Levering aan huis door supermarkten
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Levering aan huis door supermarkten
Je hebt hier te maken met vooroordelen. Wij doen hier al jaren thuislevering en heel zelden zit er minderwaardig product tussen. Dit kan eenvoudig opgelost worden door contact op te nemen met de klantendienst. Wij krijgen er zelfs nog extras bij.chesini schreef: ↑9 juni 2025, 09:28 Ik vraag me altijd af welke producten je dan krijgt. Voor de verpakte (droge) voeding: zijn dat de recenst geleverde of de diegene die al het langst in de rekken liggen en bijna de vervaldatum hebben ? Voor de verse idem. Die van vandaag of die van eergisteren ? Als ik bvb in de Carrefour ga winkelen dan kijk ik naar de datums en de bijna vervallen staan/liggen altijd vooraan in de rekken. Idem bij Delhaize en bij Colruyt. Idem in de lokale buurtwinkel. Dus als je een mandaat geeft aan de supermarkt dan komt dat mijn inziens niet goed tenzij ze dat expliciet vermelden: """beste klant, al uw levering-aan-huis-producten hebben de meest recente versheidsdatum.""""
De tijdswinst en comfortwinst is enorm. Bovendien hoef je niet meer met je wagen naar de winkel te rijden, je kan zelfs overwegen om autoloos te gaan leven. Oh my god... de horror. Lees: Uit het rek halen, in de kar plaatsen, op de band plaatsen, terug in je kar plaatsen. Dan in je auto plaatsen dan terug uitladen... veel plezier is dat niet, als je klassieke manier van boodschappen doen volgt.
Je kan ook stellen dat er zelden of nooit fouten gebeuren bij de afrekening via thuislevering, aan de "echte" kassa gebeuren er al veel meer fouten. Die fouten merk je soms pas te laat op, eens je thuis bent (ah ja had ik maar even in de winkel de rekening nagekeken?) en dan is het de moeite niet meer. Bij online bestellen kan je deze eenvoudig van thuis laten corrigeren.
De kleinere boodschappen die je nog zelf wenst te doen kan je nog altijd doen natuurlijk. Ik passeer ook niet meer een klassieke kassa, ik ga steeds voor zelfscan.Met de zelfscan heb ik ook mijn budget goed in de hand. En meestal kan ik de boodschappen direct goed in mijn tas plaatsen, geen gedoe aan de kassa en kan je de winkel heel vlot verlaten na je betaling. Tenzij je eens een zeldzame controle hebt - en dan nog dat gaat heel vlotjes.
Voor een alleenstaande lijkt thuislevering mij niet echt een comfortwinst. Dus ja kijk naar je je situatie en als je er voordeel mee kan doen , zeker niet laten.
Laatst gewijzigd door tuinder666 op 14 juni 2025, 15:23, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
euh? die tijden zijn toch ook al lang voorbij. Het huismerk van Delhaize (Delhaize of 365 dus) is, volgens mij, superieur aan boni of everyday. Dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Laatst gewijzigd door tuinder666 op 14 juni 2025, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja zeker, en als je bepaalde producten koopt krijg je "gratis" thuislevering.
Dit is voor sommige mensen beter dan een abonnement te betalen.