Holdings
TIP
Re: Holdings
Buffett heeft zijn belang in 5 Japanse handelshuizen recent verder opgetrokken. Ben wel eens benieuwd wie die Apple aandelen zeer recent dumpte zou hij verder verkocht hebben? Cashpositie zeer groot of hij nog eigen aandelen inkocht recent weet ik niet.
Viel all time high (benieuwd naar de resultaten van het eerste halfjaar). Onderwaardering is gigantisch ook op dit moment. de inkoop van eigen aandelen draait op volle toeren.
Velcan 17,90 euro. De inkoop en vernietiging van eigen aandelen draait op volle toeren. Cashpositie zeer groot.
Odet en Bollore inkoop eigen aandelen (zie ook zeer grote cashpositie) Camellia (zie ook cashpositie) en inkoop eigen aandelen en vernietiging.
er zijn nog toppers hoor maar bovenstaande zijn met gigantische onderwaarderingen.
Voor diegene die de webcast van Michael Gielkens gemist zouden hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=uobnFpFSoos&t=13s
https://www.youtube.com/watch?v=uobnFpFSoos&t=13s
Vandaag bijkomende positie ingenomen in EXOR 

"GBL: eerst stemmen, pas dan aandeelhouders informeren".
De holding GBL houdt vrijdag haar algemene vergadering en geeft daarna pas inzage in de cijfers over het eerste kwartaal. De aandeelhouders moeten het vreemd genoeg stellen zonder kennis over het eerste kwartaal. GBL publiceert zijn rapport over het eerste trimester pas nabeurs, als de vergaderingen voorbij zijn. Sowieso is het publiceren van cijfers op een vrijdagavond uitzonderlijk. Op Wall Street is het zelfs not done.
De jongste jaren beleefden de beleggers geen plezier aan GBL. De koers staat lager dan toen Gallienne het roer alleen in handen kreeg.
(na 14 jaar het roer verkeerd te sturen dus) Ik ben benieuwd, die shitshow is online te volgen. "Wie er niet bij kan zijn, kan zich op de website inschrijven om de jamboree live te volgen via een webcast."
De holding GBL houdt vrijdag haar algemene vergadering en geeft daarna pas inzage in de cijfers over het eerste kwartaal. De aandeelhouders moeten het vreemd genoeg stellen zonder kennis over het eerste kwartaal. GBL publiceert zijn rapport over het eerste trimester pas nabeurs, als de vergaderingen voorbij zijn. Sowieso is het publiceren van cijfers op een vrijdagavond uitzonderlijk. Op Wall Street is het zelfs not done.
De jongste jaren beleefden de beleggers geen plezier aan GBL. De koers staat lager dan toen Gallienne het roer alleen in handen kreeg.
(na 14 jaar het roer verkeerd te sturen dus) Ik ben benieuwd, die shitshow is online te volgen. "Wie er niet bij kan zijn, kan zich op de website inschrijven om de jamboree live te volgen via een webcast."

Ik schrijf me in voor de AV (webinar) & krijg bevestiging van mijn deelname.
Log keurig op tijd in @14h30 en krijg een scherm "Het spijt ons - de vergadering is afgelopen".
<edit> nu werkt de link wel!
Log keurig op tijd in @14h30 en krijg een scherm "Het spijt ons - de vergadering is afgelopen".
<edit> nu werkt de link wel!
Tubize is en blijft een (eenzijdige) topholding.
Na mijn aankoop op 10 april inmiddels weer 25% gestegen.
Zo zie je maar waar Trump perikelen niet allemaal goed voor zijn.
Na mijn aankoop op 10 april inmiddels weer 25% gestegen.
Zo zie je maar waar Trump perikelen niet allemaal goed voor zijn.
Het was een interessante AV afwisselend in het NL en Frans - ook de slides - met 1 activist die de boel tot 3 cijfers achter de komma had uitgepluisd (lastig te volgen, enorme en gedetailleerde percentages getallen in het Frans). Een actieve en alerte Paul Desmarais Jr en Ian Gallienne die de grootste tijd op zijn telefoon zat alsof het hem geen f..k kon schelen.
60-65 aanwezigen, meestal 60+.
Agenda punten met Noord-Koreaanse percentages goedgekeurd, tot 99,95%
2021 was de verhouding genoteerd versus PE 75/25, nu 60/40 en doelstelling 2027 50/50. Dat riep vragen op over het dit jaar quasi verdubbelde dividend en de houdbaarheid daarvan. Ook kritische vragen over inkoopplan eigen aandelen, zowel qua aantallen als qua koers.
Tussen de buitengewone en gewone AV was er 15 min pauze die werd opgevuld met lounge muziek die zo uit een hippe strandbar in Ibiza kon komen haha.
Adidas en SGS, afgebouwd mooie winsten.
Pernod Ricard, moeilijke markt met India als lichtpunt.
Umicore -60%, idem qua moeilijke markt maar betere vooruitzichten (ik heb daar twijfels bij)
Concentrix -66%, misrekening over impact AI, geen prognose
Behoud A1 rating door Moodys
Voor 2,5 mln goede doelen gesteund
Introductie nieuwe CEO
vraag over het personeelsbeleid, CO2 mobilité verte en gender neutrality, was ook een grappig moment
Lange post, ik hoop dat er een paar mensen toch iets aan hebben
<getypt op een iPad dus sorry dat het formaat niet meer verzorgd is qua bullets en indent >
60-65 aanwezigen, meestal 60+.
Agenda punten met Noord-Koreaanse percentages goedgekeurd, tot 99,95%
2021 was de verhouding genoteerd versus PE 75/25, nu 60/40 en doelstelling 2027 50/50. Dat riep vragen op over het dit jaar quasi verdubbelde dividend en de houdbaarheid daarvan. Ook kritische vragen over inkoopplan eigen aandelen, zowel qua aantallen als qua koers.
Tussen de buitengewone en gewone AV was er 15 min pauze die werd opgevuld met lounge muziek die zo uit een hippe strandbar in Ibiza kon komen haha.
Adidas en SGS, afgebouwd mooie winsten.
Pernod Ricard, moeilijke markt met India als lichtpunt.
Umicore -60%, idem qua moeilijke markt maar betere vooruitzichten (ik heb daar twijfels bij)
Concentrix -66%, misrekening over impact AI, geen prognose
Behoud A1 rating door Moodys
Voor 2,5 mln goede doelen gesteund
Introductie nieuwe CEO
vraag over het personeelsbeleid, CO2 mobilité verte en gender neutrality, was ook een grappig moment
Lange post, ik hoop dat er een paar mensen toch iets aan hebben

<getypt op een iPad dus sorry dat het formaat niet meer verzorgd is qua bullets en indent >
Corporacion Alba
Om onduidelijke reden heeft mijn broker mijn akkoord met het bod niet gekregen. Het is ook niet duidelijk of er nog een uitrookbod komt.
Volgens Corporacion Alba kan de broker ze nog steeds aanbieden (zelfs al is de officiële periode afgelopen) maar de broker waar ik mee werk zegt dat ze dat niet kunnen.
Kent iemand hiervoor een oplossing?
Volgens Corporacion Alba kan de broker ze nog steeds aanbieden (zelfs al is de officiële periode afgelopen) maar de broker waar ik mee werk zegt dat ze dat niet kunnen.
Kent iemand hiervoor een oplossing?
Buffet gaat ermee stoppen als CEO op einde jaar. Gaat geen aandelen verkopen. Wil nog wel blijven adviseren. Nadere details morgen.
Abel schrok wel
Abel schrok wel

Amerikaanse "superbelegger" Warren Buffett stopt eind dit jaar bij investeringsbedrijf Berkshire Hathaway
De 94-jarige Warren Buffett heeft aangekondigd dat hij eind 2025 met pensioen gaat als topman van investeringsbedrijf Berkshire Hathaway. De bekende Amerikaanse belegger wil Greg Abel, die al geruime tijd wordt gezien als zijn opvolger, voordragen als nieuwe CEO.
Buffett deed de mededeling aan het einde van de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in Omaha (Nebraska). De aankondiging kwam onverwacht. "Het moment is gekomen dat Greg het stokje overneemt", aldus Buffett. Abel zelf was niet op de hoogte van de aankondiging, net als bijna alle bestuursleden dat niet waren - op zijn 2 kinderen Howard en Susie na.
Bron VRT NWS
Schitterende & inspirerende belegger - ik hoop dat Mr. Buffett nog jaren van zijn 'oude dag' kan en mag genieten. Zijn hondstrouwe companion Charlie Munger heeft jammer genoeg het tijdelijke al voor het eeuwige verruild.
De 94-jarige Warren Buffett heeft aangekondigd dat hij eind 2025 met pensioen gaat als topman van investeringsbedrijf Berkshire Hathaway. De bekende Amerikaanse belegger wil Greg Abel, die al geruime tijd wordt gezien als zijn opvolger, voordragen als nieuwe CEO.
Buffett deed de mededeling aan het einde van de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in Omaha (Nebraska). De aankondiging kwam onverwacht. "Het moment is gekomen dat Greg het stokje overneemt", aldus Buffett. Abel zelf was niet op de hoogte van de aankondiging, net als bijna alle bestuursleden dat niet waren - op zijn 2 kinderen Howard en Susie na.
Bron VRT NWS
Schitterende & inspirerende belegger - ik hoop dat Mr. Buffett nog jaren van zijn 'oude dag' kan en mag genieten. Zijn hondstrouwe companion Charlie Munger heeft jammer genoeg het tijdelijke al voor het eeuwige verruild.
Einde van een tijdperk. De beste belegger ooit stopt ermee. Hij zal in elk geval zijn rusthuis kunnen betalen. Maar laat ons hopen dat hij er nooit naartoe moet.
Absoluut. Woont in een relatief gewoon huis, geen paleis. Rijdt een Honda Accord, geen Rolls. Steak en en Cola en hij is tevreden.
Nog een trapje hoger dan Le Renard Pierre VDM van Brederode / Albert Frère en de Boëls.
Al zal laeka daar zeker nog wat geniale investeerders aan kunnen toevoegen.
Nog een trapje hoger dan Le Renard Pierre VDM van Brederode / Albert Frère en de Boëls.
Al zal laeka daar zeker nog wat geniale investeerders aan kunnen toevoegen.