Alternatieven voor portfoliomanager van Morningstar.be
TIP
Re: Alternatieven voor portfoliomanager van Morningstar.be
Het enige bericht dat ik op 17/4/25 kreeg is:WaltR schreef: ↑18 juni 2025, 16:33De portfolio manager verdwijnt volledig, ook voor betalende abonnementen. Ik heb een bericht gekregen dat bestaande portefeuilles voorlopig consulteerbaar blijven en dat in augustus een mogelijkheid om data te exporteren voorzien zal worden.vdsteen schreef: ↑18 juni 2025, 14:55 Morningstar stopt dus met de gratis abonnementen. Afhankelijk van de prijs wil ik wel een abonnement betalen, maar ik weet niet waar ik hierover info vind. Ik heb al 2x mail verstuurd naar Mstar, maar ze antwoorden niet. Ik mag er niet aan denken dat ik de gegevens van mijn portefeuilles kwijtspeel.
"Wat u kunt verwachten
Uw huidige gratis lidmaatschap zal worden omgezet naar een geregistreerd account. Dit account zal in juni 2025 klaar zijn voor gebruik. U kunt uwe huidige gratis lidmaatschap tot die tijd zonder onderbreking blijven gebruiken.
De volgende tools en functies worden tegen juni 2025 met pensioen gestuurd, samen met het Premium-lidmaatschap:
Portfoliomanager
Koers- en bedrijfsalerts
Toegang tot Morningstar ratings binnen stock screener
Alle watchlists die u hebt gemaakt, worden overgezet naar uw geregistreerde account en zijn klaar voor gebruik vanaf juni 2025.
We zullen u op de hoogte blijven houden van deze veranderingen en we zijn u dankbaar voor uw vertrouwen en steun terwijl we werken aan het versterken van beleggers wereldwijd.
Op mijn mails antwoordt Morningstar niet. Als ik mijn portefeuille raadpleeg krijg ik de melding dat de tool op 27/6 buiten gebruik wordt gesteld. Het bericht waarvan u sprak dat er in augustus de mogelijkheid zou zijn om de gegevens te exporteren, kreeg ik niet.
Ik begin me zorgen te maken, 27/6 nadert en ik kan deze tool niet missen. Ik zou wel willen betalen voor een abonnement, maar weet niet hoe. Volgens u kan dit zelfs niet. Heeft u of iemand andere ondertussen meer informatie?
De kwaliteit van Morningstar gaat al lang achteruit. Elementaire fouten (een som maken) worden niet rechtgezet!!
Hieronder ziet u een voorbeeld van een fout (in 2022). Ik ben al lang overgestapt naar een eigen portefeuilletool in Googlesheet; veel beter, correcter en ... zoals ik het zelf wil...
En dan het "sterrensysteem" van Morningstar. Er is al lang grote kritiek op Morningstar; zie artikel in The Wall Street Journal: The Morningstar Mirage https://www.wsj.com/articles/the-mornin ... 1508946687.
Sinds 2017 is de situatie van Morningstar zeker niet verbeterd. Te mijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In ontving deze e-mail op 09/06
Dear valued customer,
As we continue with the retirement of our Portfolio Manager tool, we want to share key information and dates to keep this transition as smooth as possible.
We will begin retiring Portfolio Manager across all global media sites on 27 June 2025. You will no longer be able to edit portfolios made using Portfolio Manager once retirement is complete.
Our new global site experience will be available starting 27 June 2025. Read-only versions of portfolios made using Portfolio Manager will also be available during this time. To view them, sign in using the same email and password associated with your current Premium or free membership and visit the My Account section.
The ability to download your portfolio holdings and transaction data will be available early August 2025. We will notify you when this feature is available.
As a reminder, any watchlists associated with your current Premium or free membership will be automatically migrated to the new site experience.
While you can still use Portfolio Manager until 27 June, we encourage you to export any data from your portfolios before that date.
We’ll continue to keep you updated as we make these changes.
-The Morningstar team
Ik werk ook met google sheets, inderdaad makkelijker om aan te passen zoals je het zelf wil. (Maar je moet wel de wil hebben om ermee aan de slag te gaan natuurlijk, toch iets lastiger om met google sheets te beginnen.)
Voor aandelen, ETF's is google sheets te doen, maar beleggingsfondsen krijg ik er toch niet op een eenvoudige manier in
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA - TDIV
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
CPH: TRYG
TYO: 4503 - 8058
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA - TDIV
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
CPH: TRYG
TYO: 4503 - 8058
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Dit bericht heb ik nooit ontvangen. Dank u om dit te delen. GroetjesWaltR schreef: ↑22 juni 2025, 19:50In ontving deze e-mail op 09/06
Dear valued customer,
As we continue with the retirement of our Portfolio Manager tool, we want to share key information and dates to keep this transition as smooth as possible.
We will begin retiring Portfolio Manager across all global media sites on 27 June 2025. You will no longer be able to edit portfolios made using Portfolio Manager once retirement is complete.
Our new global site experience will be available starting 27 June 2025. Read-only versions of portfolios made using Portfolio Manager will also be available during this time. To view them, sign in using the same email and password associated with your current Premium or free membership and visit the My Account section.
The ability to download your portfolio holdings and transaction data will be available early August 2025. We will notify you when this feature is available.
As a reminder, any watchlists associated with your current Premium or free membership will be automatically migrated to the new site experience.
While you can still use Portfolio Manager until 27 June, we encourage you to export any data from your portfolios before that date.
We’ll continue to keep you updated as we make these changes.
-The Morningstar team