Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ik ga het correcter uitdrukken. Ik vind het persoonlijk niet OK dat Theo nog 11 extra vliegtuigen aankoopt van het type F35 terwijl oa ook de Britten tot de conclusie komen dat hun vloot maar een operationele beschikbaarheid van 33% haalt. Ik vind dat niet kunnen. Een transportfirma die 30 vrachtwagens koopt van merk X waarvan de beschikbaarheid maar 33% is dwz er maar 10 rijden koopt dat merk nooit meer. Tenzij er andere factoren komen meespelen. En dan nog. Dit is geen goede-huisvader-beheer. Daar hangt een geurtje aan. Of in Spaargidstermen : koop jij een aandeel bij dat in 5 jaar 66% gezakt is ?chesini schreef: ↑13 juli 2025, 20:56Ik hoop dat bij de laatste aankoop van extra 11 toestellen men iedereen objectief inzicht heeft gegeven over de operationele beschikbaarheid van de F35. De cijfers zijn niet goed. Als in de UK maar een derde van de toestellen operationeel beschikbaar is dan staan er van de 45 in BE constant 30 aan de grond te wachten op wisselstukken en software-updates ea. Dat lijkt alweer op another Belgian story in wording.VincentVega schreef: ↑13 juli 2025, 19:24
Wat is daar precies verdacht aan?
Het is een regeringsbesluit dat open en transparant is gebeurd en door alle regeringspartijen samen werd genomen. Ook door Vooruit dus.
""
België kiest met de F‑35 voor een strategisch interoperabel, maar logistiek veeleisend toestel.
Bij gebrek aan redundantie (slechts 45 jets) is de lage beschikbaarheid een systeemrisico, tenzij:
België investeert in extra vliegtuigen (→ duur)
België eigen onderhoudscapaciteit opbouwt (→ traag + politiek gevoelig)
Het F‑35‑ecosysteem fundamenteel verbetert (→ onzeker)"
""
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is al veel beter.
Alleen koopt Theo die F35’s niet aan maar doet de Belgische regering dat en dit met instemming van alle partijen die deel uitmaken van de federale regering

Alleen koopt Theo die F35’s niet aan maar doet de Belgische regering dat en dit met instemming van alle partijen die deel uitmaken van de federale regering

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ja, in verleden was er ook ene met Franse pantserwagens.VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:33 Dat is al veel beter.![]()
Alleen koopt Theo die F35’s niet aan maar doet de Belgische regering dat en dit met instemming van alle partijen die deel uitmaken van de federale regering![]()
Dat vandaag blijkbaar ook een andere som is.
En u wegsteken achter de regering om uw gelijk te halen.....
Hopelijk woont ge niet Gent, want daar gaan de gemeente taksen naar 12 % om het putje te vullen.
V v de Antwerpse Pvda' r die alles afbreekt.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wat een leuke reactieplatin schreef: ↑Gisteren 13:36Ja, in verleden was er ook ene met Franse pantserwagens.VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:33 Dat is al veel beter.![]()
Alleen koopt Theo die F35’s niet aan maar doet de Belgische regering dat en dit met instemming van alle partijen die deel uitmaken van de federale regering![]()
Hopelijk woont ge niet Gent, want daar gaan de gemeente taksen naar 12 % om het putje te vullen.

Ik wens jou nog een hele prettige dag

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
LOL ...platin schreef: ↑Gisteren 13:36Ja, in verleden was er ook ene met Franse pantserwagens.VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:33 Dat is al veel beter.![]()

Dat is hem eigenlijk , VincentVEGA alias JoskeVEGA van Spaargids

JoskeVEGA van Spaargids stelt zich geen vragen als hun leiders vele miljarden willen besteden. Of ze nutteloos , strategisch , doordacht zijn of niet. JoskeVEGA heeft vertrouwen in Francken-DeWever, geldkraan open zeg maar zolang het nodig is.
Anderzijds kan JoskeVEGA wel conservatief doen en zijn en moet de geldkraan dicht als het Sociale Zekerheid betreft
De 2 maten en gewichten van JoskeVEGA...
Anderzijds kan JoskeVEGA wel conservatief doen en zijn en moet de geldkraan dicht als het Sociale Zekerheid betreft
De 2 maten en gewichten van JoskeVEGA...

Theo is als minister verantwoordelijk voor een goed-huisvader-defensiebeleid. Hij moet de anderen objectief inlichten over de lage operationaliteit van de F35. Dat is zijn job. Hij doet zijn job niet goed in mijn opinie althans. Hij moet de andere partijen niet overhalen nog eens 11 F35's bij te kopen als het toestel operationeel een fiasco is. Het gaat peperduur worden om het enigszins in de lucht te houden. Wie gaat dat betalen ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 13:33 Dat is al veel beter.![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 15 juli 2025, 01:41, 4 keer totaal gewijzigd.
Europa is gek om die vliegtuigen in de US te kopen.
Waarom niet in Zweden, Engeland, Frankrijk etc.
Waarom niet in Zweden, Engeland, Frankrijk etc.
Ik versta het ook niet hoor. De Gripen heeft een operationaliteit van +90%. De Amerikanen willen de Gripen niet aanpassen om hun kernbommen te kunnen droppen. Wel koop dan de Rafale met Franse kernbommen. De Rafale heeft ook goede operationaliteitscijfers. Ik versta het niet hoor. Ik zou wel eens willen weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd en bedisseld is.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Als je je dat afvraagt, doe dan wat moeite en zoek op hoe doeltreffend ze waren in het IDF-Iran conflict. Hoewel Iran eerst stoer deed en beweerde dat ze er verschillende hadden neergehaald heeft de IDF er nul, nul verloren in een operatie volledig boven vijandelijk gebied, 24u/24u gedurende meerdere dagen ! Probeer zo'n resultaat maar eens te behalen met de Franse brol ... De Zweden hun vliegtuig is heel degelijk maar is eigenlijk enkel een kleine upgrade op de F-16's. Gezien de levertijd bij al de fabrikanten moet je nu iets kopen wat nu al niet achterhaald is want hoewel ik ook de aankoop van F-35's weggesmeten geld vind; als je het dan toch wegsmijt, koop dan tenminste iets wat nog bruikbaar is tegen dat het geleverd wordt ...
Make Spaargids " Great Again ! "