VGP NV
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: VGP NV
Ik denk dat KBC die obligatie gaat voorbehouden voor hun gefortuneerde klanten.
Ik heb deze morgen al ingeschreven.Volgens een mededeling van vgp,gisteren in De Tijd, kan men vandaag inschrijven tot 17:30.De inschrijvingsperiode loopt tot 15 september, maar als er vandaag reeds een overinschrijving is wordt de inschrijving afgesloten (om 17:30) en wordt er een verdelingstabel opgesteld.evita schreef:Ik denk dat KBC die obligatie gaat voorbehouden voor hun gefortuneerde klanten.
Ik denk niet dat sommige klanten kunnen bevoordeeld worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik bedoelde met "schept wel mogelijkheden": als je ook kan inschrijven via bolero dan hoef je geen dure effectenrekening bij KBC aan te houden voor deze obligatie.
Op het bolero-platform staat nu "vervroegd afgesloten"...
Op het bolero-platform staat nu "vervroegd afgesloten"...
EINDE VAN DE INSCHRIJVINGSPERIODE BIJ KBC BANK NV, CBC BANQUE SA EN KBC SECURITIES NV
OP 9 SEPTEMBER 2016 OM 17:30 UUR
Alle Obligaties toegekend aan KBC Bank NV werden geplaatst. Bijgevolg is inschrijven op de
Obligaties niet meer mogelijk bij KBC Bank NV
, CBC Banque SA
en KBC Securities NV
https://kbc-pdf.kbc.be/vermogensopbouw/ ... 276_NL.pdf
.
OP 9 SEPTEMBER 2016 OM 17:30 UUR
Alle Obligaties toegekend aan KBC Bank NV werden geplaatst. Bijgevolg is inschrijven op de
Obligaties niet meer mogelijk bij KBC Bank NV
, CBC Banque SA
en KBC Securities NV
https://kbc-pdf.kbc.be/vermogensopbouw/ ... 276_NL.pdf
.
benieuwd wat de verdeelsleutel zal zijn 

Dat zal nog goed meevallen denk ik, fwybo. er was maar één bank dus zelfs geen syndicaat, en de uitgifte was ook niet enorm klein met een optie om tot 225M te gaan. Ik denk dat iedereen het grootste deel van de gevraagde stukken zal krijgen.
hoe verklaar je dat goldwasser exchange (oblis.be) er ook aanbiedt ??
dan is KBC niet alleen
dan is KBC niet alleen
Die zullen wel een geprefereerde relatie met KBC hebben, en hun allocatie zal ook niet gigantisch zijn. Wat ik bedoelde is dat bij andere uitgiftes vaak een BNP Paribas of Belfius ook joint bookrunner zijn, terwijl zelfs de kleinere spelers zoals Rabobank ook een kleine allocatie krijgen. Dat was nu helemaal niet het geval, waardoor heel wat geïnteresseerden ernaast grepen. Ikzelf had interesse in 20-25 ervan, maar geen van mijn bedrijven heeft een rekening bij de KBC, dus tant pis.
Ik denk dat wij minder dan de helft zullen krijgen!Poldermol schreef:Dat zal nog goed meevallen denk ik, fwybo. er was maar één bank dus zelfs geen syndicaat, en de uitgifte was ook niet enorm klein met een optie om tot 225M te gaan. Ik denk dat iedereen het grootste deel van de gevraagde stukken zal krijgen.
VGP deelt mee dat het openbaar aanbod in België voor een obligatielening al na de eerste dag van de inschrijvingsperiode in overleg met de Lead Manager, KBC Bank NV, vervroegd wordt afgesloten omdat het maximum uitgiftebedrag van € 225 miljoen ruim werd bereikt.
De Lead Manager ontving inschrijvingen voor een bedrag dat meer dan tweeënhalf maal hoger was dan het maximum voorziene uitgiftebedrag van € 225 miljoen. Omwille van deze overinschrijving zullen de inschrijvingen proportioneel worden herleid. De beleggers zullen hierover meer informatie ontvangen via hun financiële tussenpersoon.
https://www.trivano.com/aandeel/vgp-nv- ... ersbericht
met wat gaan ze niet kunnen lachen ?
Dat KBC de obli's te goedkoop heeft geprijsd.
- Een BE uitgifte
- Eén lead manager, geen joint bookrunners
- geen 1.875% kosten doorgerekend aan de intekenaars
En toch oversubscribed na een paar uur. Dat wijst erop dat ze te goedkoop geprijsd stonden, bij een primaire uitgifte is het zeker de taak om alles te plaatsen, maar dan aan de meest efficiënte verhouding. In essentie moet uw yield gelijk zijn aan de betalingsbereidheid van degene die de laatste 1.000 EUR voor zijn rekening neemt.
Stel nu dat die obligatie geprijsd was aan 3.75%, en de intekenaar wél de 1.875% kosten zou moeten dragen. Dan zou dat VGP 6,6 miljoen bespaard hebben over de totale duurtijd van 7 jaar.
- Een BE uitgifte
- Eén lead manager, geen joint bookrunners
- geen 1.875% kosten doorgerekend aan de intekenaars
En toch oversubscribed na een paar uur. Dat wijst erop dat ze te goedkoop geprijsd stonden, bij een primaire uitgifte is het zeker de taak om alles te plaatsen, maar dan aan de meest efficiënte verhouding. In essentie moet uw yield gelijk zijn aan de betalingsbereidheid van degene die de laatste 1.000 EUR voor zijn rekening neemt.
Stel nu dat die obligatie geprijsd was aan 3.75%, en de intekenaar wél de 1.875% kosten zou moeten dragen. Dan zou dat VGP 6,6 miljoen bespaard hebben over de totale duurtijd van 7 jaar.
ik hoop dat ik morgen te horen krijg, dat ik de helft van mijn inzet zal krijgen....
Particulier belegger haalt 58% van VGP-obligaties binnen
Na de stormloop op de obligatieuitgifte van de vastgoedgroep VGP werd bepaald dat particuliere beleggers 58,26% van het bedrag dat ze aanboden zullen kunnen uitlenen aan VGP. Beleggers die via KBC Bank, CBC Banque of KBC Securities intekenden kunnen eerstdaags bericht krijgen via hun financiële instelling.
(tijd.be)
Na de stormloop op de obligatieuitgifte van de vastgoedgroep VGP werd bepaald dat particuliere beleggers 58,26% van het bedrag dat ze aanboden zullen kunnen uitlenen aan VGP. Beleggers die via KBC Bank, CBC Banque of KBC Securities intekenden kunnen eerstdaags bericht krijgen via hun financiële instelling.
(tijd.be)