GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Ik veronderstel dat we er sowieso mogen van uitgaan dat de overname zal doorgaan en we dus binnen enkele weken nog een mooi dividend van Cofinimmo gaan ontvangen naast de extra premie op de aandelen. Daarnaast dan ook nog de kans dat Cofinimmo het overnamebod te laag vindt en we hier ook nog een stijging kunnen verwachten.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 09:48 Aedifica gaat in de analistenpresentatie betreffende het ruilbod ook in op het 'financing risk' gelinkt aan haar businessmodel. Zie p. 128. Er is 435 miljoen schuld die dit jaar verstrijkt, 221 miloen volgend jaar en 647 miljoen in 2027. Er is een openstaande kredietlijn van ong. 1 miljard EUR.
Dat aedifica (incl. cofinimmo) ooit nog zal overgaan tot een KV lijkt me zeer goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk, maar dat ze dat zouden doen tijdens de biedperiode?
Winst nemen kan geen kwaad maar is vaak niet de beste oplossing.
-
- Full Member
- Contacteer:
Verder kijken zie ik dat er in 2028 een flink pak schuld op maturiteit van cofinimmo bijkomt. Aedifica geeft in de webcast aan dat ze geloven dat de integratie tot een verbeterde credit rating van BBB+ kan leiden (beiden zijn nu BBB) met een positief effect op de latere financieringskost.
Rente-evolutie wordt in deze natuurlijk belangrijk.
Rente-evolutie wordt in deze natuurlijk belangrijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik neem aan dat je eerder Gg70 wou quoten?karine schreef: ↑Gisteren 09:55Ik veronderstel dat we er sowieso mogen van uitgaan dat de overname zal doorgaan en we dus binnen enkele weken nog een mooi dividend van Cofinimmo gaan ontvangen naast de extra premie op de aandelen. Daarnaast dan ook nog de kans dat Cofinimmo het overnamebod te laag vindt en we hier ook nog een stijging kunnen verwachten.kierkegaard schreef: ↑Gisteren 09:48 Aedifica gaat in de analistenpresentatie betreffende het ruilbod ook in op het 'financing risk' gelinkt aan haar businessmodel. Zie p. 128. Er is 435 miljoen schuld die dit jaar verstrijkt, 221 miloen volgend jaar en 647 miljoen in 2027. Er is een openstaande kredietlijn van ong. 1 miljard EUR.
Dat aedifica (incl. cofinimmo) ooit nog zal overgaan tot een KV lijkt me zeer goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk, maar dat ze dat zouden doen tijdens de biedperiode?
Winst nemen kan geen kwaad maar is vaak niet de beste oplossing.
Ik heb helemaal geen winst genomen en blijf cofinimmo houden, om de redenen die je zelf al aanhaalt. Binnenkort ontvangen we een hoog dividend en het bod legt een steun onder de koers. Er zal geld uit de onderneming vloeien maar dat wordt gecoverd door het bod van aedifica. En ik zie er ook niet tegenop om tegen een goede ruilverhouding het geïntegreerde bedrijf in handen te krijgen.
Winst nemen kan meestal wel kwaad.
Aedifica keert ook nog dividend uit van 3,9 Euro dus dat gaat nog van de koers van Aedifica dus 64,70 Euro aan huidige koers. Overnamebod nu dan 75,05 Euro +6,2 Euro dividend Confinimmo = 81,25 Euro. Laatste koers 77,85 Euro. 4% korting vind ik nu ook niet zoveel aangezien het bod in aandelen is, natuurlijk wel nog kans op een hoger bod.
Trends-hoofdeconoom Daan Killemaes.
Het is nog afwachten of de raad van bestuur van Cofinimmo akkoord gaat met het bod. Hoe moet het volgens u ingeschat worden?
KILLEMAES. “Mogelijk wil Cofinimmo een hoger bod dat beter aansluit bij de intrinsieke waarde van het bedrijf. Het bod van Aedifica waardeert de portefeuille van Cofinimmo nog altijd met een korting van 15 procent. Vooral op de kantoorportefeuille van Cofinimmo wordt door de beurs een grote korting gekleefd door het grotere risico op leegstand.
Het is nog afwachten of de raad van bestuur van Cofinimmo akkoord gaat met het bod. Hoe moet het volgens u ingeschat worden?
KILLEMAES. “Mogelijk wil Cofinimmo een hoger bod dat beter aansluit bij de intrinsieke waarde van het bedrijf. Het bod van Aedifica waardeert de portefeuille van Cofinimmo nog altijd met een korting van 15 procent. Vooral op de kantoorportefeuille van Cofinimmo wordt door de beurs een grote korting gekleefd door het grotere risico op leegstand.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat je beter had bijgekocht tijdens de koersval. Nu lijkt het keuzedividend een cadeautje, want "5% korting", maar je kon nog niet zo gek lang geleden met meer dan 25% korting kopen tov de huidige beurskoers.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
WDP is Montea aan het opvrijen op LinkedIn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan allemaal wel zo zijn, maar wat is de relevantie m.b.t. de vraag van karine i.v.m. het keuzedividend ?MeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 18:31Dat je beter had bijgekocht tijdens de koersval. Nu lijkt het keuzedividend een cadeautje, want "5% korting", maar je kon nog niet zo gek lang geleden met meer dan 25% korting kopen tov de huidige beurskoers.
Mijn bedoeling was eigenlijk karine erop te wijzen dat die "korting" evengoed hoger kan worden (wat het ook aan het doen was) dan lager (wat haar lijkt te weerhouden om voor aandelen te kiezen).
Persoonlijk is het gewicht van WDP in mijn port reeds voldoende na mijn laatste aankoop eind vorig jaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wellicht zullen ze het deel niet-zorg van de Cofinimmo port willen verkopen.
Dat is 15% dacht ik, van ongeveer 6 miljard is dat pakweg 900 miljoen (waarvoor grofweg 450 miljoen betaald werd).
Of kunnen ze dat maar verkopen voor 450 miljoen ?
En ieder geval zullen ze wel een tijdje toekomen zeker ?