Klimaathysterie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
En de relevantie daarvan is?
Dus elke bevolkingsgroep die maar 0.5% van de bevolking is mogen we nog meer uitwringen?
Ik citeer (nogmaals) mezelf:
De default situatie voor de mensheid is voor tienduizenden jaren extreme armoede geweest. 99.9% van de mensen leefde in extreme armoede ( als ze al niet stierven in het kraambed). Er waren slechts hier en daar enkelingen die zich daaraan wisten te onttrekken. Meestal door de wreedaardigste te zijn, sommige nazaten daarvan kun je nog terugvinden in koningshuizen. Ook hier te lande
Kapitalisme heeft miljarden mensen uit de armoede getrokken.
Enne ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Waarom ben je dan zelf geen bedrijf(je) begonnen als je denkt dat dat allemaal zo rooskleurig is????chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 18:57Ik moet Marc Coucke en Fernand Huts niet hebben want beiden zijn fake captains of industry.Ik heb het idd ook gehad met de zgn hardwerkende zelfstandigen die de helft van hun inkomen halen uit fiscale creativiteit ea. Ik heb in mijn leven genoeg werkdagen van 12uur geklopt om te weten dat je daar niet rijk van wordt. Wie wordt er dan wel rijk van is de vraag ?Kwakkie schreef: ↑5 augustus 2025, 18:02
Het moet zielig leven zijn als je haatgevoelens moet hebben voor Marc Coucke, Fernand Huts en andere superrijken en zelfs simpele ondernemers.
Ik heb bewondering voor die mensen.
Blijf je gerust verder wentelen in zelfbeklag, afgunst en haatgevoelens. Je zal er ver mee komen. Het is natuurlijk gemakkelijker om wat zielig te liggen doen dan de handen uit de mouwen steken want je zou zo maar eens moe kunnen worden.
Het valt mij op hoe snel men hier als zielig wordt afgedaan als men een kat een kat durft te noemen. Ik blijf er bij. De ondernemingen en de zelfstandigen hebben de staat opgelicht ten nadele van de werknemers en de steuntrekkenden. En als je dat niet ziet ben je een blinde mol.
Hier eindigt mijn wil om met mensen als jullie te communiceren...altijd het baldadig beledigen van iemand die vragen heeft bij het huidige kapitalisme...ik ben hoedanook een communist voor jullie, zelfs als ik zou zeggen dat mensen die 1000 keer meer vermogen hebben dan de gemiddelde mens een klein beetje meer belasting zouden moeten betalen (laat zeggen:1 percent)...ik heb het begrepen, ik ben een idioot en moet verdwijnen van dit forum...voorlopig zal ik dat doen, maar ooit steek ik mijn ellendige onrechtvaardige --KNIP--
Als we uitgaan van de conservatieve schatting dat jaarlijks 2,5% van het BNP belastingen ontweken zijn door zelfstandigen en ondernemingen, dan geeft dat van 1946 tot nu 600Miljard EUR. Dus 1 jaar BNP.chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 19:06Dat heeft nu eens niets met links of rechts te maken. Waarom betalen zjj 25% belastingen en werknemers 50% ? Waarom brengen ze tal van oneigenlijke facturen in in hun boekhouding ? Waarom worden ze door de fiscus maar 1x om de 15 jaar gecontroleerd ? Waarom is de eerste vraag die je krijgt of het met of zonder factuur moet zijn ? Leg het mij maar eens uit. Feitelijk zijn jullie blinde mollen dat jullie nog niet gezien hebben wie de staatskas al die vele jaren dwz vanaf 1946 tot vandaag geplunderd heeft.VincentVega schreef: ↑5 augustus 2025, 18:56
Je visie over ondernemers en zelfstandigen verklaart veel over de (extreem-) linkse standpunten die je inneemt.
Mooi staaltje van intellectuele armoede...Vuth schreef: ↑5 augustus 2025, 19:51 Hier eindigt mijn wil om met mensen als jullie te communiceren...altijd het baldadig beledigen van iemand die vragen heeft bij het huidige kapitalisme...ik ben hoedanook een communist voor jullie, zelfs als ik zou zeggen dat mensen die 1000 keer meer vermogen hebben dan de gemiddelde mens een klein beetje meer belasting zouden moeten betalen (laat zeggen:1 percent)...ik heb het begrepen, ik ben een idioot en moet verdwijnen van dit forum...voorlopig zal ik dat doen, maar ooit steek ik mijn ellendige onrechtvaardige bloedlustige goelagbrein weer boven en dan kunnen jullie weer vruchteloos kakken op mij ...ahoi, losers!!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bwa, ik denk dat jouw visie en standpunten over ondernemers en zelfstandigen toch eerder aansluiten bij links dan bij rechts.chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 19:06Dat heeft nu eens niets met links of rechts te maken. Waarom betalen zjj 25% belastingen en werknemers 50% ? Waarom brengen ze tal van oneigenlijke facturen in in hun boekhouding ? Waarom worden ze door de fiscus maar 1x om de 15 jaar gecontroleerd ? Waarom is de eerste vraag die je krijgt of het met of zonder factuur moet zijn ? Leg het mij maar eens uit. Feitelijk zijn jullie blinde mollen dat jullie nog niet gezien hebben wie de staatskas al die vele jaren dwz vanaf 1946 tot vandaag geplunderd heeft.VincentVega schreef: ↑5 augustus 2025, 18:56
Je visie over ondernemers en zelfstandigen verklaart veel over de (extreem-) linkse standpunten die je inneemt.

Als ik het zo allemaal eens goed lees zijn er alleen maar voordelen. Daarom mijn vraag: WAT HOUDT JOU TEGEN OM ZELF ZELFSTANDIGE OF ONDERNEMER TE WORDEN?
Enkel uit nieuwsgierigheid: waarom “vanaf 1946”

Laatst gewijzigd door VincentVega op 5 augustus 2025, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Doei!Vuth schreef: ↑5 augustus 2025, 19:51 Hier eindigt mijn wil om met mensen als jullie te communiceren...altijd het baldadig beledigen van iemand die vragen heeft bij het huidige kapitalisme...ik ben hoedanook een communist voor jullie, zelfs als ik zou zeggen dat mensen die 1000 keer meer vermogen hebben dan de gemiddelde mens een klein beetje meer belasting zouden moeten betalen (laat zeggen:1 percent)...ik heb het begrepen, ik ben een idioot en moet verdwijnen van dit forum...voorlopig zal ik dat doen, maar ooit steek ik mijn ellendige onrechtvaardige bloedlustige goelagbrein weer boven en dan kunnen jullie weer vruchteloos kakken op mij ...ahoi, losers!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kwakkie schreef: ↑5 augustus 2025, 18:02Het moet zielig leven zijn als je haatgevoelens moet hebben voor Marc Coucke, Fernand Huts en andere superrijken en zelfs simpele ondernemers.
Ik heb bewondering voor die mensen.
Blijf je gerust verder wentelen in zelfbeklag, afgunst en haatgevoelens. Je zal er ver mee komen. Het is natuurlijk gemakkelijker om wat zielig te liggen doen dan de handen uit de mouwen steken want je zou zo maar eens moe kunnen worden.
Van tijd tot tijd wordt er hier een blik afgunstigen opengetrokken die dan gecoördineerd(?) wat zitten stoken? Ik denk dat wij te gemakkelijk in de val trappen

Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 5 augustus 2025, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Mooi staaltje van intellectuele armoede...
[/quote]
Je krijgt wat je geeft
[/quote]
Je krijgt wat je geeft
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dit vat het verhaal zowat samen

Niets of niemand houdt mij tegen. Maar de keuze mag geen vrijgeleide zijn om belastingen te ontwijken. En zo is het defacto nog altijd annoo 2025.VincentVega schreef: ↑5 augustus 2025, 19:59Bwa, ik denk dat jouw visie en standpunten over ondernemers en zelfstandigen toch eerder aansluiten bij links dan bij rechts.chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 19:06
Dat heeft nu eens niets met links of rechts te maken. Waarom betalen zjj 25% belastingen en werknemers 50% ? Waarom brengen ze tal van oneigenlijke facturen in in hun boekhouding ? Waarom worden ze door de fiscus maar 1x om de 15 jaar gecontroleerd ? Waarom is de eerste vraag die je krijgt of het met of zonder factuur moet zijn ? Leg het mij maar eens uit. Feitelijk zijn jullie blinde mollen dat jullie nog niet gezien hebben wie de staatskas al die vele jaren dwz vanaf 1946 tot vandaag geplunderd heeft.![]()
Als ik het zo allemaal eens goed lees zijn er alleen maar voordelen. Daarom mijn vraag: WAT HOUDT JOU TEGEN OM ZELF ZELFSTANDIGE OF ONDERNEMER TE WORDEN?
Enkel uit nieuwsgierigheid: waarom “vanaf 1946”![]()
Als we uitgaan van de conservatieve schatting dat jaarlijks 2,5% van het BNP belastingen ontweken zijn door zelfstandigen en ondernemingen, dan geeft dat van 1946 tot nu 600Miljard EUR. Dus 1 jaar BNP.
1946: het begin van het moderne na-oorlogse België uiteraard.
Laatst gewijzigd door chesini op 5 augustus 2025, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Niets houdt je tegen … maar toch doe je het niet of heb je het niet gedaan.chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 20:07Niets of niemand houdt mij tegen. Maar de keuze mag geen vrijgeleide zijn om belastingen te ontwijken. En zo is bet defacto nog altijd annoo 2025.VincentVega schreef: ↑5 augustus 2025, 19:59
Bwa, ik denk dat jouw visie en standpunten over ondernemers en zelfstandigen toch eerder aansluiten bij links dan bij rechts.![]()
Enkel uit nieuwsgierigheid: waarom “vanaf 1946”![]()
1946: het begin van het moderne België uiteraard.
Bang om veel geld te verdienen?

Het moderne België? Tja, het is maar wat je modern noemt

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Je krijgt wat je geeft
[/quote]
Was jij niet weg Trol ?
Make Spaargids " Great Again ! "
Heb jij een BTW-nummer ? Heb jij een ondernemingsnummer ? Laat eens weten hé. Ik weet waarover ik praat hoor.VincentVega schreef: ↑5 augustus 2025, 20:15Niets houdt je tegen … maar toch doe je het niet of heb je het niet gedaan.
Bang om veel geld te verdienen?![]()
Het moderne België? Tja, het is maar wat je modern noemt![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 5 augustus 2025, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je zo tegen belastingontwijking bent, waarom zit je dan op dit forum uit te zoeken hoe je zo weinig mogelijk meerwaardebelasting hoeft te betalen?chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 19:52Als we uitgaan van de conservatieve schatting dat jaarlijks 2,5% van het BNP belastingen ontweken zijn door zelfstandigen en ondernemingen, dan geeft dat van 1946 tot nu 600Miljard EUR. Dus 1 jaar BNP.chesini schreef: ↑5 augustus 2025, 19:06
Dat heeft nu eens niets met links of rechts te maken. Waarom betalen zjj 25% belastingen en werknemers 50% ? Waarom brengen ze tal van oneigenlijke facturen in in hun boekhouding ? Waarom worden ze door de fiscus maar 1x om de 15 jaar gecontroleerd ? Waarom is de eerste vraag die je krijgt of het met of zonder factuur moet zijn ? Leg het mij maar eens uit. Feitelijk zijn jullie blinde mollen dat jullie nog niet gezien hebben wie de staatskas al die vele jaren dwz vanaf 1946 tot vandaag geplunderd heeft.