Twee kinderen hebben die later zullen studeren - Strategie
TIP
Re: Twee kinderen hebben die later zullen studeren - Strategie
En wat als ze niet op kot willen gaan? Ik heb destijds 1j op kot gezeten, zonder problemen geslaagd en toch de rest van mijn studies als pendelstudent afgewerkt. En ik woonde op 50 km van unief. Het kotleven was niks voor mij.
Of als ze twee jaar de bloemetjes buiten zetten en er dan de brui aan geven.
Laat je kinderen zelf werken voor hun kot. Niet te veel eieren onder leggen. Dagelijks pendelen , daar ga je ook niet dood van.
Los van het idee of het een slimme zet kan zijn of niet, maar kinderen in een bepaalde richting duwen werkt vrijwel gegarandeerd averechts. En dat risico verdubbel je. Dus wees voorbereid om eventueel te verhuren. 4 jaar gependeld, zonder spijt.
Buy bitcoin
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Er wordt die kinderen al heel wat druk opgelegd (en in hun plaats beslist):
- dat ze moeten gaan studeren (misschien willen ze dat niet?),
- waar ze moeten gaan studeren (misschien willen ze elders gaan studeren?),
- waar en met wie ze op kot moeten (misschien willen ze helemaal niet samen op kot en ook niet op een kot waarvan hun ouders eigenaar zijn?).
- …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Exact. Er wordt de kinderen van tegenwoordig van alle kanten veel te veel druk opgelegd.VincentVega schreef: ↑1 juni 2025, 10:33Er wordt die kinderen al heel wat druk opgelegd (en in hun plaats beslist):
- dat ze moeten gaan studeren (misschien willen ze dat niet?),
- waar ze moeten gaan studeren (misschien willen ze elders gaan studeren?),
- waar en met wie ze op kot moeten (misschien willen ze helemaal niet samen op kot en ook niet op een kot waarvan hun ouders eigenaar zijn?).
- …
Ik heb mijn kinderen altijd laten kiezen wat ze wilden doen. Voor mijn part mochten ze vuilnis ophalen zolang ze maar gelukkig waren. Ze hebben er allebei voor gekozen om te studeren en ze mochten kiezen wat, waar en hoe. Mijn dochter wolde niet op kot, mijn zoon wel. Hij heeft er zelfs voor gekozen om een jaar in het buitenland te studeren.
Het resultaat van hun vrije keuze was dat ze allebei met grote onderscheiding zijn afgestudeerd en dat ze nu een job hebben die ze dolgraag doen.
Ik heb in mijn vriendenkring genoeg gezien dat het averechts werkt om je kinderen jouw keuzes op te leggen en op het einde van de rit zal het je veel meer gekost hebben dan wanneer je ze zelf laat kiezen.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Toen ik verder ging studeren was de regel om 't 1ste jaar te pendelen. Zo konden we zien of de studierichting en stad ons echt lag en als de punten niet goed waren kon 't niet worden toegeschreven aan te veel feesten, vrijheid etc.
Tegen het einde van mijn eerste academiejaar maakte ik als 19 jarige eigenlijk dezelfde analyse. Ik mocht op kot maar zag op die leeftijd al dat een kot/appartement aankoop veellll voordeliger ging uitkomen in die tijd. Ik heb de case uitgewerkt met cijfers, mijn ouders overtuigd een lening te pakken en zelf het ideale appartement uitgezocht, het bezoek gepland, de onderhandeling gedaan en afgeklopt op een bedrag. Mijn eerste stappen op eigen initiatief in 't vastgoed als ik er op terugkijk.
Nu achteraf verhuren ze dit gewoon aan andere studenten en zijn ze zeer content dat ik zo heb zitten trekken en sleuren om dit er door te krijgen.
Het grote verschil hier natuurlijk versus jou is dat ik wél wist waar ik de komende 4 jaar wou en ging doorbrengen (op basis van mijn studie&campussen). Moeilijk in te schatten voor je kinderen nu natuurlijk. Door nu iets aan te koppen pin je ze natuurlijk al een beetje vast aan een stad. Al kan je wordt case nog altijd 't appartement gewoon verhuren en met die huurinkomsten de huur van een appartement dekken dat wél past bij hun studievoorkeur.
Succes er mee!
Tegen het einde van mijn eerste academiejaar maakte ik als 19 jarige eigenlijk dezelfde analyse. Ik mocht op kot maar zag op die leeftijd al dat een kot/appartement aankoop veellll voordeliger ging uitkomen in die tijd. Ik heb de case uitgewerkt met cijfers, mijn ouders overtuigd een lening te pakken en zelf het ideale appartement uitgezocht, het bezoek gepland, de onderhandeling gedaan en afgeklopt op een bedrag. Mijn eerste stappen op eigen initiatief in 't vastgoed als ik er op terugkijk.
Het grote verschil hier natuurlijk versus jou is dat ik wél wist waar ik de komende 4 jaar wou en ging doorbrengen (op basis van mijn studie&campussen). Moeilijk in te schatten voor je kinderen nu natuurlijk. Door nu iets aan te koppen pin je ze natuurlijk al een beetje vast aan een stad. Al kan je wordt case nog altijd 't appartement gewoon verhuren en met die huurinkomsten de huur van een appartement dekken dat wél past bij hun studievoorkeur.
Succes er mee!