Dividendaristocraat ETF acc ?
TIP
Dividendaristocraat ETF acc ?
Heeft iemand ervaring met dividendaristocraten ETF's maar dan in acc versie ? (Europa, wereld, US)
Zelf kon ik er 4 vinden.
Ik had zelf liever een dis versie gehad zoals bv iShares Euro Dividend UCITS ETF maar dan zit je met die 30% RV natuurlijk.
Dividendrendement +-5%, blijft er nog een 3,5% netto dividend over.
Zelf kon ik er 4 vinden.
Ik had zelf liever een dis versie gehad zoals bv iShares Euro Dividend UCITS ETF maar dan zit je met die 30% RV natuurlijk.
Dividendrendement +-5%, blijft er nog een 3,5% netto dividend over.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Dividendaristocraat ETF acc ?
De fondsen die je aanhaalt zijn geen dividend ARITSOCRAT fondsen.
Hier zijn drie accumulerende aristocrat ETFs:
- SPDR S&P Developed Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000IISJT64 | Ticker QDEV
- Amundi S&P Eurozone Dividend Aristocrat Screened UCITS ETF Acc - ISIN LU0959210781 | Ticker EDIV
- SPDR S&P 500 Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000FJJZA01 | Ticker QUS5
(bron: justETF.com)
Een van de voorbeeld portefeuilles toont het rendement van ZPRG (SPDR S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF | A1T8GD) in een echt scenario: refs-passief-tov-actief-t30747-30.html? ... le#p637956
- SPDR S&P Developed Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000IISJT64 | Ticker QDEV
- Amundi S&P Eurozone Dividend Aristocrat Screened UCITS ETF Acc - ISIN LU0959210781 | Ticker EDIV
- SPDR S&P 500 Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000FJJZA01 | Ticker QUS5
(bron: justETF.com)
Een van de voorbeeld portefeuilles toont het rendement van ZPRG (SPDR S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF | A1T8GD) in een echt scenario: refs-passief-tov-actief-t30747-30.html? ... le#p637956
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Blijkbaar nogal moeilijke materie.B7H4long schreef: ↑Gisteren 19:36 De fondsen die je aanhaalt zijn geen dividend ARITSOCRAT fondsen.
SPDR S&P Developed Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000IISJT64 ==>vooral US aandelen
- Amundi S&P Eurozone Dividend Aristocrat Screened UCITS ETF Acc - ISIN LU0959210781 ====>eventueel mogelijke optie, moeilijk verkrijgbaar
- SPDR S&P 500 Quality Aristocrats UCITS ETF USD Unhedged (Acc) - ISIN IE000FJJZA01 | ====>vooral US gericht.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een simpele etf met enkel topbedrijven (wereldwijd/Europees) die jaarlijks een mooi dividend uitkeren en dit al gedurende vele jaren en die in de etf terug herbelegd worden.
Is dis versie makkelijker te vinden maar met de 30% belasting niet aantrekkelijk.(denk ik)
Bedoeling is om hier een aardig bedrag in te steken en daarna niet meer naar om te kijken.(horizon +20 jaar)
Vandaar leken volgende 3 etf's wel aardig in aanmerking te komen hiervoor :
iShares EURO STOXX Select Dividend 30 ==>enkel Europa, wel maar 30 bedrijven.
iShares MSCI World Quality Dividend Advanced UCITS ETF USD Acc | WQDA 45% US, lijkt me ook nog aannemelijk, 200 bedrijven.
Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF USD Accumulation | VHYA 40% US, ook nog aannemelijk, 2138 bedrijven.
Mag ik vragen waarom precies?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Omdat ik het geld dat nu in een fonds bij BNP Paribas zit daar wil insteken. Iets met weinig kosten, niet te volatiel en met sterke aandelen die al jaren een stevig dividend uitkeren dat op zijn beurt dan teug in de etf of fonds gaat en waar ik niet moet naar omkijken. Liefst grootste deel Europa gericht.
"hoog dividend" is niet hetzelfde als "dividend aritocrats"; vaak zijn deze tegengesteld; en geen van beide garandeert wat jij wil.
Bekijk jouw fondsen tov de algemene markt
Bekijk jouw fondsen tov de algemene markt
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Koop je dan niet beter een Europese ETF met value tilt? Er is -dacht ik toch- geen enkel bewijsstuk dat suggereert dat dividend aristocraten, aangekocht met (veel te) hoge multiples, minder volatiele en toch goede resultaten oplevert.karine schreef: ↑Vandaag 12:21 Omdat ik het geld dat nu in een fonds bij BNP Paribas zit daar wil insteken. Iets met weinig kosten, niet te volatiel en met sterke aandelen die al jaren een stevig dividend uitkeren dat op zijn beurt dan teug in de etf of fonds gaat en waar ik niet moet naar omkijken. Liefst grootste deel Europa gericht.
Wil je minimale volatiliteit -> kies voor een min vol ETF.
Wil je stabiele kwaliteitsbedrijven -> kies voor een value ETF.
Dus je kunt ze ook 50/50 verdelen en op die manier een blootstelling naar beide factoren hebben. Let wel, er zullen periodes zijn waarin deze ETFs het (tijdelijk) minder goed doen dan een doodgewone indextracker. Daarvoor krijg je stabiliteit, een lager risico en minder volatiltieit in de plaats.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
BNP fonds is rampzalig. Ook veel obligaties erin en hoge kosten.
Patrick4,
Heb jij eventueel voorbeelden van die twee soorten etf's?
Patrick4,
Heb jij eventueel voorbeelden van die twee soorten etf's?
Ik kan wel eens opzoeken welke ik heb, maar het aanbod zal heel sterk afhangen van je broker. Welke broker heb je?
Hier een voorbeeld van een gekende europese min vol: https://www.justetf.com/nl/etf-profile. ... 00B86MWN23
En hier eentje van een gekende european value: https://www.justetf.com/nl/etf-profile. ... 00BQN1K901
Broker, Saxo, Lynx.
Laar maar weten welke jij hebt.
Laar maar weten welke jij hebt.