De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Wees maar blij dat je de winst gepakt hebt. Ik vermoed dat ze nu met de 20% inv. rechten van Trump wel weer gaan zakken.funnyplace schreef: ↑Gisteren 16:15 Vandaag voor de eerste keer in mijn prille belegging carrière (2.5 jaar) een aandeel gekocht en 24u later verkocht met 25% winst![]()
Gisteren had ik VF Corp nog eens gekocht, vorig jaar mooie winst mee gemaakt toen ze gedipt waren en stelselmatig de koers hoger ging en gisteren leek me het moment om te kopen op 12,20. Ik had veel cash aan de kant staan dat al maanden aan het rusten was.
Vandaag ging het aandeel +20% voorbeurs door meevallende resultaten en ik heb mijn hele pakket weer verkocht op 15,25.
Gezien het groot aantal aandelen dat ik had gekocht een mooie shortterm winst genomen en de hele set weer verkocht.
Normaal gezien hou ik mijn aandelen lang aan, hier wilde ik van profiteren, maar nu heb ik mijn cash weer om iets anders uit te zoeken.
In ieder geval proficiat!
Nike aandeel intussen toch al +40% gestegen vanaf de bodemkoers in april.
Het is niet omdat iets niet meer hip is dat de juiste man of team het niet terug hip kan maken.
Ik blijf het trouwens erg vinden dat één idioot een top merk zoveel schade kan toebrengen. Zelfs werknemers van Nike zagen in dat de man de verkeerde richting insloeg.
Doet me weer terugdenken aan een zekere Roland Junck die er op zijn eentje in slaagde om Nyrstar om zeep te helpen. Ken daar ook werknemers die deze foutieve beslissing al van te voren zagen aankomen maar de man wou zijn ongelijk niet toegeven en bleef maar verder aanklungelen tot de schade onherstelbaar was.
En dergelijke idioten worden dan nog beloond ook. Sinds 2020 is Junck president van Liberty House Group, onderdeel van de Liberty Steel Group (GFG Alliance).
Adidas, Nike, Puma en \Reebok krijgen ook met die Trumpheffing te maken.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Niet dat ik reclame wil maken maar voor diegene die nog ergens €100K liggen hebben en er niet weten wat mee te doen, kreeg ik net nog een mailtje van Thomas Guenter binnen.
Dag belegger,
Ik organiseer volgende week donderdag om 20h een webinar over het fonds dat ik oprichtte. Er zal ook een mystery guest aanwezig zijn. En wat voor een… Dit wil je niet missen. Registreren kan eenvoudig via deze link:
https://zoom.us/webinar/register/801753 ... gistration
We beleggen met het Finhouse fonds op een gespreide manier in meerdere zorgvuldig geselecteerde private equity & venture capital fondsen, en investeren altijd naast andere institutionele investeerders.
Het Finhouse Global Fund I is daarmee de eerste private privak van zijn soort in België. Skin in the game is belangrijk. Ik beleg zelf ook bijna mijn volledige eigen vermogen in het fonds.
Bij het eerste instapmoment (in mei 2025) werd het Finhouse fonds enthousiast onthaald: we haalden zo’n €55 miljoen op bij meer dan 300 Belgische investeerders. Veel van onze investeerders zijn actief in de financiële sector en er zijn enkele bekende family offices die bij ons ingestapt zijn.
Dag belegger,
Ik organiseer volgende week donderdag om 20h een webinar over het fonds dat ik oprichtte. Er zal ook een mystery guest aanwezig zijn. En wat voor een… Dit wil je niet missen. Registreren kan eenvoudig via deze link:
We beleggen met het Finhouse fonds op een gespreide manier in meerdere zorgvuldig geselecteerde private equity & venture capital fondsen, en investeren altijd naast andere institutionele investeerders.
Het Finhouse Global Fund I is daarmee de eerste private privak van zijn soort in België. Skin in the game is belangrijk. Ik beleg zelf ook bijna mijn volledige eigen vermogen in het fonds.
Bij het eerste instapmoment (in mei 2025) werd het Finhouse fonds enthousiast onthaald: we haalden zo’n €55 miljoen op bij meer dan 300 Belgische investeerders. Veel van onze investeerders zijn actief in de financiële sector en er zijn enkele bekende family offices die bij ons ingestapt zijn.
Ik heb vandaag 100 extra vrijgemaakt om een stuk bouwgrond te kopen om opnieuw te bouwen. Ieder zijn ding natuurlijkkarine schreef: ↑Gisteren 20:37 Niet dat ik reclame wil maken maar voor diegene die nog ergens €100K liggen hebben en er niet weten wat mee te doen, kreeg ik net nog een mailtje van Thomas Guenter binnen.
Dag belegger,
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voila. Het Executive Order is vandaag door Trump getekend.KleineSpaarder schreef: ↑9 juli 2025, 23:22 Trump doet het nog eens: 50% tarief voor Brazilië. Compleet doorgedraaid die Trump.
En alweer bekendgemaakt op Truth Social met VEEL HOOFDLETTERS en het geraaskal van een dolgedraaide idioot.
Die man is echt knettergek, compleet van de rails want hij doet het ALS STRAF omdat Brazilië Bolsonaro vervolgt. Bolsonaro had de verkiezingen VERLOREN en had daarom zijn volgelingen opgeroepen het parlement te bestormen.
Klinkt jullie dat bekend in de oren? Tip: Bolsonaro was een fanatiek supporter van Trump, en hij had gezien dat TRUMP DIE OOK DE VERKIEZINGEN VERLOREN HAD, ook had opgeroepen het parlement te bestormen op 6 januari 2021. Bolsonaro deed het 2 jaar later ook, even zot als Trump.
Omdat Brazilië Bolsonaro nu niet met rust laat, krijgen ze als straf 50% tarief aan hun been. Vanaf 1 augustus. Trumps uitgestelde deadline van zijn uitgestelde deadline van zijn ... enz .... uitgestelde deadline. Maar nu is 1 augustus de definitieve deadline, als hij niet verandert![]()
NOOT: de fans van Trump geloven nog steeds de leugens van Trump dat Trump door bedrog de verkiezingen van 2020 verloren heeft. Je kunt ze om het even wat wijsmaken, die fans van Trump![]()
Bijna alle bestormers van het Capitool hebben gratie gekregen van Trump. Ook degene die de ordediensten hebben aangevallen.
Trump imposes 50% tariff on Brazil, citing 'Witch Hunt' against Bolsonaro
Donald Trump announced a 50% tariff on imports from Brazil in a letter posted on social media in which he began by complaining about the the prosecution of his ally, the former president Jair Bolsonaro.
Until now, Trump’s tariff letters have been nearly identical, changing little more than the names of countries and leaders and the tariff rates, but the intemperate letter addressed to Brazil’s current president, Luiz Inácio Lula da Silva, was markedly different, beginning with a diatribe about the supposed “international disgrace” of the “Witch Hunt” against Bolsonaro, who is now standing trial before the country’s supreme court for his role in an alleged coup attempt on 8 January 2023, following his election defeat.
The pro-Bolsonaro riots at the seat of Brazil’s federal government in Brasília that day closely echoed the pro-Trump riot at the US capitol on January 6 2021.
“The way that Brazil has treated former President Bolsonaro, a Highly Respected Leader during his Term , including by the United States, is an international disgrace. This Trial should not be taking place. It is a Witch Hunt THAT should end IMMEDIATELY!”, Trump wrote, employing the idiosyncratic writing style of his social media posts in a formal letter.
“Due in part to Brazil’s insidious attacks on Free Elections, and the fundamental Free Speech Rights of Americans (as lately illustrated by the Brazilian Supreme Court, which has issued hundreds of SECRET and UNLAWFUL Censorship Orders to U.S. Social Media platforms, threatening them with Millions of Dollars in Fines and Eviction from Brazilian Social Media market),” Trump added, “starting on August 1, 2025, we will charge Brazil a Tariff of 50% on any and all Brazilian products sent into the United States, separate from all Sectoral Tariffs.”
50% tarief voor Brazilië omdat ze Bolsonaro vervolgen. Bolsonaro wordt vervolgd omdat hij net als Trump zijn volgelingen had opgeroepen het parlement te bestormen nadat hij (Bolsonaro) net als Trump de verkiezingen had verloren.
Trump wil niet alleen dictator zijn van US. Hij wil de dictator zijn van de hele wereld.
Dit gebeurde op 6 januari 2021 toen Trump zijn volgelingen had opgeroepen om te verhinderen dat het congres de ECHTE WINNAAR, Biden, zou erkennen als nieuwe president.
Zijn fans geloofden namelijk Trumps leugens dat hij door bedrog verloren had.
Zijn fans geloven die LEUGEN nog steeds.
KleineSpaarder schreef: ↑24 juni 2025, 17:55 De misdaden van de Trumpsupporters die het Capitool hebben aangevallen op 6 januari 2021 worden met de mantel der liefde bedekt.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
Trump heeft vandaag wééral voor nieuwe records op mijn bankrekening gezorgd

Niks doorgedraaid aan, wel een hele slimme strateeg

maar we hebben er hier ene zitten die wél compleet doorgedraaid is helaas

ik ga hem niet openlijk bij naam noemen want ik wil de sukkelaar niet denigreren...
maar het begint met Kleine en het eindigt op Spaarder

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Moest KleineTrol geen Trol zijn, er zouden vele psychiaters, psychologen en sociologen vele studies op kunnen uitvoeren want zo'n gevallen kom je niet vaak tegen ... Eigenlijk spijtig dat het een Trol is, anders had het tenminste nog een medische waarde, nu is het gewoon een gefrustreerde gek die niets beter te doen heeft dan zijn eigen verzonnen monologen te quoten ...the_bishop schreef: ↑Gisteren 22:36Trump heeft vandaag wééral voor nieuwe records op mijn bankrekening gezorgd![]()
Niks doorgedraaid aan, wel een hele slimme strateeg![]()
maar we hebben er hier ene zitten die wél compleet doorgedraaid is helaas![]()
![]()
ik ga hem niet openlijk bij naam noemen want ik wil de sukkelaar niet denigreren...
maar het begint met Kleine en het eindigt op Spaarder![]()

Ach ja, de aandelen doen het goed; alleen de sancties tegen landen die Rusland blijven steunen kunnen een tijdelijke dip brengen vrees ik maar dat is weer een mooie aankoopkans. Was Trump volgens sommige Trollen trouwens geen marionet van Putin, weeral fout ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe groter Trump fan, hoe slechter ze kunnen rekenenthe_bishop schreef: ↑Gisteren 22:36Trump heeft vandaag wééral voor nieuwe records op mijn bankrekening gezorgd![]()
Niks doorgedraaid aan, wel een hele slimme strateeg![]()

CP1234 is er ook zo een.
Het gaat er gewoon niet in dat je de waardevermindering van de USD moet meerekenen.
Als je dat doet, dan is je rendement YTD 10% lager dan wie in de EU belegt.
Maar vertel jezelf gerust sprookje. Trump doet ook niet anders

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 21:48Voila. Het Executive Order is vandaag door Trump getekend.KleineSpaarder schreef: ↑9 juli 2025, 23:22 Trump doet het nog eens: 50% tarief voor Brazilië. Compleet doorgedraaid die Trump.
En alweer bekendgemaakt op Truth Social met VEEL HOOFDLETTERS en het geraaskal van een dolgedraaide idioot.
Die man is echt knettergek, compleet van de rails want hij doet het ALS STRAF omdat Brazilië Bolsonaro vervolgt. Bolsonaro had de verkiezingen VERLOREN en had daarom zijn volgelingen opgeroepen het parlement te bestormen.
Klinkt jullie dat bekend in de oren? Tip: Bolsonaro was een fanatiek supporter van Trump, en hij had gezien dat TRUMP DIE OOK DE VERKIEZINGEN VERLOREN HAD, ook had opgeroepen het parlement te bestormen op 6 januari 2021. Bolsonaro deed het 2 jaar later ook, even zot als Trump.
Omdat Brazilië Bolsonaro nu niet met rust laat, krijgen ze als straf 50% tarief aan hun been. Vanaf 1 augustus. Trumps uitgestelde deadline van zijn uitgestelde deadline van zijn ... enz .... uitgestelde deadline. Maar nu is 1 augustus de definitieve deadline, als hij niet verandert![]()
NOOT: de fans van Trump geloven nog steeds de leugens van Trump dat Trump door bedrog de verkiezingen van 2020 verloren heeft. Je kunt ze om het even wat wijsmaken, die fans van Trump![]()
Bijna alle bestormers van het Capitool hebben gratie gekregen van Trump. Ook degene die de ordediensten hebben aangevallen.
Donald Trump announced a 50% tariff on imports from Brazil in a letter posted on social media in which he began by complaining about the the prosecution of his ally, the former president Jair Bolsonaro.
Until now, Trump’s tariff letters have been nearly identical, changing little more than the names of countries and leaders and the tariff rates, but the intemperate letter addressed to Brazil’s current president, Luiz Inácio Lula da Silva, was markedly different, beginning with a diatribe about the supposed “international disgrace” of the “Witch Hunt” against Bolsonaro, who is now standing trial before the country’s supreme court for his role in an alleged coup attempt on 8 January 2023, following his election defeat.
The pro-Bolsonaro riots at the seat of Brazil’s federal government in Brasília that day closely echoed the pro-Trump riot at the US capitol on January 6 2021.
“The way that Brazil has treated former President Bolsonaro, a Highly Respected Leader during his Term , including by the United States, is an international disgrace. This Trial should not be taking place. It is a Witch Hunt THAT should end IMMEDIATELY!”, Trump wrote, employing the idiosyncratic writing style of his social media posts in a formal letter.
“Due in part to Brazil’s insidious attacks on Free Elections, and the fundamental Free Speech Rights of Americans (as lately illustrated by the Brazilian Supreme Court, which has issued hundreds of SECRET and UNLAWFUL Censorship Orders to U.S. Social Media platforms, threatening them with Millions of Dollars in Fines and Eviction from Brazilian Social Media market),” Trump added, “starting on August 1, 2025, we will charge Brazil a Tariff of 50% on any and all Brazilian products sent into the United States, separate from all Sectoral Tariffs.”
50% tarief voor Brazilië omdat ze Bolsonaro vervolgen. Bolsonaro wordt vervolgd omdat hij net als Trump zijn volgelingen had opgeroepen het parlement te bestormen nadat hij (Bolsonaro) net als Trump de verkiezingen had verloren.
Trump wil niet alleen dictator zijn van US. Hij wil de dictator zijn van de hele wereld.
Dit gebeurde op 6 januari 2021 toen Trump zijn volgelingen had opgeroepen om te verhinderen dat het congres de ECHTE WINNAAR, Biden, zou erkennen als nieuwe president.
KleineSpaarder schreef: ↑24 juni 2025, 17:55 De misdaden van de Trumpsupporters die het Capitool hebben aangevallen op 6 januari 2021 worden met de mantel der liefde bedekt.
Zowel Trump als Bolsanaro vonden het toen niet nodig hun bevolking te beschermen(enkel economie -geld telde..)tegen corona,met dramatische gevolgen....KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 21:48Voila. Het Executive Order is vandaag door Trump getekend.KleineSpaarder schreef: ↑9 juli 2025, 23:22 Trump doet het nog eens: 50% tarief voor Brazilië. Compleet doorgedraaid die Trump.
En de beurzen bleven maar stijgen.
Microsoft voorbeurs +8%, 555, hoogste koers ooit.
UCB terug richting de €200.
Dit kan toch niet blijven duren?
Het aandeel dat volgens de analisten iedereen moest hebben namelijk Abinbev doet er momenteel 8 5% af.
Microsoft voorbeurs +8%, 555, hoogste koers ooit.
UCB terug richting de €200.
Dit kan toch niet blijven duren?
Het aandeel dat volgens de analisten iedereen moest hebben namelijk Abinbev doet er momenteel 8 5% af.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ALs je die groeicijfers bekijkt is het niet moeilijk dat de boel stijgt. Ik krijg spontaan zin om zelf ook stevig bij te kopen...
Wat kom je hier op forum doen als je de waarheid in pacht hebt.
Zou zeggen stel u kandidaat en doe alles veel, veel beter.
Anoniem op een forum zo makkelijk.
Veel bla bla anoniem de rest ....
Estate Guru believer.
Ondanks de groeicijfers net iets te mooi om waar te zijn.Jebus4life schreef: ↑Vandaag 10:24ALs je die groeicijfers bekijkt is het niet moeilijk dat de boel stijgt. Ik krijg spontaan zin om zelf ook stevig bij te kopen...