Private Banking vragen
TIP
Re: Private Banking vragen
Ik sta er kritisch tegenover, ja het is leuk om vrijkaarten te krijgen of te mogen dineren in de Arteveldetoren van KBC in Gent maar het is vooral een fondsenfabriek. En laat ik daar nu net een hekel aan hebben.
Convenient voor wie geen tijd / kennis / zin / interesse heeft om met zijn vermogen(splanning) bezig te zijn, maar ik volg bvb. liever hier een aantal interessante posters om kennis op te doen dan naar wat marketingBS te luisteren, louter gedreven door een jacht op commissielonen.
Convenient voor wie geen tijd / kennis / zin / interesse heeft om met zijn vermogen(splanning) bezig te zijn, maar ik volg bvb. liever hier een aantal interessante posters om kennis op te doen dan naar wat marketingBS te luisteren, louter gedreven door een jacht op commissielonen.
Private banking is vooral voor mensen die het verschil niet kennen tussen een aandeel en een obligatie of die er hun tijd niet willen insteken of geen interesse erin hebben.
Dat zij geen advies kunnen/durven/mogen geven over etf's is omdat ze er niets mee verdienen.
We hebben twee private bankers van een grootbank in onze vriendenkring en om de zoveel maanden moeten zij naar Brussel opleiding gaan volgen over wat zij moeten gaan verkopen aan hun klanten.
Wanneer een fonds van hen dan een gemiddeld rendement haalt van 5%/jaar ook al haalt dezelfde index 10%/jaar maakt voor de klant niets uit want die weet toch van niets.
Dat zij geen advies kunnen/durven/mogen geven over etf's is omdat ze er niets mee verdienen.
We hebben twee private bankers van een grootbank in onze vriendenkring en om de zoveel maanden moeten zij naar Brussel opleiding gaan volgen over wat zij moeten gaan verkopen aan hun klanten.
Wanneer een fonds van hen dan een gemiddeld rendement haalt van 5%/jaar ook al haalt dezelfde index 10%/jaar maakt voor de klant niets uit want die weet toch van niets.
Is het mogelijk dat een bank, naast de 2 proc kosten, ook niet de correcte winst van een fonds doorgeeft en alsnog extra afhoudt zonder de klant te laten weten?
Nee.
Het is wel mogelijk dat de bank een retrocessie ontvangt van het fonds.
Een fonds heeft dikwijls verschillende klassen, met verschillende lopende kosten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.