Federale regering zomerakkoord
TIP
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale regering zomerakkoord
Pinokkio … ben je niet vergeten liegen?

Je reed er ook mee naar huis en gebruikte hem privé

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
helemaal niet.... JoskeVEGAVincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 15:04
Pinokkio … ben je niet vergeten liegen?LOL
![]()
IMG_1532.gif
Je kent duidelijk het verschil tussen Salaris-en dienstwagens niet , je snapte het toen niet, en maanden na 'toen' blijkbaar nog steeds niet (hoewel me dat ook niet echt verwondert)
Gebruik google of AI anders eens om het verschil te leren kennen...

In ieder geval ben ik er nu vanaf om met een verplicht -geen eigen keuze-voertuig te moeten rondrijden.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het kan best zijn dat het een dienstwagen en geen salariswagen was maar je reed er niet enkel mee “om je naar klanten te verplaatsen met een dienstwagen” zoals je beweert. Je betaalde er immers een VAA voor en dat is voor privé gebruik. Anders zou je al goed zot moeten zijn om zomaar maandelijks voor een dienstwagen een VAA te betalen als je hem niet privé gebruikt.KV schreef: ↑14 juli 2025, 15:31helemaal niet.... JoskeVEGAVincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 15:04
Pinokkio … ben je niet vergeten liegen?LOL
![]()
Je kent duidelijk het verschil tussen Salaris-en dienstwagens niet , je snapte het toen niet, en maanden na 'toen' blijkbaar nog steeds niet (hoewel me dat ook niet echt verwondert)
Gebruik google of AI anders eens om het verschil te leren kennen...![]()
In ieder geval ben ik er nu vanaf om met een verplicht -geen eigen keuze-voertuig te moeten rondrijden.

Je neus wordt alsmaar langer, Pinokkio

Het moet moeilijk zijn om als extreem-linkse fanatiekeling en fan van de PVDA enerzijds kritiek te geven op het gebruik van maaltijdcheques en anderzijds nu te moeten toegeven dat jijzelf het “kapitalistische” systeem van “creatief gebruik van dienstwagens” hebt misbruikt “opgedrongen” gekregen door je werkgever.
Hoe noemt men zo iemand? Het begint met HYPO- en eindigt op -CRIET

En hoe ga je dat uitleggen aan Joske en Raoul?

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Je probeert iets te insinueren dat nergens op slaat (zoals gebruikelijk) en het is duidelijk dat je het concept 'Salaris'wagens of 'dienst'wagens nu na 6maanden nadenken nog steeds niet snapt....VincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 15:55Het kan best zijn dat het een dienstwagen en geen salariswagen was maar je reed er niet enkel mee “om je naar klanten te verplaatsen met een dienstwagen” zoals je beweert. Je betaalde er immers een VAA voor en dat is voor privé gebruik. Anders zou je al goed zot moeten zijn om zomaar maandelijks voor een dienstwagen een VAA te betalen als je hem niet privé gebruikt.KV schreef: ↑14 juli 2025, 15:31
helemaal niet.... JoskeVEGA
Gebruik google of AI anders eens om het verschil te leren kennen...![]()
In ieder geval ben ik er nu vanaf om met een verplicht -geen eigen keuze-voertuig te moeten rondrijden.![]()
Je neus wordt alsmaar langer, Pinokkio![]()
IMG_1587.png
Het moet moeilijk zijn om als extreem-linkse fanatiekeling en fan van de PVDA enerzijds kritiek te geven op het gebruik van maaltijdcheques en anderzijds nu te moeten toegeven dat jijzelf het “kapitalistische” systeem van “creatief gebruik van dienstwagens” hebt misbruikt “opgedrongen” gekregen door je werkgever.
Hoe noemt men zo iemand? Het begint met HYPO- en eindigt op -CRIET![]()
En hoe ga je dat uitleggen aan Joske en Raoul?![]()
Jij met je BMW of mercedes waar je zo trots op bent (of was ?) betaalt VAA-bedrag van 110€, 120€ of ...€ voor de rest niks....
Ik moest dat ook betalen inclusief een 'bruikleen' bijdrage van 357€ (en niet via het gekende + en dan - principe)
Anders mocht ik daar niet mee naar huis rijden en moest ik hem op hoofdzetel laten staan om telkens 2u per dag te verliezen om die dan op-en af te zetten, wat natuurlijk idioot is om die private tijd dagelijks te moeten verliezen voor het dagelijks 'ommetje te maken'....
Ik betaalde dus 3x meer dan u voor een auto dat ik eigenlijk helemaal niet wilde.... 'Salaris'wagens versus 'dienst'wagens ... Gelukkig is dat verleden tijd

Ook Maaltijdcheques (ja van 8€...) heb ik .... en ook die zijn mij 'opgedrongen' ... Die moet je er nu éénmaal bijnemen , is een collectief gegeven op sectorniveau.Als indiviualist is dat vermoedelijk moeilijk te begrijpen...
Moesten die ooit van 8€ naar 10€ gaan , ook dan zal ik dat niet kunnen weigeren....
Hetgeen je me wel mag verwijten :
als ik daar allemaal niet 'voor' ben, dat ik van WG zou kunnen veranderen.... (maar daarvoor doe ik het werk te graag en zijn de collega's te goed , en bij elk bedrijf zal je wel iets tegenkomen dat minder is of waar je tegen bent. Het gras dat groener ziet aan de overkant....)
Laatst gewijzigd door KV op 14 juli 2025, 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Wel, die zijn dan weer zelf zo hypocriet als het maar kan zijn, dus dat is alvast geen zware opdracht. De wet hervormen om meer belastingsgeld te kunnen innen dat vervolgens in de eigen partijkas gaat.VincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 15:55 Het moet moeilijk zijn om als extreem-linkse fanatiekeling en fan van de PVDA enerzijds kritiek te geven op het gebruik van maaltijdcheques en anderzijds nu te moeten toegeven dat jijzelf het “kapitalistische” systeem van “creatief gebruik van dienstwagens” hebt misbruikt “opgedrongen” gekregen door je werkgever.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Je kan je maaltijdcheque kaart ook weggeven aan minderbedeelde burgers. Dat geeft je een warm gevoel van binnen.
patrick4 schreef: ↑14 juli 2025, 16:44Wel, die zijn dan weer zelf zo hypocriet als het maar kan zijn, dus dat is alvast geen zware opdracht. De wet hervormen om meer belastingsgeld te kunnen innen dat vervolgens in de eigen partijkas gaat.VincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 15:55 Het moet moeilijk zijn om als extreem-linkse fanatiekeling en fan van de PVDA enerzijds kritiek te geven op het gebruik van maaltijdcheques en anderzijds nu te moeten toegeven dat jijzelf het “kapitalistische” systeem van “creatief gebruik van dienstwagens” hebt misbruikt “opgedrongen” gekregen door je werkgever.
Raoul , Jos d'haeze, Conner , Fvdb, Willy Claes, ....
JoskeVEGA van Spaargids praat zo graag over zijn concurrenten , wekelijks rollen ze over zijn tong

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit past in een hervorming met meerdere elementen hé ... zo zou het bv. ook de bedoeling zijn om eco- en cadocheques af te schaffen.
De "kost" voor de overheid zou quasi gelijkblijven en het gaat hier eerder over minder belastingsinkomsten dan echt een kost.
Wel hier wil men dus een kleine veréénvoudiging doorvoeren én tegelijkertijd het belastingvoordeel voor actieven behouden.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Kiwi kon natuurlijk ook zijn semi-salariswagen ter beschikking stellen van de minder fortuinlijken

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een VAA gekoppeld aan een bruikleen vergoeding, vandaar dat ik spreek van een semi-salariswagen (je hebt toch het voorvoegsel “semi-“ opgemerkt, hoop ik).KV schreef: ↑14 juli 2025, 16:28 Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Je probeert iets te insinueren dat nergens op slaat (zoals gebruikelijk) en het is duidelijk dat je het concept 'Salaris'wagens of 'dienst'wagens nu na 6maanden nadenken nog steeds niet snapt....
Jij met je BMW of mercedes waar je zo trots op bent (of was ?) betaalt VAA-bedrag van 110€, 120€ of ...€ voor de rest niks....
Ik moest dat ook betalen inclusief een 'bruikleen' bijdrage van 357€ (en niet via het gekende + en dan - principe)
Anders mocht ik daar niet mee naar huis rijden en moest ik hem op hoofdzetel laten staan om telkens 2u per dag te verliezen om die dan op-en af te zetten, wat natuurlijk idioot is om die private tijd dagelijks te moeten verliezen voor het dagelijks 'ommetje te maken'....
Ik betaalde dus 3x meer dan u voor een auto dat ik eigenlijk helemaal niet wilde.... 'Salaris'wagens versus 'dienst'wagens ... Gelukkig is dat verleden tijd![]()
Veel blabla als motivering waarom je hem hebt aanvaard, maar als puntje bij paaltje komt: je kreeg van je werkgever een wagen ter beschikking voor privé gebruik.
Bwa, je kan vanuit principiële redenen hem ook gewoon weigeren. Je bent toch niet verplicht om dat te aanvaarden? En dan wordt je ook geen VAA aangerekend.KV schreef: ↑14 juli 2025, 16:28 Hetgeen je me wel mag verwijten :
als ik daar allemaal niet 'voor' ben, dat ik van WG zou kunnen veranderen.... (maar daarvoor doe ik het werk te graag en zijn de collega's te goed , en bij elk bedrijf zal je wel iets tegenkomen dat minder is of waar je tegen bent. Het gras dat groener ziet aan de overkant....)
Er zijn echter ook nadelen aan: dan moet je ZELF een wagen kopen en ZELF met je EIGEN wagen dagelijks naar je werkgever rijden om daar je dienstwagen op te halen. Perfect wettelijk. Vele werknemers moeten dat trouwens dagelijks doen. Het vraagt nu eenmaal offers om als linkse progressieveling consequent te zijn

Maar wat ik je vooral verwijt:
1° je doet alsof je enkel een dienstwagen had waarmee je klanten bezocht terwijl je ermee naar huis reed en ook privé verplaatsingen met deed.
2° je geeft af op het gebruik van fiscaal vriendelijke maaltijdcheques maar je hebt zelf gebruik gemaakt van een fiscaal vriendelijke wagen van de werkgever.
Dat zou een leuk iets geweest zijn , had ik over een salariswagen beschikt.VincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 19:44Kiwi kon natuurlijk ook zijn semi-salariswagen ter beschikking stellen van de minder fortuinlijken![]()
Maar het idee kan eigenlijk wel door u uitgerold worden met uw volledige salariswagen.
JoskeVEGA die zich ter beschikking stelt van minder bedeelden…. Dat we zoiets nog zouden kunnen meemaken….

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt een leesgebrek Joske van de PVDA: er staat “semi-salariswagen”KV schreef: ↑14 juli 2025, 20:05Dat zou een leuk iets geweest zijn , had ik over een salariswagen beschikt.VincentVega schreef: ↑14 juli 2025, 19:44
Kiwi kon natuurlijk ook zijn semi-salariswagen ter beschikking stellen van de minder fortuinlijken![]()
Maar het idee kan eigenlijk wel door u uitgerold worden met uw volledige salariswagen.
JoskeVEGA die zich ter beschikking stelt van minder bedeelden…. Dat we zoiets nog zouden kunnen meemaken….![]()

Dat bekt nu eenmaal gemakkelijker dan “een dienstwagen waarop ook een VAA en bruikleen vergoeding van toepassing is”

Ik heb ooit een bedrijfsbromfiets geweigerd. Ik reed liever met een gewone niet electrische fiets.
Ik heb zelfs een gewone fiets geweigerd omdat de productie van een fiets vervuilender is dan van een paar wandelschoenen met biozolen.
Ik heb ooit een paar bedrijfswandelschoenen met biozolen geweigerd omdat het veel gezonder en ecologischer is om blootvoets te stappen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.