REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Kan ik revolut nu ook gebruiken in de lokale frituur of in de aldi etc… dus gewoon door mijn iphone tegen de betaalterminal te houden?
Ga ik eens testen.dacht dat die niet kon communiceren met bancontact. Dus een fysieke kaart is geen voorwaarde?
Dat hangt ervan af. Sommige handelaars aanvaarden enkel Bancontact (geen Visa of Mastercard).
Ook al voorgehad met Apple Pay van Keytrade of ING (debit). Deze Apple Pay kaarten werken immers via Visa/Mastercard zonder Bancontact (en hebben ook niet het logo ervan) en worden dus niet overal aanvaard; daar waar betaling met de fysieke Bancontact-kaart wel werkt.
Ook al voorgehad met Apple Pay van Keytrade of ING (debit). Deze Apple Pay kaarten werken immers via Visa/Mastercard zonder Bancontact (en hebben ook niet het logo ervan) en worden dus niet overal aanvaard; daar waar betaling met de fysieke Bancontact-kaart wel werkt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Zopas gezien dat Revolut (Belgie) nu ook "Savings" (Dagelijkse spaarrekening) actief is. Gewoon nieuwe rekening toevoegen en je kan daar dagelijkse spaarrekening terug vinden. Waarschijnlijk met dagelijkse intresten... ben benieuwd.
Revolut wordt zo beetje bij beetje volwassen en zou wel eens mijn first bank kunnen worden ipv een andere klassieke Belgische Bank.
Revolut wordt zo beetje bij beetje volwassen en zou wel eens mijn first bank kunnen worden ipv een andere klassieke Belgische Bank.
Wat ik nog niet goed begrijp is het nut van die wegwerpkaarten. Waarom zou je die aanmaken? Uit veiligheidsoverwegingen? Als je op je andere kaart niet teveel zet dan kan er toch bij misbruik maar afgaan wat er op staat? Dus gewoon een laag bedrag aanhouden en komt er een aankoop dan even genoeg erop zetten
Dat gaat een theorie zijn die maar half op gaat.Frisk2740 schreef: ↑4 augustus 2025, 20:38 Dat hangt ervan af. Sommige handelaars aanvaarden enkel Bancontact (geen Visa of Mastercard).
Maestro wordt volledig vervangen door visa en Mastercard prepaid. Dat is zelfs al grotendeels afgerond.
Als de handelaar alleen bancontact aanvaardt zit er een probleem bij hem. Hij zou dan ook geen enkele buitenlandse klant kunnen bedienen als die met de kaart wil betalen. Dat gaat eruit hoor..
Je hebt misschien wel van die erg kleine service providers voor zelfstandigen die een afgeroomd pakket aanbieden maar dat is de gierigheid die de wijsheid bedriegt.
Daar zeg je zoiets..
Revolut is voor mij mijn hoofdrekening als ik naar landen buiten de eurozone ga.
Daar staat altijd geld op in vreemde valuta dat ik wissel als de koers daarvoor best is. Dat is gewoonlijk een paar duizend euro. Dus ... Gebruik ik die tijdelijke kaarten wel eens. Af en toe.
Revolut is trouwens erg veilig. Je kan veel soorten betalingen uitschakelen. Nadeel is dat ik dat dan altijd op tijd vergeet aan te zetten.
En, geven ze nu eigenlijk al Belgische IBAN nummers (als ik zo vrij mag zijn om even terug on topic te gaan)?