Federale Arizona-regering
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Mijn advocaat wil graag het volgende laten weten:chesini schreef: ↑31 juli 2025, 13:06Met 1 verschil: Bouchez is veel slimmer en genialer dan Trump. Je daalt echt in mijn achting als je die 2 op dezelfde lijn zet. Not done.KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 12:59
Hij heeft Trump allures.
Trump wil dat de FBI een onderzoek doet naar de mensen die hem willen beschadigen door het valse gerucht te lanceren dat de overheid de Epstein-files verborgen wil houden. Grappig detail: Trump zelf heeft dat gerucht gelanceerd maar het komt nu als een boemerang in zijn gezicht terug.
Bouchez wil ook dat er een onderzoek komt naar de mensen die hem willen beschadigen door valse geruchten rond de parkeerkaart te verspreiden. Die kaart (van de overleden vader van de chauffeur) lag plots, vanzelf, heel toevallig in de auto![]()
Allemaal één pot nat, die dictators. Ze vegen hun voeten aan de wet, en willen dan dat de wet ingrijpt als iemand daarover schrijft![]()
Mijn cliënt heeft heel hard gefeest op de voorbije Gentse feesten en de gevolgen zijn nog steeds niet uitgewerkt. Dit is geen excuus, maar we hopen dat u de goedheid heeft dit als een verzachtende omstandigheid te aanvaarden.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Zoals ik zei: internationale Supervisiemacht met daarin alle landen van de VN plus NAVO plus China plus elk land op de planeet. Onder leiding van een viersterrengeneraal die volledige militaire autonomie heeft. Met onmiddellijke bevoegdheid voor ingrijpen inclusief boots on the ground. Wie niet luistert zal direct klop krijgen. Geen plaats meer voor genocides, voor uithongeren van bevolking, voor roven van grondstoffen ea. Juridische bevoegdheid bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Om de personen die het toch nog zouden wagen bvb een ander land binnen te vallen of minderheden aan te vallen direct te berechten.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 13:07 Intussen in Soedan, buiten het oog van de camera's want die bevinden zich allemaal in Israël en Palestina, en terwijl in België druk wordt gediscussieerd over een foutparkeerder:
https://www.unicef.be/nl/wat-doet-unic ... mas/soedan
Staan op de rand van een hongersnood
Terwijl het geweld in de Zuid-Soedanese staat Upper Nile toeneemt, dreigt in de districten Nasir en Ulang nu een hongersnood. Dat blijkt uit de meest recente gegevens van de Integrated Food Security Phase Classification (IPC). Vandaag lijden bijna 2,3 miljoen kinderen aan ondervoeding.
Massale ontheemding, bombardementen en blokkades voor humanitaire hulp zorgen ervoor dat de situatie verslechtert. Bijna 32.000 mensen verkeren inmiddels in levensgevaar door hongersnood. Dat is ruim drie keer zoveel als eerder werd voorspeld.
En hoewel er op sommige plekken sprake is van lichte verbetering, kampen nog steeds 7,7 miljoen mensen – dat is 57% van de bevolking – met acute voedselonzekerheid. Tegelijkertijd gaat Soedan in april 2025 zijn derde oorlogsjaar in. Een verontrustende combinatie van geweld, honger, ziekte, ontheemding en beperkte toegang tot humanitaire hulp duwt de bevolking steeds verder in een neerwaartse spiraal. Bijna 2,3 miljoen kinderen lijden inmiddels aan ondervoeding.
Ernstige ondervoeding onder Soedanese kinderen neemt toe, waarschuwt hulporganisatie Save the Children
In Soedan lijdt driekwart van de kinderen elke dag honger. De ernstige ondervoeding onder Soedanese kinderen neemt toe, waarschuwt hulporganisatie Save the Children op basis van krasse cijfers van de Integrated Food Security Phase Classification, een toonaangevende autoriteit die hongercrises inschat.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je moet minder paddenstoelen etenchesini schreef: ↑31 juli 2025, 13:16Zoals ik zei: internationale Supervisiemacht met daarin alle landen van de VN plus NAVO plus China plus elk land op de planeet. Onder leiding van een viersterrengeneraal die volledige militaire autonomie heeft. Met onmiddellijke bevoegdheid voor ingrijpen inclusief boots on the ground. Wie niet luistert zal direct klop krijgen. Geen plaats meer voor genocides, voor uithongeren van bevolking, voor roven van grondstoffen ea. Juridische bevoegdheid bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Om de personen die het toch nog zouden wagen bvb een ander land binnen te vallen of minderheden aan te vallen direct te berechten.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 13:07 Intussen in Soedan, buiten het oog van de camera's want die bevinden zich allemaal in Israël en Palestina, en terwijl in België druk wordt gediscussieerd over een foutparkeerder:
https://www.unicef.be/nl/wat-doet-unic ... mas/soedan
Staan op de rand van een hongersnood
Terwijl het geweld in de Zuid-Soedanese staat Upper Nile toeneemt, dreigt in de districten Nasir en Ulang nu een hongersnood. Dat blijkt uit de meest recente gegevens van de Integrated Food Security Phase Classification (IPC). Vandaag lijden bijna 2,3 miljoen kinderen aan ondervoeding.
Massale ontheemding, bombardementen en blokkades voor humanitaire hulp zorgen ervoor dat de situatie verslechtert. Bijna 32.000 mensen verkeren inmiddels in levensgevaar door hongersnood. Dat is ruim drie keer zoveel als eerder werd voorspeld.
En hoewel er op sommige plekken sprake is van lichte verbetering, kampen nog steeds 7,7 miljoen mensen – dat is 57% van de bevolking – met acute voedselonzekerheid. Tegelijkertijd gaat Soedan in april 2025 zijn derde oorlogsjaar in. Een verontrustende combinatie van geweld, honger, ziekte, ontheemding en beperkte toegang tot humanitaire hulp duwt de bevolking steeds verder in een neerwaartse spiraal. Bijna 2,3 miljoen kinderen lijden inmiddels aan ondervoeding.
Ernstige ondervoeding onder Soedanese kinderen neemt toe, waarschuwt hulporganisatie Save the Children
In Soedan lijdt driekwart van de kinderen elke dag honger. De ernstige ondervoeding onder Soedanese kinderen neemt toe, waarschuwt hulporganisatie Save the Children op basis van krasse cijfers van de Integrated Food Security Phase Classification, een toonaangevende autoriteit die hongercrises inschat.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Jij moet minder posten uit de mainstreammedia en meer oplossingen bedenken. Want binnen 50 jaar ben je nog over hetzelfde aan het posten. Zonde van die tijd zeg ik dan.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 13:34Je moet minder paddenstoelen etenchesini schreef: ↑31 juli 2025, 13:16
Zoals ik zei: internationale Supervisiemacht met daarin alle landen van de VN plus NAVO plus China plus elk land op de planeet. Onder leiding van een viersterrengeneraal die volledige militaire autonomie heeft. Met onmiddellijke bevoegdheid voor ingrijpen inclusief boots on the ground. Wie niet luistert zal direct klop krijgen. Geen plaats meer voor genocides, voor uithongeren van bevolking, voor roven van grondstoffen ea. Juridische bevoegdheid bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag. Om de personen die het toch nog zouden wagen bvb een ander land binnen te vallen of minderheden aan te vallen direct te berechten.![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Over 50 jaar is er nog steeds geen "Supervisiemacht". Fantaseren in het ijle is niet hetzelfde als oplossingen bedenken.
Wat jij nodig hebt is een gezonde portie realiteitszin.
Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, boven Trump, boven Poetin, boven Xi, boven Von der Leyen, ea. Voor alle globale mondiale problematieken.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 14:21Over 50 jaar is er nog steeds geen "Supervisiemacht". Fantaseren in het ijle is niet hetzelfde als oplossingen bedenken.
Als ik rondom mij kijk en zie wat Uw zgn realiteitszin nog maar dit jaar vanaf 1/1/25 aangericht heeft op wereldvlak, dan vrees ik dat de factuur 2025 YTD zelfs al boven de 580 Miljard EUR van de nucleaire afschrijving komt. Uw realiteitszin blaast 1000 Miljard en meer per jaar door de schouw. Aan oorlogen, bombardementen, hongersnood, plunderingen, klimaatopwarming, nutteloze handelstaksen, iron/golden domes tegen raketten, milieuvernietiging, CO2, PFAS, asbest, fenolen, microplastics, het stopt gewoon niet. En U noemt dat dan fantaseren ? Gebrek aan realiteitszin ? U wil de realiteit niet onder ogen zien vrees ik. Zoals er meerdere zijn op dit forum. Bij mij noemen ze dat blinde mollen.
Laatst gewijzigd door chesini op 31 juli 2025, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Euh ... neen. Jouw voorstel is "gebakken lucht" en dat is slecht voor het klimaatchesini schreef: ↑31 juli 2025, 14:44Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, ea. Voor alle globale mondiale problematieken.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 14:21
Over 50 jaar is er nog steeds geen "Supervisiemacht". Fantaseren in het ijle is niet hetzelfde als oplossingen bedenken.
Als ik rondom mij kijk en zie wat Uw zgn realiteitszin nog maar dit jaar vanaf 1/1/25 aangericht heeft op wereldvlak, dan vrees ik dat de factuur zelfs al boven de 580 Miljard EUR van de nucleaire afschrijving komt.

Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, boven Trump, boven Poetin, boven Xi, boven Von der Leyen, ea. Voor alle globale mondiale problematieken. Want zo kan het niet verder. (**)VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 14:46Euh ... neen. Jouw voorstel is "gebakken lucht" en dat is slecht voor het klimaatchesini schreef: ↑31 juli 2025, 14:44
Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, ea. Voor alle globale mondiale problematieken.
Als ik rondom mij kijk en zie wat Uw zgn realiteitszin nog maar dit jaar vanaf 1/1/25 aangericht heeft op wereldvlak, dan vrees ik dat de factuur zelfs al boven de 580 Miljard EUR van de nucleaire afschrijving komt.![]()
Als ik rondom mij kijk en zie wat Uw zgn realiteitszin nog maar dit jaar vanaf 1/1/25 aangericht heeft op wereldvlak, dan vrees ik dat de factuur 2025 YTD zelfs al boven de 580 Miljard EUR van de nucleaire afschrijving komt. Uw realiteitszin blaast 1000 Miljard en meer per jaar door de schouw. Aan oorlogen, bombardementen, hongersnood, plunderingen, klimaatopwarming, nutteloze handelstaksen, iron/golden domes tegen raketten, milieuvernietiging, CO2, PFAS, asbest, fenolen, microplastics, het stopt gewoon niet. En U noemt dat dan fantaseren ? Gebrek aan realiteitszin ? U wil de realiteit niet onder ogen zien vrees ik. Zoals er meerdere zijn op dit forum. Bij mij hier noemen ze deze soort blinde mollen.
(**) Vergelijk het met de politiezones in Brussel. Zo kon het niet verder. Wel ze zijn nu uiteindelijk opgedoekt. Denk jij dan als blinde mol dat men de wereld en de aarde gaat blijven kunnen beheren zoals de politiezones in Brussel tot nu beheerd werden ? Wel ik persoonlijk denk van niet. Maar we zullen zien.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Voor Trump telt Soedan niet. Enkel de oorlog in Oekraine en Gaza tellen. Als het voor Trump niet telt, dan telt het niet.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 13:07 Intussen in Soedan, buiten het oog van de camera's want die bevinden zich allemaal in Israël en Palestina, en terwijl in België druk wordt gediscussieerd over een foutparkeerder.
Trump dirigeert wat belangrijk is, en wat niet.
Trump’s frayed relationships with Putin and Netanyahu are impeding his foreign agenda
By Kevin Liptak, Alayna Treene, CNN
Published 12:00 AM EDT, Thu July 31, 2025
—
President Donald Trump hasn’t found his recent phone calls with war-entangled leaders encouraging.
“Very disappointed,” Trump said of his last conversation with Russian President Vladimir Putin, whose war in Ukraine is only escalating, despite Trump’s efforts to end it.
“It was sort of disappointing,” Trump said Friday of a call with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, whose war in Gaza continues amid a dire humanitarian crisis.
Jaja... Die federale Arizona-regering, het is me wat.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik ben persoonlijk ook van het idee dat er ooit een wereldregering zal moeten komen, om de problemen die we als mensheid ervaren aan te kunnen pakken. We zijn ook zeker niet de eersten of enigen met dat soortgelijk idee, zie bijvoorbeeld https://en.wikipedia.org/wiki/World_government.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 14:54Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, boven Trump, boven Poetin, boven Xi, boven Von der Leyen, ea. Voor alle globale mondiale problematieken. Want zo kan het niet verder. (**)VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 14:46
Euh ... neen. Jouw voorstel is "gebakken lucht" en dat is slecht voor het klimaat![]()
Als ik rondom mij kijk en zie wat Uw zgn realiteitszin nog maar dit jaar vanaf 1/1/25 aangericht heeft op wereldvlak, dan vrees ik dat de factuur 2025 YTD zelfs al boven de 580 Miljard EUR van de nucleaire afschrijving komt. Uw realiteitszin blaast 1000 Miljard en meer per jaar door de schouw. Aan oorlogen, bombardementen, hongersnood, plunderingen, klimaatopwarming, nutteloze handelstaksen, iron/golden domes tegen raketten, milieuvernietiging, CO2, PFAS, asbest, fenolen, microplastics, het stopt gewoon niet. En U noemt dat dan fantaseren ? Gebrek aan realiteitszin ? U wil de realiteit niet onder ogen zien vrees ik. Zoals er meerdere zijn op dit forum. Bij mij hier noemen ze deze soort blinde mollen.
(**) Vergelijk het met de politiezones in Brussel. Zo kon het niet verder. Wel ze zijn nu uiteindelijk opgedoekt. Denk jij dan als blinde mol dat men de wereld en de aarde gaat blijven kunnen beheren zoals de politiezones in Brussel tot nu beheerd werden ? Wel ik persoonlijk denk van niet. Maar we zullen zien.
Nu ben ik ook wel realistisch genoeg om te beseffen dat we hier momenteel zeer ver vanaf staan in het huidig politiek klimaat, toch ben ik ervan overtuigd dat dit een logische stap zal zijn in de evolutie van de mensheid.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En wat met de andere Westerse landen?KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 15:06Voor Trump telt Soedan niet. Enkel de oorlog in Oekraine en Gaza tellen. Als het voor Trump niet telt, dan telt het niet.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 13:07 Intussen in Soedan, buiten het oog van de camera's want die bevinden zich allemaal in Israël en Palestina, en terwijl in België druk wordt gediscussieerd over een foutparkeerder.
Trump’s frayed relationships with Putin and Netanyahu are impeding his foreign agenda
—
President Donald Trump hasn’t found his recent phone calls with war-entangled leaders encouraging.
“Very disappointed,” Trump said of his last conversation with Russian President Vladimir Putin, whose war in Ukraine is only escalating, despite Trump’s efforts to end it.
“It was sort of disappointing,” Trump said Friday of a call with Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, whose war in Gaza continues amid a dire humanitarian crisis.
Wat met de media?
Wat met de hulporganisaties?
En behalve Soedan zijn er nog een 15-tal landen waar er een even grote - zoniet nog grotere - hongersnood is.
Los het op hé Vincent met Uw Werelwijde-Zoals-Brusselse-Politiezones-Organisatiestructuur. Los het op hé. Zelfs BE heeft gezien dat dit niet werkt. En dan nog een Franstalige Minister van Binnenlandse zaken. Dat een Waal dat dan moet zien. Dan moet het wel heel erg zijn.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 15:12En wat met de andere Westerse landen?KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 15:06
Voor Trump telt Soedan niet. Enkel de oorlog in Oekraine en Gaza tellen. Als het voor Trump niet telt, dan telt het niet.
—
Wat met de media?
En behalve Soedan zijn er nog een 15-tal landen waar er een even grote - zoniet nog grotere - hongersnood is.
Laatst gewijzigd door chesini op 31 juli 2025, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Voor Trump is dat allemaal niet belangrijk. En aangezien Trump voor velen God is, of in elk geval zijn profeet, is het niet belangrijk.VincentVega schreef: ↑31 juli 2025, 15:12En wat met de andere Westerse landen?KleineSpaarder schreef: ↑31 juli 2025, 15:06
Voor Trump telt Soedan niet. Enkel de oorlog in Oekraine en Gaza tellen. Als het voor Trump niet telt, dan telt het niet.
—
Wat met de media?

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
We hebben al de Verenigde Naties, waarin zowat 193 landen vertegenwoordigd zijn. En daar merk je ook al onmiddellijk waar het schoentje wringt: het is bijna onmogelijk om politiek alle laden - laat staan de grootmachten - op 1 lijn te krijgen. USA, China, Rusland zitten allemaal in de Veiligheidsraad van de VN en beschikken over een vetorecht.ferguson schreef: ↑31 juli 2025, 15:09Ik ben persoonlijk ook van het idee dat er ooit een wereldregering zal moeten komen, om de problemen die we als mensheid ervaren aan te kunnen pakken. We zijn ook zeker niet de eersten of enigen met dat soortgelijk idee, zie bijvoorbeeld https://en.wikipedia.org/wiki/World_government.chesini schreef: ↑31 juli 2025, 14:54
Is mijn voorstel een oplossing op de internationale problematieken Ja of Neen ? Als je ze implementeert is het zeker een oplossing. Wel ga dan lobbyen voor die oplossing. Als je wat inzicht hebt dan weet je dat er iets moet komen globaal, boven de VN, de EU, de NAVO, boven Trump, boven Poetin, boven Xi, boven Von der Leyen, ea. Voor alle globale mondiale problematieken. Want zo kan het niet verder. (**)
Nu ben ik ook wel realistisch genoeg om te beseffen dat we hier momenteel zeer ver vanaf staan in het huidig politiek klimaat, toch ben ik ervan overtuigd dat dit een logische stap zal zijn in de evolutie van de mensheid.
Gevolg: de ene keer gebruikt de USA zijn vetorecht om iets tegen te houden (als er bijvoorbeeld iets wordt beslist wat nadelig is voor Israel), de andere keer de Chinezen en de volgende keer de Russen.
Het vetorecht afschaffen is geen optie want dan zouden de VS, China, Rusland en nog wat andere landen zich onmiddellijk terugtrekken uit de VN. Want zij willen autonoom en soeverein kunnen beslissen en zullen nooit politieke besluitvorming afstaan aan een orgaan zoals de VN.
Laat staan dat er ooit op militair vlak een "Supervisiemacht" zal komen als een soort van overkoepelend leger met soldaten en materieel van alle landen van de wereld en onder leiding van 1 vier*-generaal. Nooit zullen de grote landen akkoord gaan om troepen of materieel af te staan aan een generaal die niet de hunne is. Nooit, never, nunca ...
We kunnen allemaal fantaseren of "wishfull thinking" toepassen maar een gezonde portie realiteitszin is ook nodig (en dat ontbreekt bij sommigen).