De crash van 2025
TIP
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2025
Trollen bedoel je die reageren op quote na quote van hun eigen quotes ...the_bishop schreef: ↑Gisteren 13:09Geld verliezenKleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 10:11 Ze hebben dan misschien wel voor Trump gestemd, maar ze zijn niet zo gek om er zelf geld aan te verliezen![]()
De S&P500 staat op bijna +5% en amerikanen hebben geen last van de $ wisselkoers dus die hebben al 5% GEWONNEN dit jaar ipv verloren !
En we zijn nog maar halfweg het jaar en dan is bijna 5% op koers voor een normaal beursjaar.
De GENIALE Trump is excellent bezig...
angsthazen als KleineSpaarder laten panikeren in april terwijl de durvers aan een korting van meer dan 20 % op de s&p500 goedkoop konden inslaan en dan de beurzen door gerichte uitspraken terug naar RECORDS katapulteren![]()
LOVE THAT GUY !![]()

Correcties af en toe zijn een must in de markt; is deels het kaf van het koren scheiden en bubbels vermijden. Zullen er zeker nog komen tijdens zijn ambtstermijn, is niet meer dan normaal.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
HAHAHA !!!KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:17 Hierzo. Niet dat het op jou indruk zal maken.
Investors flock to Europe as US exceptionalism fades: BofA survey
Copyright AP/Michael Probst
By Piero Cingari
Published on 18/03/2025 - 16:46 GMT+1•Updated 17:11
The latest Bank of America Fund Manager Survey shows a record rotation from US to European equities, driven by Germany’s fiscal stimulus and rising defence spending. A net 60% of investors expect stronger European growth, marking a sharp sentiment shift.
A net 39% of fund managers now hold an overweight position in European equities, up from 12% last month and the highest level since mid-2021.
At the same time, a net 23% of investors report being underweight US stocks, compared to a net 17% overweight in February.
Why are investors moving away from US equities?
For years, Wall Street has dominated global stock markets, buoyed by strong economic growth and technological innovation.
A striking 83% of investors now expect US growth to slow, up from just 28% last month—the sharpest deterioration in sentiment in years.
Related
Germany's parliament passes historic package boosting defence spending
A net 60% of investors expect stronger European growth in the next year, up from just 9% two months ago.
A net 50% of respondents favour cyclicals over defensives, up from 28% last month, reflecting expectations of an economic acceleration in Europe.

Dat is net heel het punt dat ik net maakte ! ACHTERAF als blijkt dat Europa het in januari veel beter deed dan de rest van de wereld wordt er door die "america fund managers

Ten eerste gaat het om een survey, dus gewoon een bevraging en kunnen die zeggen wat ze willen.
Maar dan.... die survey is van MAART en daaruit blijkt volgens deze cijfers dat ze de voorbije 2 maand zijn geswitched !
KleineSpaarder verstaat geen engels blijkbaar... LETTERLIJK in dit artikel...
"up from last month (2x)"
"compared to februari"
HAHAHA... what a joke ! RALLY CHASERS TOT EN MET !!

Bijna een GARANTIE voor toekomstige underperformance als je dat doet...
en wat blijkt...
de Europe Stoxx 600 NIKS MEER OPGESCHOTEN sinds 6 februari !

KleineSpaarder slikt alle misleidende info die hem ingelepeld wordt als zoete koek blijkt weer maar eens

Laatst gewijzigd door the_bishop op 27 juni 2025, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb het even opgezocht YTD
- IWDA -5%
- Eurostoxx 50: +7,7%
Dat is een verschil van 12,7%.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat heeft die IWDA ermee te maken als je de performance van INDEXEN vergelijkt, iwda is geen index, zelf geen indextracker.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:50 Ik heb het even opgezocht YTD
- IWDA -5%
En amerikanen beleggen vooral in amerikaanse aandelen, die hebben geen last van valutaschommelingen.
En europeanen die in de Eurostoxx 50 beleggen hebben er evenmin last van.
En wat doen die 2 indexen YTD:
s&p500 4,4%
eurostox 7,7%
de moeite niet !
Maar KleineSpaarder probeert zijn misklein dat amerikaanse fundmanagers OP TIJD geswitched zouden zijn naar europese aandelen weer af te leiden naar iets anders...
Amerikaanse fundmanagers hebben de outperformance van europese indexen in januari door de Duitse stimulusplannen NAGEJAAGD de maanden ERNA. Dat is de essentie.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
the_bishop schreef: ↑Gisteren 14:00Wat heeft die IWDA ermee te maken als je de performance van INDEXEN vergelijkt, iwda is geen index, zelf geen indextracker.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:50 Ik heb het even opgezocht YTD
- IWDA -5%
En amerikanen beleggen vooral in amerikaanse aandelen, die hebben geen last van valutaschommelingen.
En europeanen die in de Eurostoxx 50 beleggen hebben er evenmin last van.
En wat doen die 2 indexen YTD:
s&p500 4,4%
eurostox 7,7%
de moeite niet !

Blijf jij maar feiten verdraaien. Blijf jij maar jouw eigen illusie in stand houden om jezelf te overtuigen wat een fantastische belegger je bent.
En hoe goed je kan rekenen

Al die Amerikanen die geswitcht zijn van Amerikaanse aandelen naar Europese, staan op YTD die 12,7% beter is dan de Amerikanen die in de US gebleven zijn.
Al die Europeanen zijn belegd waren in Europese aandelen staan op YTD die 12,7% beter is dan de Europeanen die in de US belegd zijn.
Ik lig er niet wakker van dat jij denkt dat jouw beleggingen het veel beter doen dan de mijne.
Zoals ik er ook niet wakker van lig dat jij Trump gelooft dat Iraans kernwapenprogramma volkomen vernietigd is. Netanyahu ligt er wel wakker van. Ik niet. Iran zal Europa niet aanvallen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als ge in een andere munt belegd kunt ge u eigen perfekt indekken tegen valutaschommelingen.
Dat is een keuze die je maakt.
Valutaschommelingen zijn iets helemaal anders dan een prijsstijging van een index.
Een europeaan die in amerika belegt en zich indekte heeft winst en geen 10% koersverlies er bovenop

Ingedekt, door gehedgede etfs te kopen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik verdraai helemaal geen feiten... integendeel ik ga uit van UW EIGEN FEITEN waarmee gij afkwam in dat artikel dat zogezegd moest aantonen dat amerikanen in december zouden overgestapt zijn naar europese aandelen.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:07 Blijf jij maar feiten verdraaien.
Al die Amerikanen die geswitcht zijn van Amerikaanse aandelen naar Europese, staan op YTD die 12,7% beter is dan de Amerikanen die in de US gebleven zijn.
Al die Europeanen zijn belegd waren in Europese aandelen staan op YTD die 12,7% beter is dan de Europeanen die in de US belegd zijn.
Terwijl dat artikel op basis van de CIJFERS EN DATA IN DAT ARTIKEL net aantoont dat amerikanen (en waarschijnlijk slechts een klein deel van hun port, percentage staat niet in het artikel) NA de outperformance van europa, vanaf februari, zijn overgestapt naar europese aandelen. RALLY CHASERS heet dat in beursjargon

En amerikanen die beleggen buiten europa, dat is al uitzonderlijk, zelf Warren Buffet doet dat nauwelijks. Je kunt ervan uitgaan dat voor het kleine percentage dat ze het al deden, velen, vooral fundmanagers want die moeten zich verantwoorden naar hun klanten, zich hebben ingedekt tegen het muntrisico. Dat is tenslotte een extra risico bovenop het aandelenrisico.
En die amerikanen hebben welgeteld 0,0 rendement op europese stoxx 600 sinds 6 februari !

wegens Trump.the_bishop schreef: ↑Gisteren 13:17 En die hele outperformance is er gekomen dankzij Trump omdat die Europa eindelijk deed realiseren (...)
Toen Amerikanse beleggers op liberation day hun portefeuille gekortwiekt zagen was er van dankbaarheid niet veel sprake.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
DE S&P500 toch ook niet?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, beide niks meer opgeschoten sinds begin februari.
Daarvoor was er even zoals je zei een outperformance van Europa door Duitse stimulusbeloftes.
Duitsland doet het nog altijd beter als Frankrijk waarvan de koers al teruggevallen is tot half januari.
Maar sinds februari geen outperformance meer, recent is dat toch niet te noemen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nu al 12,9%KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:50Ik heb het even opgezocht YTD
- IWDA -5%
De Trump fans verliezen met de dag meer geld, maar maken zichzelf wijs hoe goed ze het goed

-
- Full Member
- Contacteer:
Verschil IWDA - Eurostoxx 50 zal de amerikaan worst wezenKleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:02Nu al 12,9%KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:50
Ik heb het even opgezocht YTD
- IWDA -5%
De Trump fans verliezen met de dag meer geld, maar maken zichzelf wijs hoe goed ze het goed![]()

Zelf de IWDA belegt voor de meesten teveel buiten de VS en de Eurostoxx 50 zo'n prulindex daar houden ze zich daar niet mee bezig, als ze 'm al kennen, waarschijnlijk nog nooit van gehoord

Hun s&p500 vertegenwoordig met 50.000 miljard $ bijna de helft van de wereldwijde beursgenoteerde market cap. Met de 30.000 miljard van de Nasdaq er nog bij zitten ze daar VER BOVEN !
Die zullen zich eens met zo'n Europese prul gaan bezighouden, telt amper mee op wereldvlak

En zowel de s&p500 als de nasdaq stijgen vandaag naar ALL TIME HIGH RECORDS.
Hoe verliezen die dan vandaag meer geld KleineSpaarder ?? Leg dat eens uit...
hoe verlies je geld als je er geld bijkrijgt ?
Volgens mij bij jij écht een 'kleine' Spaarder... nog niet leren tellen op de 10 vingertjes in de kleuterklas.
Moogt gij van papa wel zoveel op de computer zitten, kleine rakker ?
-
- Full Member
- Contacteer:
posting van KleineSpaarder uit de oude doos... we spreken 10 april 2025... EXACT 3 dagen na de 7 april bodemKleineSpaarder schreef: ↑10 april 2025, 11:06 De euforie van gisteren is alweer aan het tanen. De futures S&P al -2%. IWDA al -2,5% sinds de opening.
![]()
KleineSpaarder, snugger als ie is, herkende meteen een dead cat bounce omdat de koers van de bodem opveerde

Bleek later dat het toch wel het begin was van een stijging die na amper 2,5 maand de s&p al 27,7 % hoger zet. JAWADDE daar doet die normaal 3 JAAR over !!!
https://www.youtube.com/watch?v=b6lW1FbSHXA
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Laat ons gewoon naar de feiten kijken. Een Amerikaan die in Europa belegd heeft, staat nu op YTD +12,9% tov een Amerikaan die in de US belegd wasthe_bishop schreef: ↑Gisteren 16:46Verschil IWDA - Eurostoxx 50 zal de amerikaan worst wezenKleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:02
Nu al 12,9%
De Trump fans verliezen met de dag meer geld, maar maken zichzelf wijs hoe goed ze het goed![]()
![]()
Zelf de IWDA belegt voor de meesten teveel buiten de VS en de Eurostoxx 50 zo'n prulindex daar houden ze zich daar niet mee bezig, als ze 'm al kennen, waarschijnlijk nog nooit van gehoord![]()
Hun s&p500 vertegenwoordig met 50.000 miljard $ bijna de helft van de wereldwijde beursgenoteerde market cap. Met de 30.000 miljard van de Nasdaq er nog bij zitten ze daar VER BOVEN !
Die zullen zich eens met zo'n Europese prul gaan bezighouden, telt amper mee op wereldvlak![]()
En zowel de s&p500 als de nasdaq stijgen vandaag naar ALL TIME HIGH RECORDS.
Hoe verliezen die dan vandaag meer geld KleineSpaarder ?? Leg dat eens uit...
hoe verlies je geld als je er geld bijkrijgt ?
Volgens mij bij jij écht een 'kleine' Spaarder... nog niet leren tellen op de 10 vingertjes in de kleuterklas.
Moogt gij van papa wel zoveel op de computer zitten, kleine rakker ?

Een Europeaan die in Europa belegd heeft, staat nu op +12,9% tov een Europeaan die in de US belegt.
Om te snappen dat je 12,9% verliest als je langs de verkeerde kant zit, moet je 2e orde redeneringen kunnen maken. Dat moet je in staat zijn te redeneren: ik win wel, maar ik had 12,9% meer kunnen winnen als ik geen blinde Trump fan was

Blijf jij maar Trumps MAGA geloven.
Trump zelf kan ook geen 2e orde redeneringen maken. Die denkt alleen: ik hef een tarief. Die denkt dan niet: oei, dan gaat de inflatie omhoog. Of oei: dan kunnen de Amerikanen dit of dat niet meer kopen. Of oei, dan zal de waarde van de USD zakken, wat de enorme US staatsschuld nog een groter probleem maakt.
In elk geval: de enorme chaos die Trump creëert: fantastisch goed voor de rest van de wereld.
De Amerikaanse grote beleggers weten dat ook al sinds december 2024: MEGA!!! Make Europe Great Again