Federale Arizona-regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Is dat zo?Gg70 schreef: ↑4 augustus 2025, 13:54Woorden van Raoul Hedebouw zijn toen duidelijk uit zijn context gehaald...VincentVega schreef: ↑4 augustus 2025, 12:56
Vroeger was die “woke bende” tegen godsdienst … maar dat was toen tegen de Katholieke godsdienst. Ik herinner me nog dat zo’n Agalev ouder ooit is komen klagen omdat in mijn klas een kruis hing (zijn zoon zat in dezelfde klas als ik).
Vandaag zijn ze voor godsdienst, of toch de islamitische godsdienst.
Zelfs de communisten - vroeger anti-godsdienstig- wringen zich in allerlei bochten om hun moslimbroeders niet voor het hoofd te stoten. Zo liet Raoul Hedebouw 2 jaar geleden weten dat het mogelijk moet zijn dat moslimmeisjes IN BELGIË vanaf de leeftijd van 8 a 9 jaar gesluierd naar school moeten kunnen gaan.
https://www.hln.be/binnenland/totaal-on ... ~ad43eeae/
De enige discussie achteraf was of het ging om al dan niet een VOLLEDIGE sluier (met volledige gezichtsbedekking). Raoul heeft dan ACHTERAF verduidelijkt dat hij tegen een volledige sluierdracht is maar dat een abaya moet mogelijk zijn voor meisjes vanaf 8 of 9 jaar om naar school te gaan.
Tot daar zijn idee van scheiding van kerk en staatPVDA-voorzitter Raoul Hedebouw ligt onder vuur na “dubbelzinnige uitspraken” over het dragen van een sluier op school. “Ik heb er geen probleem mee vanaf 8 of 9 jaar”, zei hij in een interview. Het standpunt lokt veel negatieve reacties uit, ook in Vlaanderen. Hedebouw hekelt echter de verwarring rond de vraagstelling. “Voor de duidelijkheid: ik beantwoordde de vraag over de abaya (een moslimgewaad, red.). Ik ben tegen het dragen van een volledige sluier.”

Laatst gewijzigd door VincentVega op 4 augustus 2025, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben niet zeker of Carpenoctem en consoorten dit graag lezen; de loftrompet steken over België terwijl zij de "weg met ons" mentaliteit vertegenwoordigenVincentVega schreef: ↑4 augustus 2025, 14:36In België krijg je vele kansen om vooruit te kunnen geraken en een zinvol leven op te bouwen.
Ik ben dankbaar om in dit land te leven en ik weet dat vele mensen dat met mij zijn.
Je kan het hier ver schoppen, ongeacht je ras, de kleur van je huid, je oorsprong, religie, gender of wat dan ook.
En daar mogen we best trots op zijn.
Op een internationaal forum als de Wereldtentoonstelling mag je met enige fierheid over je land naar buiten komen, je moet het niet afbreken.

Om nog te zwijgen dat er in Bokrijk vooralsnog geen moslims of joden zijn in de huisjes, kerk, boerderijen, ...
Dat komt nog want het is een verrijking van onze cultuur

AI vergist zich (ofwel heb ik verkeerd voor; misschien is er toch al een moskee in Bokrijk):
AI:
De gebedstijden in de moskee van Bokrijk (Genk) voor vandaag, 4 augustus 2025, zijn: Fajr: 03:30, Shurooq: 05:31, Dhuhr: 13:45, Asr: 17:54, Maghrib: 21:19, en Isha: 23:19. Deze tijden zijn gebaseerd op de gebedstijden voor Genk van Koran.nl en Mawaqit.
Hier is een gedetailleerder overzicht van de gebedstijden:
Fajr (ochtendgebed): 03:30
Shurooq (opkomst van de zon): 05:31
Dhuhr (middaggebed): 13:45
Asr (middaggebed): 17:54
Maghrib (avondgebed): 21:19
Isha (nachtgebed): 23:19
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
De financiële dienst van de stad Brugge zal zich de passage van Dalila ook nog lang herinneren.VincentVega schreef: ↑4 augustus 2025, 11:59Nope, het was eerder een persoonlijke getuigenis gebaseerd op alles wat ze "allemaal zelf meegemaakt heeft" in België als vrouw met Congolese roots.Gudrun schreef: ↑4 augustus 2025, 11:22
Ik vermoed dat dierenrechtenactivisten en vrouwenrechtenactivisten problemen zouden kunnen hebben met jouw uitspraak. Voor de rechten van niet-Japanners komt jammer genoeg niemand op.
Tja, ze zal natuurlijk zeggen dat ze daar niet voor zichzelf is, maar om op te komen voor al die andere vrouwen met een huidskleur.
Maar goed, het toont juist het tegenovergestelde aan van wat Dalilla Hermans probeert te bewijzen: nl. als je als KANSRIJKE vrouwelijke kleurling op kosten van de belastingbetaler op de wereldtentoonstelling in Japan mag gaan vertellen hoe slecht het hier wel niet is, dan betekent dit dat België heel tolerant is op vlak van vrije meningsuiting. En haar persoonlijk traject inzake onderwijs en haar (sterk gesubsidieerde) carrière bewijst ook dat je wel degelijke kansen krijgt, misschien wel te veel ...
O ja, nu we de laatste maanden toch zo druk bezig zijn met begroting: ik heb het vermoeden dat het vet toch nog niet helemaal van de soep is en dat we links en rechts nog wel wat kunnen besparen op niet-noodzakelijke uitgaven.![]()
https://www.nieuwsblad.be/regio/west-vl ... 94530.html
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
500.000 euro uitgegeven … en nul resultaat. Niet slecht voor een kansarme vrouw van vreemde origineKwakkie schreef: ↑4 augustus 2025, 18:53De financiële dienst van de stad Brugge zal zich de passage van Dalila ook nog lang herinneren.VincentVega schreef: ↑4 augustus 2025, 11:59
Nope, het was eerder een persoonlijke getuigenis gebaseerd op alles wat ze "allemaal zelf meegemaakt heeft" in België als vrouw met Congolese roots.
Maar goed, het toont juist het tegenovergestelde aan van wat Dalilla Hermans probeert te bewijzen: nl. als je als KANSRIJKE vrouwelijke kleurling op kosten van de belastingbetaler op de wereldtentoonstelling in Japan mag gaan vertellen hoe slecht het hier wel niet is, dan betekent dit dat België heel tolerant is op vlak van vrije meningsuiting. En haar persoonlijk traject inzake onderwijs en haar (sterk gesubsidieerde) carrière bewijst ook dat je wel degelijke kansen krijgt, misschien wel te veel ...
O ja, nu we de laatste maanden toch zo druk bezig zijn met begroting: ik heb het vermoeden dat het vet toch nog niet helemaal van de soep is en dat we links en rechts nog wel wat kunnen besparen op niet-noodzakelijke uitgaven.
https://www.nieuwsblad.be/regio/west-vl ... 94530.html

Met die 500.000 euro hadden ze veel Hermans (62) die in een beschimmeld huurappartement wonen kunnen helpen.
Nu is het geld gewoon verdampt.
En dan maar roeptoeteren dat ze hier geen kansen krijgt.
Ik denk niet dat er veel mensen hier op het forum al kansen van 500.000 euro gekregen hebben en ik ben er zeker van dat quasi iedereen hier bekwamer is dan Dalila.
Ik denk niet dat er veel mensen hier op het forum al kansen van 500.000 euro gekregen hebben en ik ben er zeker van dat quasi iedereen hier bekwamer is dan Dalila.
Ik ken mevrouw Dalila onvoldoende om haar bekwaamheid te beoordelen. U kent haar blijkbaar beter ?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken Brembos onvoldoende om zijn bekwaamheid te kunnen beoordelen..Kwakkie schreef: ↑4 augustus 2025, 20:18 Met die 500.000 euro hadden ze veel Hermans (62) die in een beschimmeld huurappartement wonen kunnen helpen.
Nee, dat nu ook weer niet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het Japanse avontuur kost wel nog iets meer dan dat: nadat Dalilla langs de kassa passeert om België te beschimpen, doet Ish Ait Hamou dit dunnetjes over waarna Red Sebastian het woke-rijtje afsluit. Die Japanners gaan nogal in een deuk liggen als ze zich de doorsnee Belg voorstellen. In Japan zijn ze opgegroeid met "Een hond van Vlaanderen" het verhaal van Nello en Patrasche dat zich afspeelt in het 19-de eeuws Vlaanderen waar bittere armoede heerste.Kwakkie schreef: ↑4 augustus 2025, 20:18 Met die 500.000 euro hadden ze veel Hermans (62) die in een beschimmeld huurappartement wonen kunnen helpen.

Hoeveel krijgen Dalilla Hermans en Ish Ait Hamou betaald voor hun veelbesproken lezing in Japan?
Iets met kerntaken? Alles samen kost dit zo'n €20 miljoen.
Ondertussen op planeet Belgistan wordt de zoveelste (door Connard gewenste) Belzieke koterij door zowat iedereen met een werkende hersencel weggelachen:
Chaos dreigt bij invoering meerwaardebelasting, waarschuwt topman KBC: "Quasi ondoenbaar om op tijd in ons systeem te implementeren="
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 9 augustus 2025, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑8 augustus 2025, 20:17 Die Japanners gaan nogal in een deuk liggen als ze zich de doorsnee Belg voorstellen. In Japan zijn ze opgegroeid met "Een hond van Vlaanderen" het verhaal van Nello en Patrasche dat zich afspeelt in het 19-de eeuws Vlaanderen waar bittere armoede heerste.

Dat idyllisch beeld van België gaat daar deftig aan diggelen geslagen worden voor die Japanners.
what a joke dat drietal...

Een Marokkaan, een Rwandees en een hysterisch krijsende flikker gingen eens naar Japan...