Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Telecom : vierde operator komt eraan (DIGI)
Een duidelijk bewijs dat het zeer, zeer slecht met Digi moet gaan ...Destereir schreef: ↑24 april 2025, 20:41 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250424_95042256
""""Hey! Telecom verstopt abonnement waarmee het Digi counterde: Testaankoop dient klacht in"""""
Want als men de hete adem nog in de nek zou voelen zouden ze zoiets niet doen.
Digi zijn een bende prutsers maar wij Belgen hebben het in onze genen gecementeerd dat we niet moeten overstappen en beter klagen over waar we zijn dan de stap in het "ongewisse" wagen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik zie het ook zo.voorheenCP1234 schreef: ↑24 april 2025, 23:22
Een duidelijk bewijs dat het zeer, zeer slecht met Digi moet gaan ...
Want als men de hete adem nog in de nek zou voelen zouden ze zoiets niet doen.
Als hey! geen noodzaak meer ziet om met dat product prijsbreker te zijn, het niet wil stopzetten voor nieuwe klanten maar het al weken verstopt op hun website, wil dat zeggen dat de concurrentie van Digi een pak minder te betekenen heeft dan op dag 1.
Hoeveel zijn er nog over van dat publiek dat wel zijn vertrouwen wou geven aan Digi. Ze hebben het goed verkl**t. Wie weggegaan is omwille van hun 1001 problemen met zowat alles komt niet gauw terug.
Eerlijk gezegd overweeg ik soms om terug een kaart van Digi te nemen voor een paar maanden per jaar, als ik op reis ga. Er zijn landen buiten Europa waar die digi sim goedkoper is dan een lokale operator om gesprekken te doen naar België. Of om oproepen op te ontvangen zijn ze ook erg goedkoop vaak.
Maar het is me de last niet waard.. en ook geen jaar klant zijn aan 60 euro.
Skype stopt...
Het zal viber out worden denk ik. Iemand recente ervaringen ermee ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Of de prijsbewuste consumenten die als eerste overstappen (een grote minderheid) zijn reeds naar de goedkopere aanbiedingen overgestapt. Het is dus niet meer zo interessant om nog in deze vijver te vissen, het is wellicht zelfs te veel concurrentie voor hun eigen duurdere formules, de meesten hebben met 15GB immers genoeg.
https://techpulse.be/nieuws/481300/tele ... in-belgie/
Digi trok aanvankelijk de aandacht met een mobiel abonnement van 5 euro voor 15 GB data, een ongezien laag tarief op de Belgische markt. Toch lijkt hun impact voorlopig beperkt. Proximus-CEO Guillaume Boutin liet eerder weten dat het aantal overstappende klanten tussen december en april sterk daalde en dat het aantal overgedragen nummers “gedeeld werd door zeven”.
Digi trok aanvankelijk de aandacht met een mobiel abonnement van 5 euro voor 15 GB data, een ongezien laag tarief op de Belgische markt. Toch lijkt hun impact voorlopig beperkt. Proximus-CEO Guillaume Boutin liet eerder weten dat het aantal overstappende klanten tussen december en april sterk daalde en dat het aantal overgedragen nummers “gedeeld werd door zeven”.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
https://www.standaard.be/economie/minis ... 86477.html
https://datanews.knack.be/nieuws/teleco ... het-matje/
Ondertussen biedt Hey! de 5 € formule (Mobile S) niet meer aan, waarom zouden ze?
Ondertussen biedt Hey! de 5 € formule (Mobile S) niet meer aan, waarom zouden ze?
Eerst verstopt in de FAQ en sinds vandaag niet meer verkrijgbaar. Misschien met dank aan test-aankoop die hun pijlen weer eens verkeerd richten.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heeft TA al iets goed gedaan in het laatste decenium? Plat populisme, en vooral dommeriken trappen in hun marketing.
Soit, als bestaande klant een Mobile M voor 4 €. Heel tevreden. Geen DIGI-rommel.
Soit, als bestaande klant een Mobile M voor 4 €. Heel tevreden. Geen DIGI-rommel.

Het is ook wel de schuld van de Belg in het algemeen. We klagen graag, maar effectief actie ondernemen en overstappen doen we niet. Er is al lang concurrentie op internet / telecom, maar een voor een doen ze de boeken toe door het uitblijven van echt succes. Een prijsbreker moet het immers hebben van hoge volumes en ergens op besparen (zoals een perfecte support). Neem daarbij dat de media dan happig springt op elke negatieve berichtgeving bij de nieuwkomer en dan wakkert het alleen maar de schrik verder aan.
Tja, daarmee krijg je niet meer concurrentie maar het imago dat België een moeilijk land is om iets te lanceren.
Wat jij zegt is HEEL juist.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik heb nu 2 Hey S. Kunnen ze de prijs daarvan dan ook nog eens eenzijdig verhogen als ze daar zin in hebben?
Ze zeggen wel dat ze dat voorlopig niet gaan doen, maar ze zouden het wel kunnen op ieder moment?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit weekend nog aangevraagd voor mijn dochter, voor haar eerste GSM.DonQuichot schreef: ↑Vandaag 11:27 https://www.standaard.be/economie/minis ... 86477.html
Ik twijfelde tussen DIGI en Hey. Door de vele commotie rond DIGI en het ontbreken van een voicemail heb ik HEY gekozen. Zelf heb ik het ook een tijdje gehad.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
a.u.b. geen calimeroverhaal. Ik heb al 10 tallen operatoren gehad in laatste 25 jaar. (en nooit PXM OF Telecash)SMGGM schreef: ↑Vandaag 13:10 Het is ook wel de schuld van de Belg in het algemeen. We klagen graag, maar effectief actie ondernemen en overstappen doen we niet. Er is al lang concurrentie op internet / telecom, maar een voor een doen ze de boeken toe door het uitblijven van echt succes. Een prijsbreker moet het immers hebben van hoge volumes en ergens op besparen (zoals een perfecte support). Neem daarbij dat de media dan happig springt op elke negatieve berichtgeving bij de nieuwkomer en dan wakkert het alleen maar de schrik verder aan.
Tja, daarmee krijg je niet meer concurrentie maar het imago dat België een moeilijk land is om iets te lanceren.
Hey! biedt vb. op Mobile L voordeligere tarieven dan DIGI. (ook voor ze op de markt kwamen)
Ik ben elke keer op de promo's ingestapt. Begonnen aan 15-5 € korting (2 jaar), dan gevraagd om dit om te zetten naar levenslang. Dan 10+10 GB promo vorig jaar. Dan zijn tarieven veranderd naar 9 € -5 € (en 10 GB meegenomen van vorige formule). Dus al 3 tal jaar, heel tevreden Hey! klant.
Oei, en waarom 'sprong' de media dan niet op Hey!? Omdat zij het wel goed deden...
- personeel niet uitbuit
- geen serverlokaal zet (waar uw gesprekken passeren), en waar personeel ook slaapt, onbeveiligd.
- goedkoopste van goedkoopste bij installatie gebruikt
- geen honderduizenden achterstallige facturen heeft.
- niet personeel van ene op andere dag buitengooit
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~acd4fba7/
Moet ik nu Hey verlaten, om te kunnen zeggen, dat ik de marktwerking help?

"Hey! Telecom stopt verkoop abonnement van 5 euro, Orange verhoogt tarieven"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250512_94819866
DE reden waarom kleine , nieuwe operatoren falen is omdat hun winstmarge erg laag ligt, ze moeten bij een van de 2 reuzen netwerkruimte huren, ze nemen het betalingsrisico, trekken momenteel meer wanbetalers aan want bij de oude en grote operatoren staan die al lang bekend.....
Een goede klantendienst kan wel.
Mobile Vikings doet het bv erg goed ... maar ze kiezen er voor om die dienst goed uit te bouwen. Ze zijn dan ook niet meer de goedkoopste, totaal niet meer.
In het Digi verhaal is het niet de arme digi en de stoute media.
Digi heeft het veel erger verkl**t dan eender welke operator voordien al deed. Ze zijn gestart vanuit een kelder.... ze hebben bespaard op alles.. en niets werkte eigenlijk zoals het moet.
Het kan zijn dat sommige mensen daar tevreden mee zijn maar echt groot ga je zo niet worden.
Nu hebben ze op korte tijd een slechte naam gemaakt en verdiend.
Dat is voor zeer lang een hopeloze zaak. Mij zien ze de eerste 8 jaar niet terug als klant. Laat een ander maar miserie hebben met die rommel.
Vroeger merkte ik met orange hier problemen die aan end of life materiaal deden denken.
5 jaar later is dat natuurlijk verholpen.
Ik ben een zeer tevreden Hey klant nu. Nooit gedacht. Eer een andere speler die prijs gaat kloppen : dat gaat nog lang duren.
Ik maak me geen zorgen.
Als ze de prijs verdubbelen met beetjes ben ik nog altijd goedkoper af dan bij mijn vorige operator, base. En het werkt nagenoeg even goed.
Los van dat alles : lyca heeft nog een abonnement van 5 euro.. al raad ik lyca niet echt aan.
https://paymonthly.lycamobile.be/nl/pro ... month-plan
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250512_94819866
SMGGM schreef: ↑Vandaag 13:10 Er is al lang concurrentie op internet / telecom, maar een voor een doen ze de boeken toe door het uitblijven van echt succes. Een prijsbreker moet het immers hebben van hoge volumes en ergens op besparen (zoals een perfecte support). Neem daarbij dat de media dan happig springt op elke negatieve berichtgeving
DE reden waarom kleine , nieuwe operatoren falen is omdat hun winstmarge erg laag ligt, ze moeten bij een van de 2 reuzen netwerkruimte huren, ze nemen het betalingsrisico, trekken momenteel meer wanbetalers aan want bij de oude en grote operatoren staan die al lang bekend.....
Een goede klantendienst kan wel.
Mobile Vikings doet het bv erg goed ... maar ze kiezen er voor om die dienst goed uit te bouwen. Ze zijn dan ook niet meer de goedkoopste, totaal niet meer.
In het Digi verhaal is het niet de arme digi en de stoute media.
Digi heeft het veel erger verkl**t dan eender welke operator voordien al deed. Ze zijn gestart vanuit een kelder.... ze hebben bespaard op alles.. en niets werkte eigenlijk zoals het moet.
Het kan zijn dat sommige mensen daar tevreden mee zijn maar echt groot ga je zo niet worden.
Nu hebben ze op korte tijd een slechte naam gemaakt en verdiend.
Dat is voor zeer lang een hopeloze zaak. Mij zien ze de eerste 8 jaar niet terug als klant. Laat een ander maar miserie hebben met die rommel.
Vroeger merkte ik met orange hier problemen die aan end of life materiaal deden denken.
5 jaar later is dat natuurlijk verholpen.
Ik ben een zeer tevreden Hey klant nu. Nooit gedacht. Eer een andere speler die prijs gaat kloppen : dat gaat nog lang duren.
Hey is een prijsbreker. Ze willen, zo te zien, de grootste prijsbreker zijn op de markt. Ze kunnen zich niet permitteren om een duur merk te worden. Dan gaan alle klanten weg.
Ik maak me geen zorgen.
Als ze de prijs verdubbelen met beetjes ben ik nog altijd goedkoper af dan bij mijn vorige operator, base. En het werkt nagenoeg even goed.
Los van dat alles : lyca heeft nog een abonnement van 5 euro.. al raad ik lyca niet echt aan.
https://paymonthly.lycamobile.be/nl/pro ... month-plan
Ja, dat is waar. Ze zijn echt veel goedkoper.
En goed. Jammer van al de horrorverhalen op Trustpilot. Maar het zijn natuurlijk de probleemgevallen die zich geroepen voelen om daar iets te posten. Veel mensen denken bv. ook dat ze geen telefonische klantenservice hebben. "Onbereikbaar, oei oei". Ze hebben die wel. En een goeie ook. Waar vind je dat nog?
Als je met niet te veel samenwoont, is het ook een goed idee om geen vast (duur!) internet meer te gebruiken, maar alleen nog mobiele data. OK, je verbruikt wat meer je gsm-batterij en elektriciteit om op te laden, maar toch nog een stuk voordeliger.
Of die straling erger is dan van wifi, geen idee. Jullie? Ik spendeer wel veel tijd voor mijn gsm
.
Ha, volgens Google is het omgekeerd
. Wifi is veel erger. Win win
.
En goed. Jammer van al de horrorverhalen op Trustpilot. Maar het zijn natuurlijk de probleemgevallen die zich geroepen voelen om daar iets te posten. Veel mensen denken bv. ook dat ze geen telefonische klantenservice hebben. "Onbereikbaar, oei oei". Ze hebben die wel. En een goeie ook. Waar vind je dat nog?
Als je met niet te veel samenwoont, is het ook een goed idee om geen vast (duur!) internet meer te gebruiken, maar alleen nog mobiele data. OK, je verbruikt wat meer je gsm-batterij en elektriciteit om op te laden, maar toch nog een stuk voordeliger.
Of die straling erger is dan van wifi, geen idee. Jullie? Ik spendeer wel veel tijd voor mijn gsm

Ha, volgens Google is het omgekeerd