S&P500 info gevraagd
TIP
S&P500 info gevraagd
Ik wil via bolero maandelijks wat sparen in S&P 500 etf's
Maar nu zie ik dat er verschillende opstaan, welke dien ik exact te kiezen?
Zijn er nog andere evenwaardige alternatieven voor een hangmatbelegger zoals ik?
Maar nu zie ik dat er verschillende opstaan, welke dien ik exact te kiezen?
Zijn er nog andere evenwaardige alternatieven voor een hangmatbelegger zoals ik?
Re: S&P500 info gevraagd
Geen idee wat jij precies op je scherm ziet. Mogelijk heb je gezocht naar "S&p" en dan krijg te allerlei trackers te zien die allemaal op een of andere manier de s&p tracken. Zorg dat je de juiste kiest.
Persoonlijk zou ik niet met de s&p starten, maar met een globale ETF. IMIE is een heel goede tracker met enorme spreiding, lage kosten en eigelijk alles wat de hangtmatbelegger nodig heeft. De s&p is daarom niet slecht, maar heeft een hogere concentratie, wat een klein extra risico inhoudt.
Persoonlijk zou ik niet met de s&p starten, maar met een globale ETF. IMIE is een heel goede tracker met enorme spreiding, lage kosten en eigelijk alles wat de hangtmatbelegger nodig heeft. De s&p is daarom niet slecht, maar heeft een hogere concentratie, wat een klein extra risico inhoudt.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Als je stevig in de US wilt maar niet all-in is IWDA een heel goed alternatief.
Make Spaargids " Great Again ! "
IMIE is nog iets breder gespreid (opkomende markten + midcaps).
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Voor de VS heb je ook nog Nasdaq 100 (vooral tech aandelen) of de Russell 2000 (small caps), de S&P500 zit daar wat tussen en is op zich voldoende voor een gespreide VS belegging. Kies voor een euro versie indien je geen dollars beschikbaar hebt, zo vermijd je toch al de wissel kosten, voor het munt risico maakt het uiteraard geen verschil. En verder kies er een met voldoende volume, bv Ishares of Vanguard. Voor de rest over een lange beleggingshorizon beschikken.
Sparen en beleggen zijn 2 woorden die niet samen passen in één zin.
Als je belegd, ook in een ETF, dan kan je geld verliezen.
Als je belegd, ook in een ETF, dan kan je geld verliezen.
Ik zou in ieder geval geen gekke dingen doen nu. Fear and Greed index op extreme Greed momenteel.
Het kan weer niet op.
Het kan weer niet op.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Jullie hebben beide gelijk maar het klopt dat sommige ETF beleggers denken dat ze geen risico lopen wat natuurlijk niet klopt hoewel men met de meeste ETF's op langere termijn bijna altijd safe zal zitten heeft men geen garantie en zeker niet tijdsgebonden.
Het is zomer he, go away in May 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sparen doe je op een spaarrekening.
Met een aandelen ETF/fonds beleg je in een "korf/mandje" van aandelen met alles wat daarbij hoort.
Zoek eventueel bij je broker op de ISIN (maar check ook vooral de ISIN als je op naam of ticker zoekt !), dat is het internationaal identificatie nummer.
Als alternatief raad ik je IE00B3YLTY66 (SPDR® MSCI All Country World Investable Market UCITS ETF (Acc)) aan.
Zie https://www.ssga.com/at/en_gb/intermedi ... cc-spyi-gy
Voor mij persoonlijk is dit de enige ETF waarin ik momenteel beleg als basis, vermits ik daarmee quasi (99%) "de hele wereld" heb wat betreft aandelen.
En ik doe dit via Bolero, ook al hoort die niet bij de goedkopere brokers.
Als je echt per se de S&P 500 wil tracken, kijk dan hier voor ETFs: https://www.justetf.com/en/search.html? ... %25C2%25AE
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Slecht advies ! Als er een oplossing komt voor de tarieven gaan de beurzen nog hoger, anders gaan ze misschien wat lager daar er met vele belangrijke landen al akkoorden zijn.
Beter advies is gewoon gespreid kopen.
Oke, thx voor de info, ii weet weer wat doen, vorig jaar in nobember-december heb ik nogal fors belegd in MSCI via Easyvest met de forse daling door trump dan wa bijgekocht en nu sta ik praktisch weer effen
Komt wel.goed op lange termijn
Mij nu eerst es wat toespitsen op de info hierboven
Komt wel.goed op lange termijn
Mij nu eerst es wat toespitsen op de info hierboven