegging met overlijdens dekking voor 20 jaar afgesloten bij de Nederlandse verzekering AMEV. deze verzekering werd toen overgenomen door een andere waar ik de naam van kwijt ben maar zit nu onder DE GOUDSE.
er werd toen ingeschreven aan een rendement van ongeveer 10%.
Nu heeft hij deze week een schrijven ontvangen van de Goudse dat men aan deze verplichting niet meer kon voldoen en werd er beslist om de intrest op 4% te brengen wat betekend dat zijn rendement met 50% zal verminderen.
Het schijnt dat dit perfect mogelijk is.
Volgend probleem onder de regering Di rupo werd beslist dat men alle buitenlandse verzekeringen moest aangeven.
Ik heb toen contact met de Goudse opgenomen, maar daar hoorde men het donderen in Keulen, en kon men ons geen attest overmaken, dus hebben wij ook niets aangegeven.
Volgend jaar word deze belegging uitbetaald , mijn vraag is nu kunnen wij daar mee in de problemen komen in verband met de belastingen.
Ik vraag mij ook af is men RV verschuldigd, dit is toch een belegging op lange termijn 20jaar.
Waarom deze belegging in Nederland daar wij aan de grens wonen .
Kan iemand op dit forum mij raad geven?
Nu heeft hij deze week een schrijven ontvangen van de Goudse dat men aan deze verplichting niet meer kon voldoen en werd er beslist om de intrest op 4% te brengen wat betekend dat zijn rendement met 50% zal verminderen.
Volgend probleem onder de regering Di rupo werd beslist dat men alle buitenlandse verzekeringen moest aangeven.
Ik heb toen contact met de Goudse opgenomen, maar daar hoorde men het donderen in Keulen, en kon men ons geen attest overmaken, dus hebben wij ook niets aangegeven.
Volgend jaar word deze belegging uitbetaald , mijn vraag is nu kunnen wij daar mee in de problemen komen in verband met de belastingen.
Ik vraag mij ook af is men RV verschuldigd, dit is toch een belegging op lange termijn 20jaar.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: verzekering in nederland
Het lijkt me sterk dat dit retroactief zou kunnen, maar goed...edmondo schreef:In 1998 heeft onze zoon een soort belegging met overlijdens dekking voor 20 jaar afgesloten bij de Nederlandse verzekering AMEV. deze verzekering werd toen overgenomen door een andere waar ik de naam van kwijt ben maar zit nu onder DE GOUDSE.
Je hebt een buitenlandse spaarverzekering, maar geen contract, niets?Volgend probleem onder de regering Di rupo werd beslist dat men alle buitenlandse verzekeringen moest aangeven.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ering.htmlVolgend jaar word deze belegging uitbetaald , mijn vraag is nu kunnen wij daar mee in de problemen komen in verband met de belastingen.
Ja, "je zoon" kan daarmee in de problemen komen met de belastingen. De situatie zal moeten worden rechtgetrokken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geachte fropskottel,
dank u voor de reactie, hij heeft weldegelijk een contract. Dit werd afgesloten in 1998 en nog in Guldens.
Ik heb dit artikel in spaargids gelezen, maar deze verzekering heeft niets te zien met zwart geld daar dit bedrag werd opgebouwd met jaarlijkse stortingen, als lang termijnbeleggen.
Langs mijn vrouw haar familie heeft bijna iedereen zo een verzekerring.
Wij hebben zelf zo een beleggingsverzekering gehad en deze zijn uitbetaald ongeveer 10 jaar geleden, en niemand heeft daar toen na gevraagd.
Wij hebben zelfs een verzekering die de begrafeniskosten dekt ( geen DELA of zo iets)Wij hebben dat toen 45 jaar geleden gekregen van ons schoonouders toen wij gehuwd zijn, maar deze betaald enkel bij overlijden uit, wat daarmee?
Toch heb ik nog enkele bedenkingen of ben ik mis, er bestaat toch zo iets als vrij verkeer van diensten en goederen in Europa of valt de kleine man daar niet onder? Ik moet wel bekennen dat ik een beetje schrik heb om bij de belastingen inlichtingen te vragen, wat het kantoor bij ons staat namelijk bekent als niet te klantvriendelijk, heb reeds problemen gehad met successie bij overlijden van mijn beide ouders.
Weet u misschien raad.
met vriendelijke groeten
dank u voor de reactie, hij heeft weldegelijk een contract. Dit werd afgesloten in 1998 en nog in Guldens.
Ik heb dit artikel in spaargids gelezen, maar deze verzekering heeft niets te zien met zwart geld daar dit bedrag werd opgebouwd met jaarlijkse stortingen, als lang termijnbeleggen.
Langs mijn vrouw haar familie heeft bijna iedereen zo een verzekerring.
Wij hebben zelf zo een beleggingsverzekering gehad en deze zijn uitbetaald ongeveer 10 jaar geleden, en niemand heeft daar toen na gevraagd.
Wij hebben zelfs een verzekering die de begrafeniskosten dekt ( geen DELA of zo iets)Wij hebben dat toen 45 jaar geleden gekregen van ons schoonouders toen wij gehuwd zijn, maar deze betaald enkel bij overlijden uit, wat daarmee?
Toch heb ik nog enkele bedenkingen of ben ik mis, er bestaat toch zo iets als vrij verkeer van diensten en goederen in Europa of valt de kleine man daar niet onder? Ik moet wel bekennen dat ik een beetje schrik heb om bij de belastingen inlichtingen te vragen, wat het kantoor bij ons staat namelijk bekent als niet te klantvriendelijk, heb reeds problemen gehad met successie bij overlijden van mijn beide ouders.
Weet u misschien raad.
met vriendelijke groeten
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Dan kan u dit toch aangeven? Dat moet. Of is uw probleem hoe dat precies moet? Daar gaat de fiscus u wel mee helpen. Als u die niet vertrouwt, ga dan bij een boekhouder/fiscalist te rade. In het slechtste geval kost u dat een uurtje factuurtje. Voor minder dan 100€ bent u van de zorgen af.edmondo schreef: dank u voor de reactie, hij heeft weldegelijk een contract. Dit werd afgesloten in 1998 en nog in Guldens.
De dubbele roerende voorheffing herleidt het vrij verkeer van kapitaal voor particulieren in de praktijk grotendeels tot een vodje papier.Toch heb ik nog enkele bedenkingen of ben ik mis, er bestaat toch zo iets als vrij verkeer van diensten en goederen in Europa of valt de kleine man daar niet onder?
Als u echt schrik heeft, vraag dat dan anoniem na bij de belastingen?Ik moet wel bekennen dat ik een beetje schrik heb om bij de belastingen inlichtingen te vragen, wat het kantoor bij ons staat namelijk bekent als niet te klantvriendelijk, heb reeds problemen gehad met successie bij overlijden van mijn beide ouders.
Weet u misschien raad.
Dank u voor het antwoord
Ik zal eens contact opnemen met een belastingkantoor in een andere gemeente
met vriendelijke groeten
Ik zal eens contact opnemen met een belastingkantoor in een andere gemeente
met vriendelijke groeten