Ongeval zonder schuld - vervangwagen toch deels te betalen?
Ongeval zonder schuld - vervangwagen toch deels te betalen?
Hallo,
Een 10tal dagen geleden had ik een ongeval in mijn recht. Daar is geen discussie rond.
Er is wat schade aan mijn wagen (die nog full omnium is verzekerd bij Optimco).
Ik vraag na bij mijn verzekering of ik recht heb op een vervangwagen tijdens de herstelperiode van mijn wagen (dat zal ongeveer één werkweek in beslag nemen volgens de garage). Ik krijg nu te horen dat er slechts 75% in tussengekomen wordt in de kosten voor die vervangwagen door de verzekering.
Ik moet zelf 25% betalen. Klopt dit wel? Mijn verzekeraar zegt dat dit klopt, en dat geregeld wordt door de aansprakelijkheidswet.
Wie kan me aangeven of dit weldegelijk klopt. En kan ik dan op geen enkele manier die resterende 25% verhalen op de tegenpartij?
Alvast bedankt voor jullie adviezen,
grtz
c
Een 10tal dagen geleden had ik een ongeval in mijn recht. Daar is geen discussie rond.
Er is wat schade aan mijn wagen (die nog full omnium is verzekerd bij Optimco).
Ik vraag na bij mijn verzekering of ik recht heb op een vervangwagen tijdens de herstelperiode van mijn wagen (dat zal ongeveer één werkweek in beslag nemen volgens de garage). Ik krijg nu te horen dat er slechts 75% in tussengekomen wordt in de kosten voor die vervangwagen door de verzekering.
Ik moet zelf 25% betalen. Klopt dit wel? Mijn verzekeraar zegt dat dit klopt, en dat geregeld wordt door de aansprakelijkheidswet.
Wie kan me aangeven of dit weldegelijk klopt. En kan ik dan op geen enkele manier die resterende 25% verhalen op de tegenpartij?
Alvast bedankt voor jullie adviezen,
grtz
c
Re: Ongeval zonder schuld - vervangwagen toch deels te betalen?
Wat staat er in je verzekeringspolis m.b.t. het voorzien van een vervangwagen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vermoed dat cwybo geen optie vervangwagen heeft in zijn polis en dus geen recht heeft op een volledige terugbetaling van een vervangwagen. Aangezien het hier om een ongeval in recht gaat, wordt er vermoedelijk verwezen naar de indicatieve tabel? Dit is weliswaar indicatief en niet echt de "aansprakelijkheidswet".
Je kan dan kiezen tussen een gebruiksderving van 23 euro per dag voor een personenwagen of de terugbetaling van de kosten van een vervangwagen. Maar ze trekken hier meestal dan een stuk af omdat je met een kostenbesparing zit doordat je niet met je eigen wagen rijdt (e.g. slijtage). Als de vervangwagen rond de 23 euro per dag kost, kun je beter voor de gebruiksderving gaan aangezien daar niets van afgetrokken wordt.
Je kan dan kiezen tussen een gebruiksderving van 23 euro per dag voor een personenwagen of de terugbetaling van de kosten van een vervangwagen. Maar ze trekken hier meestal dan een stuk af omdat je met een kostenbesparing zit doordat je niet met je eigen wagen rijdt (e.g. slijtage). Als de vervangwagen rond de 23 euro per dag kost, kun je beter voor de gebruiksderving gaan aangezien daar niets van afgetrokken wordt.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Dat verschilt van verzekering tot verzekering en natuurlijk ook volgens het type contract dat je onderschreven hebt.
Maar ook bij garages van bepaalde automerken kun je een gratis vervangwagen krijgen tijdens het herstel van je wagen.
Ben je vaste klant bij je garagist, vraag het daar best eens.
Maar ook bij garages van bepaalde automerken kun je een gratis vervangwagen krijgen tijdens het herstel van je wagen.
Ben je vaste klant bij je garagist, vraag het daar best eens.