FINB
TIP
Re: FINB
Je kunt deze instelling vergelijken met Immotheker.Zij werken samen met vastgoedkantoren,banken en verzekeraars.
Het komt er op neer dat zij voor u het "beste totaalproduct" zoeken.(Lening,SSV en andere verzekeringen).Uiteraard verdienen zij hieraan een commissie.Geld dat je zelf kunt verdienen door alles in eigen handen te houden en zelf op stap gaan en vergelijken.
Het komt er op neer dat zij voor u het "beste totaalproduct" zoeken.(Lening,SSV en andere verzekeringen).Uiteraard verdienen zij hieraan een commissie.Geld dat je zelf kunt verdienen door alles in eigen handen te houden en zelf op stap gaan en vergelijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Oppassen geblazen met FINB !!! Ben er eens langsgeweest en hun systeem is niet waterdicht. Ze lokken de mensen met reclaampjes waaruit blijkt dat je veel meer mogelijkheden hebt dan bij een gewone bank. Ze maken je echter blij met een dode mus want als het puntje bij paaltje komt, komen deze mensen op hun woorden terug ! Plots schaven ze hun verhaal bij en zijn je mogelijkheden evengoed beperkt als bij een gewone bank. Ze waren toch wel vergeten te zeggen dat je nog een extra premie moest betalen en dat de quotiteit toch geen 100% is, maar slechts een 75%. Toen ik ging horen bij andere maatschappijen en banken deed ik mijn verhaal daar en kreeg steeds opnieuw te horen: FINB zeker ? Ja dat kennen we. Veel mensen die de dupe zijn van hun schone verhaaltjes moesten steeds elders gaan aankloppen ... Geen aanrader! Mijden die handel!
De zogenaamde lening à 60€/25.000€ is boerebedrog à la Telenet.
(gratis als je al betaald)
60€ is namelijk de rentekost dat je betaald als je ernaast instapt in een fonds tak 23 om de geleende kapitaal terug samen te stellen.
MAW je moet instappen in een fonds met als target 25.000€ en ze lenen jou dat bedrag op voorhand mits een rente van (voorlopig 2.92%)
Aan welke tarief wordt het kapitaal opnieuw samengesteld weet ik niet
maar dat je geld moet beleggen dat je verder niet meer ziet (want je hebt het geleend en moet dus terugbetalen) weet ik zeker.
En dan heb ik het nog niet over eventuele problemen met de fonds
60€ is namelijk de rentekost dat je betaald als je ernaast instapt in een fonds tak 23 om de geleende kapitaal terug samen te stellen.
MAW je moet instappen in een fonds met als target 25.000€ en ze lenen jou dat bedrag op voorhand mits een rente van (voorlopig 2.92%)
Aan welke tarief wordt het kapitaal opnieuw samengesteld weet ik niet
maar dat je geld moet beleggen dat je verder niet meer ziet (want je hebt het geleend en moet dus terugbetalen) weet ik zeker.
En dan heb ik het nog niet over eventuele problemen met de fonds
Nu is mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt en ik ben eens hun website gaan bekijken.
Het komt er op neer dat je bij hen een lening aangaat voor een groter bedrag dan je nodig hebt. Dat extra bedrag wordt dan belegd en gebruikt om het kapitaal terug "samen te stellen", d.w.z. dat die belegging ervoor zorgt dat je kapitaal wordt afbetaald. Je betaalt dan zogezegd enkel de intresten op de lening, geen kapitaalsaflossingen.
Een wonderproduct dat op magische manier je kapitaalsaflossing verzorgt ?
Het is niet moeilijk om hun rekenvoorbeelden te doorprikken:
- De voorgestelde lening is een lening met variabele interestvoet, aan de huidige lage rentetarieven. Er wordt in de berekening van uitgegaan dat die rentevoet de komende 25 jaar niet stijgt. Heel realistisch dus
- De voorgestelde tak23 belegging heeft een rendement van 8%, en dit dus gedurende 25 jaar. Ik ben heel nieuwsgierig waar ze zo'n fantastisch product hebben gevonden. Allen daarheen
Wie een beetje gezond verstand heeft, voelt zelf wel aan dat zoiets niet kan. Maatschappijen die met dergelijke verhalen afkomen tonen dan ook eigenhandig aan dat ze niet te vertrouwen zijn.
(wedden dat er hier binnenkort enkele splinternieuwe spaargids leden opduiken met hele positieve verhalen over Finance & INsurance Brokers ? )
Het komt er op neer dat je bij hen een lening aangaat voor een groter bedrag dan je nodig hebt. Dat extra bedrag wordt dan belegd en gebruikt om het kapitaal terug "samen te stellen", d.w.z. dat die belegging ervoor zorgt dat je kapitaal wordt afbetaald. Je betaalt dan zogezegd enkel de intresten op de lening, geen kapitaalsaflossingen.
Een wonderproduct dat op magische manier je kapitaalsaflossing verzorgt ?
Het is niet moeilijk om hun rekenvoorbeelden te doorprikken:
- De voorgestelde lening is een lening met variabele interestvoet, aan de huidige lage rentetarieven. Er wordt in de berekening van uitgegaan dat die rentevoet de komende 25 jaar niet stijgt. Heel realistisch dus
- De voorgestelde tak23 belegging heeft een rendement van 8%, en dit dus gedurende 25 jaar. Ik ben heel nieuwsgierig waar ze zo'n fantastisch product hebben gevonden. Allen daarheen
Wie een beetje gezond verstand heeft, voelt zelf wel aan dat zoiets niet kan. Maatschappijen die met dergelijke verhalen afkomen tonen dan ook eigenhandig aan dat ze niet te vertrouwen zijn.
(wedden dat er hier binnenkort enkele splinternieuwe spaargids leden opduiken met hele positieve verhalen over Finance & INsurance Brokers ? )
-
briefjes123
- Newbie

- Contacteer:
Is er iemand die een hypotheek via FINB gedaan heeft en er als gedupeerde uitgekomen is ?
Is er iemand die een rechtszaak gestart is ?
Vr gr
Vr gr
-
briefjes123
- Newbie

- Contacteer:
briefjes123 schreef:Is er iemand die een hypotheek via FINB gedaan heeft en er als gedupeerde uitgekomen is ?
Vr gr
Robokat,robokat schreef:Het komt er op neer dat je bij hen een lening aangaat voor een groter bedrag dan je nodig hebt. Dat extra bedrag wordt dan belegd en gebruikt om het kapitaal terug "samen te stellen", d.w.z. dat die belegging ervoor zorgt dat je kapitaal wordt afbetaald. Je betaalt dan zogezegd enkel de intresten op de lening, geen kapitaalsaflossingen.
Kan je de berekeningswijze van hen uitleggen?
Begrijp ik het goed als volgt: Je leent dus 250.000 euro (= 80% van je woning (100% = 312.500 euro))http://www.finb.be/nl/hypothecaire-leningen/tak-23.php schreef:Aankoop: 250.000€
Kosten: 45.000€
Lening: 295.000€
Wedersamenstelling: placement de 45.000€
Rentevoet: 3,56% (1-1-1)
Duurtijd: 25 ans
Quotiteit: 80%
Maandelijkse rente = 861€
Totale kosten van het krediet = 303.300€
Totale kosten van de aankoop = 295.000€
Je geeft het 45.000 euro die ze in een tak23 stoppen die volgens hen 3.56% opbrengt 25j lang.
Maandelijks betaal je 861 euro af, 25j lang (861 x 25j x 12m = 258.300 euro)
Elk jaar krijg je 3.56% op 45.000 euro = 1602 euro ? of zijn die ook voor hen?
Die 45.000 zijn voor hen veronderstel ik aan want Totale kosten v/h krediet 303.300 - 258.300 = 45.000?
Maar wat als die 3.56% slechts 2.56% is per jaar. Betaal je dan na die 25j het verschil aan hen?
Neen, het werkt ietsje anders.
Het huis is 250.000 euro, met kosten 295.000 euro. Men leent je 295.000 euro en hiermee koop je het huis.
De rente (3,56%) op de lening betaal je netjes iedere maand (861 x 12 x 25) maar je betaalt nooit kapitaal af. Dit kost je inderdaad 258.000 euro aan intresten.
Verder geef je 45.000 euro eigen kapitaal aan FINB die ze investeren in een tak23. En dan kom de magische truc. Die tak23 brengt 8% op per jaar en dit gedurende 25 jaar lang. Na 25 jaar is je 45.000 dan 308.000 euro (!) geworden. Hiermee betaal je dan het kapitaal van de lening in 1 keer af.
Op magische manier heeft een lening van 295.000 euro op 25 jaar je dus maar 258.000 euro (intresten) + 45.000 euro (kapitaal) = 303.000 euro gekost. Een vrijwel gratis lening ?
Alles hangt dus af van die ongelofelijk goede tak23 die 8% per jaar opbrengt. Er staat natuurlijk bij dat die 8% niet gegarandeerd is.
Hoe ziet het plaatje er echter uit met een meer realistisch tak23 rendement van 4% ? Dan heeft de tak23 maar 120.000 euro opgeleverd. Na 25 jaar heb je in dat geval nog een restschuld van 175.000 euro, die je dan in 1 keer moet ophoesten.
Dan kan je nog eens 15 jaar lang die restschuld afbetalen met een andere lening zeker ? Met wat geluk ben je dan tegen je 65ste schuldenvrij. En het zal je stukken van mensen gekost hebben.
Het huis is 250.000 euro, met kosten 295.000 euro. Men leent je 295.000 euro en hiermee koop je het huis.
De rente (3,56%) op de lening betaal je netjes iedere maand (861 x 12 x 25) maar je betaalt nooit kapitaal af. Dit kost je inderdaad 258.000 euro aan intresten.
Verder geef je 45.000 euro eigen kapitaal aan FINB die ze investeren in een tak23. En dan kom de magische truc. Die tak23 brengt 8% op per jaar en dit gedurende 25 jaar lang. Na 25 jaar is je 45.000 dan 308.000 euro (!) geworden. Hiermee betaal je dan het kapitaal van de lening in 1 keer af.
Op magische manier heeft een lening van 295.000 euro op 25 jaar je dus maar 258.000 euro (intresten) + 45.000 euro (kapitaal) = 303.000 euro gekost. Een vrijwel gratis lening ?
Alles hangt dus af van die ongelofelijk goede tak23 die 8% per jaar opbrengt. Er staat natuurlijk bij dat die 8% niet gegarandeerd is.
Hoe ziet het plaatje er echter uit met een meer realistisch tak23 rendement van 4% ? Dan heeft de tak23 maar 120.000 euro opgeleverd. Na 25 jaar heb je in dat geval nog een restschuld van 175.000 euro, die je dan in 1 keer moet ophoesten.
Dan kan je nog eens 15 jaar lang die restschuld afbetalen met een andere lening zeker ? Met wat geluk ben je dan tegen je 65ste schuldenvrij. En het zal je stukken van mensen gekost hebben.
Bedankt voor de duidelijke uitleg Robokat
Een mens zou zijn vertrouwen in de FSMA verliezen, als je beseft dat ze dergelijke dingen zomaar toelaten.
Als ze de praktijken van HM/Ergo al zo lang tolereren waarom zou men de rest dan gaan aanpakken. 
Klopt volledig, die 8% is zeer risicovol.robokat schreef:
Ben onlangs met hen in contact geweest, ik zag het beleggingsproduct ook niet echt zitten. Heb nadien nog contact gehad met die werknemer en die wist me te vertellen dat er op heden heel wat producten op de markt zijn (of komen) die na een bepaalde looptijd (minimaal 20 jaar) het kapitaal wél garandeert. Nadeel (althans voor mij) is dat je voor 20 jaar vastzit aan 1 kredietformule. Voordeel is dat het wel een gegarandeerd alternatief is voor een klassieke hypothecaire lening.
Ik twijfel nog. Maar als men mij een waterdicht alternatief kan voorleggen én ik ben zeker dat mijn pand betaald is na afloop dan ben ik gerust. Uiteindelijk is het toch goedkoper
Bedankt voor de toelichting Robokat, ik vind het verbazingwekkend dat zo'n constructie wettelijk toegelaten is?
In Nederland heeft de (intussen ter ziele gegane) DSB Bank op een gelijkaardige manier hypotheken aan de man gebracht x-aantal jaren geleden met voorspelbare gevolgen uiteraard...
In Nederland heeft de (intussen ter ziele gegane) DSB Bank op een gelijkaardige manier hypotheken aan de man gebracht x-aantal jaren geleden met voorspelbare gevolgen uiteraard...
-
Ballekesheba
- Newbie

Ga NOOIT langs bij finb
Zijn er geweest en we zijn 4000 euro armer.
Er wordt vanalles beloofd en geven je hoop en 3 maand later zit je bij notaris ( die 4000 €) kost voor niets.
Waardoor we meer moeten afbetalen.
Laat je nooit vangen door dit bureau en zeker niet door --- naam verwijderd door webmaster ---
Zijn er geweest en we zijn 4000 euro armer.
Er wordt vanalles beloofd en geven je hoop en 3 maand later zit je bij notaris ( die 4000 €) kost voor niets.
Waardoor we meer moeten afbetalen.
Laat je nooit vangen door dit bureau en zeker niet door --- naam verwijderd door webmaster ---