Levering aan huis door supermarkten
Levering aan huis door supermarkten
Nieuwe actie van delhaize.
Delivery voor / vanaf 7 euro per maand, redelijk onbeperkt.
https://www.delhaize.be/nl/deliveryplus ... P8QAvD_BwE
Delivery voor / vanaf 7 euro per maand, redelijk onbeperkt.
https://www.delhaize.be/nl/deliveryplus ... P8QAvD_BwE
Re: Levering aan huis door supermarkten
Alleen jammer dat Delhaize extreem duur is in vergelijking met Colruyt en Aldi.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vraag me altijd af welke producten je dan krijgt. Voor de verpakte (droge) voeding: zijn dat de recenst geleverde of de diegene die al het langst in de rekken liggen en bijna de vervaldatum hebben ? Voor de verse idem. Die van vandaag of die van eergisteren ? Als ik bvb in de Carrefour ga winkelen dan kijk ik naar de datums en de bijna vervallen staan/liggen altijd vooraan in de rekken. Idem bij Delhaize en bij Colruyt. Idem in de lokale buurtwinkel. Dus als je een mandaat geeft aan de supermarkt dan komt dat mijn inziens niet goed tenzij ze dat expliciet vermelden: """beste klant, al uw levering-aan-huis-producten hebben de meest recente versheidsdatum.""""
-
- VIP member
- Contacteer:
Als het bakje bij Delhaize 100gr is en Colruyt 150gr is het niet hetzelfde product en passen ze de “laagste prijs” politiek niet toe. Dit gezegd zijnde, dit zijn uiteraard lokkertjes en basis marketing. Weinig mensen die enkel met dat bakje aardbeien aan de kassa gaan staan. De winst halen ze uit de rest van je winkelkar en daar zal Delhaize waarschijnlijk niet goedkoper in zijn.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 09:45 Vrijdag stonden de aardbeien bij Colruyt 3,99 en bij Delhaize 2,99
Die promo zal Colruyt nog niet doorgekregen hebben, zeker?
In één en dezelfde winkel en op de markten staan er ook altijd aardbeien met verschillende prijsklasses.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 09:45 Vrijdag stonden de aardbeien bij Colruyt 3,99 en bij Delhaize 2,99
Die promo zal Colruyt nog niet doorgekregen hebben, zeker?
Dat komt uiteraard door kwaliteitsverschillen en dus niet onderling te vergelijken.
Een lagere prijs betekent meestal ook een lagere kwaliteit.
Maar dan wel aan 7 euro per thuislevering voor colruyt.
Delhaize heeft een abonnement.. colruyt niet.
Dat vind ik nu redelijk vernieuwend als idee.
Maar ik heb het product thuislevering niet nodig. Ik heb tijd genoeg om zelf naar de supermarkt te gaan.
Fruit kopen via collect of delivery zie ik bv. ook niet zitten. Ik wil zien wat ik koop.
Laten aan huis leveren heeft als voordeel dat je geen impulsaankopen doet.
Als nadeel dat je niet zelf kan gaan kiezen in de winkel wat je in huis zal halen.
Thuislevering is al eens goed voor een pizza als ik me te belabberd voel om buiten te gaan.
Niet geschikt om morgen mijn boodschappen aan huis te laten brengen als ik me vandaag belabberd voel.
Bij Aldi en lidl koop ik vaker dingen die ik na het openen weggooi omdat ze niet lekker zijn, onverwacht slecht van kwaliteit uitvallen.
Dat maakt Aldi en lidl voor mij toch nog redelijk duur.
Delhaize heeft een abonnement.. colruyt niet.
Dat vind ik nu redelijk vernieuwend als idee.
Maar ik heb het product thuislevering niet nodig. Ik heb tijd genoeg om zelf naar de supermarkt te gaan.
Fruit kopen via collect of delivery zie ik bv. ook niet zitten. Ik wil zien wat ik koop.
Laten aan huis leveren heeft als voordeel dat je geen impulsaankopen doet.
Als nadeel dat je niet zelf kan gaan kiezen in de winkel wat je in huis zal halen.
Thuislevering is al eens goed voor een pizza als ik me te belabberd voel om buiten te gaan.
Niet geschikt om morgen mijn boodschappen aan huis te laten brengen als ik me vandaag belabberd voel.
Van dat extreem ben ik niet overtuigd.
Bij Aldi en lidl koop ik vaker dingen die ik na het openen weggooi omdat ze niet lekker zijn, onverwacht slecht van kwaliteit uitvallen.
Dat maakt Aldi en lidl voor mij toch nog redelijk duur.
ik doe regelmatig eens een collect & go bij colruyt en heb daarbij toch geen problemen met vervaldatums of bijna vervallen produkten. integendeel als ik vb. al wat rijp fruit wil moet ik dat expleciet vermelden heb ik al gemerkt.chesini schreef: ↑Vandaag 09:28 Ik vraag me altijd af welke producten je dan krijgt. Voor de verpakte (droge) voeding: zijn dat de recenst geleverde of de diegene die al het langst in de rekken liggen en bijna de vervaldatum hebben ? Voor de verse idem. Die van vandaag of die van eergisteren ? Als ik bvb in de Carrefour ga winkelen dan kijk ik naar de datums en de bijna vervallen staan/liggen altijd vooraan in de rekken. Idem bij Delhaize en bij Colruyt. Idem in de lokale buurtwinkel. Dus als je een mandaat geeft aan de supermarkt dan komt dat mijn inziens niet goed tenzij ze dat expliciet vermelden: """beste klant, al uw levering-aan-huis-producten hebben de meest recente versheidsdatum.""""
Bij Colruyt liet ik tot nu toe nog niet aan huis leveren, maar ik doe regelmatig een bestelling die af te halen is (Collect&Go).chesini schreef: ↑Vandaag 09:28 Ik vraag me altijd af welke producten je dan krijgt. Voor de verpakte (droge) voeding: zijn dat de recenst geleverde of de diegene die al het langst in de rekken liggen en bijna de vervaldatum hebben ? Voor de verse idem. Die van vandaag of die van eergisteren ? Als ik bvb in de Carrefour ga winkelen dan kijk ik naar de datums en de bijna vervallen staan/liggen altijd vooraan in de rekken. Idem bij Delhaize en bij Colruyt. Idem in de lokale buurtwinkel. Dus als je een mandaat geeft aan de supermarkt dan komt dat mijn inziens niet goed tenzij ze dat expliciet vermelden: """beste klant, al uw levering-aan-huis-producten hebben de meest recente versheidsdatum.""""
Daar heb ik nog nooit problemen gehad met de vervaldatums: de versafdeling maakt je bestelling vers gereed. Bij droge voeding ligt de vervaldatum altijd nog ver genoeg. Bovendien kun je tijdens het bestellen bij de verse waren een opmerking ingeven. Bijvoorbeeld bij bananen zet ik dan "niet te rijp" en daar wordt dan rekening mee gehouden.
Hun bestellings-systeem voor thuislevering werkt op dezelfde manier.
Ik ben geen fan van Colruyt, zo trieste winkels, maar en goed / gemotiveerd personeel en hun logistieke organisatie achter de schermen zit verdomd efficiënt in elkaar.
In eerste instantie deden de winkelmedewerkers de order picking voor Collect and Go maar dat begon naarmate het groeide te wringen, waardoor ze nu een aantal magazijnen hebben die eruit zien als een winkel en waar geen klanten “in de weg lopen” en enkel Colruyt personeel de bestellingen klaarzet.
In eerste instantie deden de winkelmedewerkers de order picking voor Collect and Go maar dat begon naarmate het groeide te wringen, waardoor ze nu een aantal magazijnen hebben die eruit zien als een winkel en waar geen klanten “in de weg lopen” en enkel Colruyt personeel de bestellingen klaarzet.
We kunnen over het algemeen niet klagen van groenten en fruit als we bestellen bij Delhaize, doen af en toe collect. Denk zelf eerder het omgekeerde dat ze de best ogende nemen.
Dat is goed.
Bij colruyt collect and go vond ik dat wat minder, een vijftal jaren geleden.
Het fruit was vaak van een graad van versheid die ik zelf niet zou meenemen uit de winkel. Druiven bijvoorbeeld, vind ik slechts een aantal maanden per jaar naar mijn zin.
Dus... dat doen we hier niet meer. Geen collect. Geen fruit door anderen laten selecteren.
Bij colruyt collect and go vond ik dat wat minder, een vijftal jaren geleden.
Het fruit was vaak van een graad van versheid die ik zelf niet zou meenemen uit de winkel. Druiven bijvoorbeeld, vind ik slechts een aantal maanden per jaar naar mijn zin.
Dus... dat doen we hier niet meer. Geen collect. Geen fruit door anderen laten selecteren.