Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Axa Crest 40

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door jempi25 » 26 augustus 2010, 10:39

Beste,
wat zou ik verliezen, of wat is het bedrag dat ik zou krijgen indien ik op dit moment alles van mijn crest 40 zou opnemen?
Weet iemand hier de uitslag voor?
Fiche hier op deze link
http://www.axa.be/pdfs/fif_crest40_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
geplaatst + instap betaald 25300 €
momenteel waarde 26373 €
16/11/2006 geplaatst >>>>> kan normaliter zonder voorheffing opgenomen worden 16/12/2014 denk ik
maar wil het toch opnemen denk ik, herbeleggen
greetz
jempi 25
Omhoog

Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door jempi25 » 27 augustus 2010, 10:14

Hoi,
Heb me gisteren ook begeven naar Axa en kan je vertellen dat ze geld doen verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Eerst 800 € instap betaald in 2006!
Nu willen we opnemen en weten dat er kosten aan verbonden zijn!
Maar op inleg van 25300 incl de instap en taks destijds
krijgen we nu
-672.53 € conjunturele vergoeding
- 728.99 € Roerende voorheffing

Dus als ik tel had ik het beter in een sok gestopt!
800 + 672 + 728 = 2200 € die in lucht opgaan????
Wie wordt hier nu rijk van :'(

Wij of de banken ::)
Graag tips indien iemand de berekening in twijfel trekt!
greetz
jempi25
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
robokat
VIP member
VIP member
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 jul 2007
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door robokat » 27 augustus 2010, 12:20

Tak21 verzekeringen zijn geen spaarboekjes, zoals veel mensen blijkbaar schijnen denken. Het zijn beleggingen op lange termijn.

Als je er aan begint, moet je de rit van minstens 8 jaar uit doen. je hebt dus geen recht om te klagen dat het veel kost om er vroegtijdig uit te stappen, dat weet je vooraf al.

Die kosten zijn er om vroegtijdig uit te stappen te ontmoedigen, want net dat heeft bvb. Ethias op de rand van de afgrond gebracht.
Omhoog

Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door jempi25 » 27 augustus 2010, 12:49

Hallo,
Even reageren!
Er staat toch denk ik na 3 jaar opname geen kosten? Of ben ik mis?

Ja Jullie hebben gelijk alles nalezen!
Maar zoals ik denk en vele Belgen denken.
Wil je een contract, de algemeen voorwaarden en dan nog niet te vergeten de bijlagen lezen, dan moet je volgens mij advocaat zijn, en ik ben dat per toeval niet!
Ik vond en ik vind nu dat voor de gewone mens alles eens duidelijker en zonder veel poes pas geschreven moet staan!
Wat met mensen van de oudere garde? Heb je daar al aan gedacht?
Dan nog een ding, ik wil echt niet met vuil smijten.
HOEVEEL KANTOORHOUDERS KENNEN ZELF ALLE VOORWAARDEN ???

Ben gisteren op Axa geweest en weet je wat?
Die meneer aan het loket wist hetzelf niet?

EN VANDAAG HEB IK NOG ZELFS GEEN UITSLUITSEL GEKREGEN VAN DE JUISTE WAARDE VAN "Fit Antwerpen"

Trouwens ik heb het nog niet verkocht maar ben aan het nadenken, als je het geld 5 jaar uitzet termijnrekening aan 3 % netto dan heb je zeker je verlies terug en winst eventueel of gelijk gespeeld!
Dus?

Groetjes
Jempi25
Omhoog

Gebruikersavatar
robokat
VIP member
VIP member
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 jul 2007
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door robokat » 27 augustus 2010, 13:32

jempi25 schreef: Er staat toch denk ik na 3 jaar opname geen kosten? Of ben ik mis?
Uit de financiële infofiche:
Voor elke opneming die meer dan zes maanden na de aanvang van het contract wordt gedaan, kan er een conjuncturele opnemingsvergoeding worden ingehouden die gelijk is aan 3% van het opgenomen bedrag. Dit is het geval als de beurzen op het ogenblik van de opneming een sterk dalende trend (van meer dan 10%) vertonen t.o.v. drie jaar voordien. Daartoe wordt de Dow Jones Euro Stoxx 50-index als referentie genomen.

Ja Jullie hebben gelijk alles nalezen!
Maar zoals ik denk en vele Belgen denken.
Wil je een contract, de algemeen voorwaarden en dan nog niet te vergeten de bijlagen lezen, dan moet je volgens mij advocaat zijn, en ik ben dat per toeval niet!
Ik vond en ik vind nu dat voor de gewone mens alles eens duidelijker en zonder veel poes pas geschreven moet staan!
Mij lijken die bepalingen uit de financiele infofiche vrij begrijpbaar. En indien je het niet begrijpt, moet je het laten uitleggen. Maar stap nooit in een product in waarvan je iets niet begrijpt.
Trouwens ik heb het nog niet verkocht maar ben aan het nadenken, als je het geld 5 jaar uitzet termijnrekening aan 3 % netto dan heb je zeker je verlies terug en winst eventueel of gelijk gespeeld!
En wat win je dan ?

Enkel indien je een belegging op het oog hebt met een rendement van pakweg 5% netto, lijkt me dat het overwegen waard. En dat is niet ondoenbaar, bvb. met vastgoedbevaks.
Omhoog

Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door jempi25 » 30 augustus 2010, 18:11

Reactie gehad van FIT Antwerpen gehad AXA

Hoofdwaarborg 24.524,24 euro
Winstdeling 1.849,48 euro
Vergoedingen - 672,53 euro (conjuncturele uitstapvergoeding)*
Roerende voorheffing 15% - 731,29 euro (verplichte afhouding in de eerste 8 jaar van het contract)
----------------------------
24.969,90 euro
Maar ik dacht dat de voorwaarden hier waren, enkel de eerste 3 jaren uitstap of conjunturele vergoedingen?????
greetz en graag tips
Jempi 25
Omhoog

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 13 nov 2008
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 31 augustus 2010, 20:05

Nu heb je dus gewoonweg bijna 4 jaar gespaard om uit te stappen met een verlies van 400 eur?????? Tak 21 staat bekend als een van de veiligste soort van beleggingen die je maar kan doen en dan nog ga je stoppen met een verlies van 400 EUR? Zoals ze u hier al eerder aangeraden hebben, gewoon de rit uitdoen lijkt mij het veiligst. Betaal je geen roerende voorheffing en uitstapvergoedingen :)
Omhoog

ted
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 jan 2009

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door ted » 31 augustus 2010, 21:51

De eerste 3 jaar is de opnemingsvergoeding van toepassing.

De conjuncturele opnemingsvergoeding is echter altijd (vanaf de 7e maand) mogelijk (in functie van de Dow Jones Euro Stoxx 50-index)
Omhoog

ted
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 jan 2009

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door ted » 31 augustus 2010, 21:57

Bovendien de infofiche dateert van 2008. ???

De voorwaarden in 2006 (terug te vinden op de achterzijde van het contract) kunnen zelfs verschillend zijn :o
Omhoog

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 13 nov 2008
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 31 augustus 2010, 22:02

met ander woorden, alleen zotten stappen uit een TAK 21 voor de eerste 8 jaar, veel te veel kosten aan verbonden ;)
Omhoog

ted
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 jan 2009

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door ted » 31 augustus 2010, 22:04

Daar de DJ Euro Stoxx 50 in 09/2007 rond de 4.500 stond en nu tussen de 2.500 en 3.000;

http://www.behr.nl/Beurs/Fondsh/dj.estox50.html" onclick="window.open(this.href);return false; of
http://grafieken.tijd.be/190031976" onclick="window.open(this.href);return false;

zal de conjuncturele opnemingsvergoeding nog een tijdje van toepassing zijn :-\
Omhoog

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Berichten: 1022
Lid geworden op: 13 nov 2008
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 31 augustus 2010, 22:10

bwa over ander half jaar nemen ze de situatie van maart 2009 en toen was het onder de 2000 ::)
Omhoog

Gebruikersavatar
jempi25
Hero Member
Hero Member
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 okt 2008
Contacteer:
Contacteer jempi25
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door jempi25 » 8 september 2010, 17:28

Hallo beste Spaargidsers,
Sebastiaan1985 schreef:met ander woorden, alleen zotten stappen uit een TAK 21 voor de eerste 8 jaar, veel te veel kosten aan verbonden ;)
en @ Sebastiaan1985, waarschijnlijk ben ik zot, maar zot zijn doet geen pijn :D



Ik ben weg en ga het aan 3.25 net uitzetten en maak dan in een a twee jaar goed wat ik kwijt ben + wat doet axa crest 40 nadien?
Van de termijn ben ik zeker dat ik dan nog 6 jaar 3.25 net heb!
Heb ik het nu bij het goede eind? Ik heb geen glazen bol maar doe het toch! De beurs is ook een risico!
groetjes
Jempi25
Omhoog

Darts
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 05 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Darts
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door Darts » 9 september 2010, 14:57

jempi25 schreef:Hallo beste Spaargidsers,


Ik ben weg en ga het aan 3.25 net uitzetten en maak dan in een a twee jaar goed wat ik kwijt ben + wat doet axa crest 40 nadien?
Van de termijn ben ik zeker dat ik dan nog 6 jaar 3.25 net heb!
Heb ik het nu bij het goede eind? Ik heb geen glazen bol maar doe het toch! De beurs is ook een risico!
groetjes
Jempi25
Als je het contract laat lopen win je al zeker de kosten die je nu bij beëindigen zal betalen, wat al heel wat is. Verder win je eventueel nog de kosten die je gaat maken bij een herbelegging. Een eventuele positief rendement van axa crest 40 in de toekomst zou dan nog een bonus zijn.
Ik heb geen dergelijk contract maar heb in het verleden wel een tak 21 stopgezet met kosten, achteraf bekeken was het geen goede zet.
Omhoog

delaby
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 08 nov 2015
Contacteer:
Contacteer delaby
Verstuur privébericht

Re: Axa Crest 40

  • Citeer

Bericht door delaby » 21 februari 2021, 12:24


Ik heb destijds een storting in een Crest 40 contract gedaan voor mijn dochters, loopt ondertussen zeker al tien jaar. Is er al zicht op het rendement over 2020 ? Ik zal die peulschil nog afwachten en de contracten daarna afsluiten. Weet er iemand of hier nog kosten aan verbonden zullen zijn ? Alvast bedankt.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

16 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy