Reyndertaks WisdomTree Copper ETC
TIP
Reyndertaks WisdomTree Copper ETC
Ik wil positie nemen in WisdomTree Copper ETC.
Nu las ik in "De Tijd" dat hier de Reyndertaks van toepassing is maar dit lijkt me vreemd.
Weet iemand hier meer over?
Nu las ik in "De Tijd" dat hier de Reyndertaks van toepassing is maar dit lijkt me vreemd.
Weet iemand hier meer over?
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Reyndertaks WisdomTree Copper ETC
Het is een synthetisch product, het belegt niet rechtstreeks in koper. Het belegt in obligaties die de waarde van koper repliceren. Vandaar dat de Reynderstaks van toepassing is.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Blijkbaar de enige manier om rechtstreeks in koper te beleggen, anders ga je richting de mijnen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad.
Het wordt in het artikel goed uitgelegd: die synthetische ETC wordt als een 'schuldinstrument' aanzien en vermits er geen ruling afgesproken is met de fiscus, zullen de brokers de Reynderstaks erop aanrekenen bij verkoop...
Het wordt in het artikel goed uitgelegd: die synthetische ETC wordt als een 'schuldinstrument' aanzien en vermits er geen ruling afgesproken is met de fiscus, zullen de brokers de Reynderstaks erop aanrekenen bij verkoop...
Dit is een synthetische tracker, je belegt met andere woorden niet in de grondstof koper maar in swaps die de koper futures volgen. Doorgaans wordt schuldpapier als tegenwaarde gebruikt, met die ETC koop je dus eigenlijk een obligatie die de koperprijs belooft te volgen, vandaar de Reynders tax. Dit geldt voor veel commodity trackers die niet fysiek in de grondstof beleggen. Hou er ook nog rekening met het contango effect (verlies op tijdwaarde bij het doorrollen van contracten) bij trackers op futures. Dit is dus geen beleggingsproduct voor de lange termijn, enkel speculatief op relatief korte termijn maar omwille van de Reynders tax totaal niet interessant voor een Belg.
Enig alternatief zijn opties of futures, ook niet voor de doorsnee belegger trouwens.
Enig alternatief zijn opties of futures, ook niet voor de doorsnee belegger trouwens.
Als de ROVERHEID meer inzage zou krijgen in de effectenrekening door bv. de meerwaardetaks, dan bestaat de mogelijkheid dat als ze zien dat er bv. opties in de portfeuille zitten, dat ze je dan eventueel als speculatieve belegger beschouwen en 33 % taks aanrekenen.
https://www.kvabb.be/nl/informatie/beri ... heden.aspx
24 blz. doctoraatsthesis over art 90 WIB ( speculatie )
https://www.kvabb.be/nl/informatie/beri ... heden.aspx
24 blz. doctoraatsthesis over art 90 WIB ( speculatie )
WisdomTree Copper is geschikt voor beleggers die op lange termijn geloven in koper als grondstof voor de energietransitie, maar je moet tegen volatiliteit kunnen. Het product is puur gericht op prijsstijging en is minder geschikt voor wie regelmatige inkomsten zoekt of sterke koersstabiliteit wil.
Dan zou naast deze etc de beste benaderende optie Global X Copper Miners UCITS ETF USD Accumulating zijn waarmee je in de mijnen gaan beleggen.
Paul, hoeveel vacatures gaat de ROVERHEID uitschrijven om al die particuleren met hun kleine bedragen te gaan controleren?
Dan zou naast deze etc de beste benaderende optie Global X Copper Miners UCITS ETF USD Accumulating zijn waarmee je in de mijnen gaan beleggen.
Paul, hoeveel vacatures gaat de ROVERHEID uitschrijven om al die particuleren met hun kleine bedragen te gaan controleren?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Dat zijn verkoopspraatjes. Een fonds/tracker op 1 grondstof heeft niets met beleggen te maken. Het is puur gokken, pure speculatie.karine schreef: ↑Gisteren 12:42 WisdomTree Copper is geschikt voor beleggers die op lange termijn geloven in koper als grondstof voor de energietransitie, maar je moet tegen volatiliteit kunnen. Het product is puur gericht op prijsstijging en is minder geschikt voor wie regelmatige inkomsten zoekt of sterke koersstabiliteit wil.
En Trump maakt het allemaal zoveel erger.
Koper eerst fel gestegen door Trumps tarieven op koper. Daarna in 1 dag weer 17% gedaald omdat het dan weer ging over koper-producten en niet over de grondstof.
Trump said a 50% tariff on copper pipes and wiring would kick in on Friday.
Trump plans to sign new executive orders on Thursday imposing higher tariff rates on several countries that have been unable to reach negotiated trade deals with the United States, Politico reported, citing a White House official.
Details of the copper levy fell short of the sweeping restrictions expected and left out copper input materials such as ores, concentrates and cathodes.
The surprise move dragged down U.S. copper prices more than 17% on the Comex exchange and unwound a premium over the London global benchmark that had grown in recent weeks, with shipments diverted there in anticipation of higher domestic prices.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 63108.html
In 2016 heeft de ROVERHEID kort een speculatietaks ingevoerd indien men de effecten binnen de 6 maanden verkocht. Die taks heeft meer gekost dan ze opbracht omdat het aantal beurstransacties " exponentieel" daalde, waardoor ze hun beurstaks van 0,35 % misliepen. De ROVERHEID heeft nog wel een aantal bezitters van opties aan het pesten geweest door ze proberen een speculatietaks aan te smeren.
In 2016 heeft de ROVERHEID kort een speculatietaks ingevoerd indien men de effecten binnen de 6 maanden verkocht. Die taks heeft meer gekost dan ze opbracht omdat het aantal beurstransacties " exponentieel" daalde, waardoor ze hun beurstaks van 0,35 % misliepen. De ROVERHEID heeft nog wel een aantal bezitters van opties aan het pesten geweest door ze proberen een speculatietaks aan te smeren.
Puur gokken begrijp ik niet.
Koper kan toch net zoals goud een langetermijnbelegging zijn als je weet wat ons nog te wachten staat betreft electrificatie.
Koper kan toch net zoals goud een langetermijnbelegging zijn als je weet wat ons nog te wachten staat betreft electrificatie.
Natuurlijk, maar elke investering waar men hier niet mee akkoord is noemt men hier gokken

Ik heb koper bewust aan me voorbij laten gaan, het is iets voor mij, maar ik wil niet op alles springen en koper is te veel gehyped voor mij.
Wat niet wegneemt dat je er vast wel geld mee kan verdienen
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Als het deel uitmaakt van een strategie, dan is het geen gokken. Als je niets van grondstoffen kent, en je leest iets en je wilt erin stappen omdat het goed klinkt, dan is het gokken.
Ja, dat zei men hier van goud ook. Afblijven.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 07:45Als het deel uitmaakt van een strategie, dan is het geen gokken. Als je niets van grondstoffen kent, en je leest iets en je wilt erin stappen omdat het goed klinkt, dan is het gokken.
Toch kocht ik het en haalde een rendement van 95% ermee.
Zo denk ik ook dat koper of een grondstof etf in een gespreide etf port thuishoort.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
De helft zei: kopen. De helft zei: afblijven.karine schreef: ↑Vandaag 10:04Ja, dat zei men hier van goud ook. Afblijven.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 07:45
Als het deel uitmaakt van een strategie, dan is het geen gokken. Als je niets van grondstoffen kent, en je leest iets en je wilt erin stappen omdat het goed klinkt, dan is het gokken.
Altijd heeft 50% gelijk.
0,01% heeft consistent gelijk.
Iedereen heeft wel iets waarmee hij zeer hoge rendementen heeft gehaald.Toch kocht ik het en haalde een rendement van 95% ermee.
Welke zijn jouw miskopen geweest?
Hoeveel heb je verloren door veel te vroeg iets te verkopen?
Welke trends of aandelen heb je compleet gemist?
En omdat je met goud gelijk had, ga je dus ook met koper gelijkhebben? Ik weet niet welk soort drogredenering het is, misschien "misleiding door analogie" maar het is een drogredenering.
Aanvulling: ik zat er niet ver naast (**)
Ja? En waarom heb je dat de voorbije 30 jaar niet gedaan?Zo denk ik ook dat koper of een grondstof etf in een gespreide etf port thuishoort.
De elektrificatie is al 140 jaar bezig (*), en nu wil je plots in koper beleggen omdat je in het weekend iets gelezen hebt dat koper nodig is voor de elektrificatie die op ons afkomt.
Er zijn 1000'en dingen nodig. Gelukkig voor mensen als jij bestaan er duizenden specifieke ETFs die elk op 1 van die 1000'en dingen focussen. Koop ze allemaal en je bent quasi zeker dat je 70% van de toekomstige noden als belegging in jouw portefeuille hebt.
Alle toekomstige trends ga je wel gegarandeerd missen.
(*)
De City of London Electric Lighting Company Limited ( CLELCo ) was een Brits elektriciteitsbedrijf. Het werd opgericht in juli 1891 om elektriciteit op te wekken en te leveren aan de City of London en een deel van het noordelijke Southwark . Het bezat en exploiteerde de elektriciteitscentrale Bankside aan de zuidoever van de Theems . Het bedrijf voorzag in en stimuleerde de vraag naar elektriciteit, vergrootte zijn productiecapaciteit en concurreerde en werkte samen met andere elektriciteitsbedrijven in Londen.
Marnixstraat, 14 augustus 1900. De eerste elektrische trambaan
Op 14 augustus 1900 werd de eerste elektrische trambaan van Amsterdam officieel in gebruik genomen.
(**)
Fallacy of false analogy—the mistake of using an argument from analogy in which the basic similarity is not relevant or in which there are relevant dissimilarities between the basic and inferred analogs. Because this term says nothing about what precisely has gone wrong with the argument, it is better to explain more specifically how it is that some necessary condition for soundness has not been satisfied. Also called the fallacy of faulty analogy.
Ik mis geen enkele trend want ik bezit elke trend met wijdverspreide etf's.
Maar af en toe pik ik in op bepaalde etf's zoals goud, defensie waarvan ik denk dat er wat extra inzit en dat is me steeds zeer goed bevallen.
Betreft de elektrificatie die al 140 jaar bezig, denk ik ook dat deze de volgende tientallen jaren zal veranderen zoals nooit eerder gezien.
Verloren omdat je te vroeg verkoopt noem ik ook niet verloren. Ik had op Tubize 96% winst maar uiteindelijk op 75% winst verkocht. Heb ik dan 75% winst gemaakt of 21% verloren? Het is maar hoe je het bekijkt. Het onderste uit de kan halen hoeft voor mij ook niet. Tenslotte terug Tubize opgepikt en we staan terug +41%.
Maar af en toe pik ik in op bepaalde etf's zoals goud, defensie waarvan ik denk dat er wat extra inzit en dat is me steeds zeer goed bevallen.
Betreft de elektrificatie die al 140 jaar bezig, denk ik ook dat deze de volgende tientallen jaren zal veranderen zoals nooit eerder gezien.
Verloren omdat je te vroeg verkoopt noem ik ook niet verloren. Ik had op Tubize 96% winst maar uiteindelijk op 75% winst verkocht. Heb ik dan 75% winst gemaakt of 21% verloren? Het is maar hoe je het bekijkt. Het onderste uit de kan halen hoeft voor mij ook niet. Tenslotte terug Tubize opgepikt en we staan terug +41%.