De Beurs vandaag part 2
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag part 2
HAHA !KleineSpaarder schreef: ↑8 augustus 2025, 18:42 Die sukkel van een Trump is akkoord gegaan met 15% op de import van EU naar de US.
In april had hij nog 20% gevraagd![]()
We moeten Trumps vernedering niet nog groter maken.

Zelfs KleineSpaarder is nu al blij dat het MAAR 15% is geworden !

Trumps taktiek werkt dus wel degelijk... zelf KleineSpaarder trapt in de val die de geniale Trump had opgezet

eerst hoog inzetten en met 20% dreigen... Europa staat op z'n achterste poten
dat uitstellen en dreigen met zelfs 30% als ze geen akkoord vinden
dus Europa gaat dan maar schoorvoetend akkoord met 15%, wat nog altijd hoog is.
TRUMP WINT !

En von der Leyen krijgt de kritiek te verwerken dat het misschien toch niet zo'n goed akkoord was voor Europa

KleineSpaarder geeft geen kritiek, die is dik tevreden dat Trump Europa maar 15% oplegt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En dat is een héél goede zaak ook !KleineSpaarder schreef: ↑7 augustus 2025, 15:28 De pharmasector in de US doet het heel slecht door Trumps idiote tarieven-hysterie (hij dreigt met 250%) en door Trumps constante aanvallen op de sector.
Niet te verwonderen dat de sector het veel slechter doet dan de US markt in zijn geheel.
Het zal eens tijd worden dat de absurde prijzen aan banden worden gelegd die de farmabedrijven aanrekenen in Amerika!
Trump doet EINDELIJK wat al veel langer moest gebeuren.
Dat die farmasector het daardoor slechter doet dan de rest maakt niks uit. De beurzen breken er zonder hen record na record

Maar KleineSpaarder ziet Wallstreet natuurlijk graag nog veel harder stijgen

Ozempic dat daar tussen 900 en 1200 $ per maand kost, allemaal normaal zeker KleineSpaarder.
En zelfs voor mounjaro rekent het eigen Eli Lilly 1000 tot 1300 $ per maand.
In Europa verkopen die bedrijven dat voor 1/4 van die prijs !
SCHANDALIGE poenschepperij op kosten van patienten die de medicijnen gebruiken.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Jij vindt dat de beurzen te veel stijgen: puur communisme.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 8 augustus 2025, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat heb ik nergens gezegd.KleineSpaarder schreef: ↑8 augustus 2025, 19:50 Jij vindt dat de beurzen te veel stijgen: puur communisme.
't Is net gij die zit te klagen dat de pharmasector in de VS achterblijft door Trumps maatregelen.
De obese amerikaanse medemens moet "maar wat minder eten".
Mensen met obesitas... 't is allemaal uw eigen schuld ! KleineSpaarder heeft het gezegd !

… en het ondertussen weer rap verwijderd uit z’n post

ge maakt wat mee met die KleineSpaarder

Ik denk dat wel meerderen hier dat erg vinden net als ik.KleineSpaarder schreef: ↑8 augustus 2025, 19:50 Jij vindt dat de beurzen te veel stijgen: puur communisme.
Ok, onze portefeuilles blijven netjes stijgen maar om nu vandaag nog grote bedragen te gaan beleggen of koopjes te doen.
Had nog ergens een artikel gelezen dat er een andere beleggingsgeneratie aan de gang is. Particuliere beleggers blijven kopen en blijven kopen. Vroeger bij slecht nieuws kreeg je een algemene correctie van 10-15%, nu enkele procenten eraf en twee dagen later verder omhoog. Iets beter dan verwacht nieuws laat een al duur aandeel als Lotus plots weer 10% stijgen. Microsoft vandaag 522USD, niet te geloven. Geen probleem koersdoel wordt verhoogt naar 650USD.
Ik blijf gewoon in de markt zitten maar stel me vaker de vraag of Trump nu toch zo goed bezig is of het binnenkort toch goed fout gaat.
Ik ga uit van het tweede.
S&P500 5 jaar 90% / 10 jaar 252%
Geld verdienen kan niet zo makkelijk zijn.
Ok, Europa goedkoper misschien maar als US daalt volgt de rest.
Vraag me trouwens af wat dit allemaal gaat geven op de meerwaardebelasting als er voor januari 2026 geen correctie komt maar wel in 2027?
Dag Karine,karine schreef: ↑9 augustus 2025, 08:54Ik denk dat wel meerderen hier dat erg vinden net als ik.KleineSpaarder schreef: ↑8 augustus 2025, 19:50 Jij vindt dat de beurzen te veel stijgen: puur communisme.
Ok, onze portefeuilles blijven netjes stijgen maar om nu vandaag nog grote bedragen te gaan beleggen of koopjes te doen.
Had nog ergens een artikel gelezen dat er een andere beleggingsgeneratie aan de gang is. Particuliere beleggers blijven kopen en blijven kopen. Vroeger bij slecht nieuws kreeg je een algemene correctie van 10-15%, nu enkele procenten eraf en twee dagen later verder omhoog. Iets beter dan verwacht nieuws laat een al duur aandeel als Lotus plots weer 10% stijgen. Microsoft vandaag 522USD, niet te geloven. Geen probleem koersdoel wordt verhoogt naar 650USD.
Ik blijf gewoon in de markt zitten maar stel me vaker de vraag of Trump nu toch zo goed bezig is of het binnenkort toch goed fout gaat.
Ik ga uit van het tweede.
S&P500 5 jaar 90% / 10 jaar 252%
Geld verdienen kan niet zo makkelijk zijn.
Ok, Europa goedkoper misschien maar als US daalt volgt de rest.
Vraag me trouwens af wat dit allemaal gaat geven op de meerwaardebelasting als er voor januari 2026 geen correctie komt maar wel in 2027?
Je moet blijven focussen op de kernparameters van de bedrijven zelf:
Praktische vuistregel voor “gezond” bedrijf:
Groei omzet: 5–15% p/j
Groei winst per aandeel (EPS): 8–15% p/j
Groei aandeelkoers (incl. dividend): 8–12% p/j
Een bedrijf dat dit 10 jaar volhoudt behoort tot de bovenste 10–20% van de markt.
Je moet dus leren leven met 10% per jaar. Koopjes zullen er niet meer te doen zijn. Tenzij Trump zijn pancarte met tarieven bovenhaalt cfr April 2025. Of nav micronieuws over het bedrijf in kwestie. Of nav weer eens Trump die Europa tot zelfstandigheid ovv defensie dwingt (Europe Defense Stocks).
Maar de kern van de beurs zijn en blijven de goedgeleide bedrijven. Los van Trump, Poetin. Ik denk dat wat dat laatste betreft Xi en Ursula nog het meeste verstand in hun hoofd hebben. Geen van beide zie ik een idiote pancarte bovenhalen voor het oog van de opgetrommelde wereldpers en hun trouwe handelspartners belachelijk te maken.
Laatst gewijzigd door chesini op 9 augustus 2025, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, maar S&P500 5 jaar 90% / 10 jaar 252% is toch niet normaal?chesini schreef: ↑9 augustus 2025, 10:36 Je moet dus leren leven met 10% per jaar. Koopjes zullen er niet meer te doen zijn. Tenzij Trump zijn pancarte met tarieven bovenhaalt cfr April 2025. Of nav micronieuws over het bedrijf in kwestie. Of nav weer eens Trump die Europa tot zelfstandigheid ovv defensie dwingt (Europe Defense Stocks).
Maar de kern van de beurs zijn en blijven de goedgeleide bedrijven. Los van Trump, Poetin. Ik denk dat wat dat laatste betreft Xi en Ursula nog het meeste verstand in hun hoofd hebben. Geen van beide zie ik een idiote pancarte bovenhalen voor het oog van de opgetrommelde wereldpers.
Dat moet eens corrigeren.
I.d.d. bubbelvorming, switchen naar langlopend papier,geen risico's,3% netto is ook niks mis mee...karine schreef: ↑9 augustus 2025, 10:47Ok, maar S&P500 5 jaar 90% / 10 jaar 252% is toch niet normaal?chesini schreef: ↑9 augustus 2025, 10:36 Je moet dus leren leven met 10% per jaar. Koopjes zullen er niet meer te doen zijn. Tenzij Trump zijn pancarte met tarieven bovenhaalt cfr April 2025. Of nav micronieuws over het bedrijf in kwestie. Of nav weer eens Trump die Europa tot zelfstandigheid ovv defensie dwingt (Europe Defense Stocks).
Maar de kern van de beurs zijn en blijven de goedgeleide bedrijven. Los van Trump, Poetin. Ik denk dat wat dat laatste betreft Xi en Ursula nog het meeste verstand in hun hoofd hebben. Geen van beide zie ik een idiote pancarte bovenhalen voor het oog van de opgetrommelde wereldpers.
Volledig akkoord. Normaal is 50% en 100%. Er zit maw 40% en 152% zeepbel op. Er ontbreekt nog een parameter: vraag en aanbod op aandelen. Als particuliere beleggers weglopen van abonimabele spaarboekjes, termijnrekeningen en staatsobligaties dan krijg je een vraagtsunami op de beurs. Vergeet dan maar nog om koopjes te doen.karine schreef: ↑9 augustus 2025, 10:47Ok, maar S&P500 5 jaar 90% / 10 jaar 252% is toch niet normaal?chesini schreef: ↑9 augustus 2025, 10:36 Je moet dus leren leven met 10% per jaar. Koopjes zullen er niet meer te doen zijn. Tenzij Trump zijn pancarte met tarieven bovenhaalt cfr April 2025. Of nav micronieuws over het bedrijf in kwestie. Of nav weer eens Trump die Europa tot zelfstandigheid ovv defensie dwingt (Europe Defense Stocks).
Wanneer de correctie komt ? Nooit meer de komende 25 jaar. Als figuren als Poetin. Trump, Netanyahnu geen krisis meer kunnen uitlokken, wie dan wel ? De enige krisis die ik zie aankomen is dat China Taiwan binnenvalt. Maar Trump gaat daar niet tussenkomen. En de vraag is of Xi dat wel zal riskeren. Want dat gaat hem veel handel en krediet kosten.
Ik zie de ECB ook niet snel de rente optrekken naar 4% en hoger. Zulke rentesprong kan een krisis uitlokken. De ECB wordt gecontroleerd door Europese staatshoofden die verdrinken in de schulden. Die gaan de rente niet optrekken. En Trump is aan het leren van Europa, hij wil de rente ook per sé doen zakken. Gratis geld voor de allesverslindende staat, geen rente meer op SB, termijnrek, staatsobligaties. Kwestie van de burger nog wat meer te plunderen. En wat zegt de burger: met zn allen naar de beurs dan maar.
Laatst gewijzigd door chesini op 9 augustus 2025, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor mij moet het minstens 6 a 7% zijn op een obligatie. Alhoewel mijn cashgedeelte gevoelig met de dag toeneemt door her en der wat te verkopen. Boven de 20000 euro bedraagt de rente 2% bij SAxo. Dat is toch ook al iets. En zo zit je direct klaar als er koopjes te doen zijn.
Naar zulke obligaties zul je lang moeten zoeken en een groot risico lopen.laeka schreef: ↑9 augustus 2025, 15:21Voor mij moet het minstens 6 a 7% zijn op een obligatie. Alhoewel mijn cashgedeelte gevoelig met de dag toeneemt door her en der wat te verkopen. Boven de 20000 euro bedraagt de rente 2% bij SAxo. Dat is toch ook al iets. En zo zit je direct klaar als er koopjes te doen zijn.
In de toekomst met stijgende inflatiecijfers is dit wel mogelijk zeker in USA. Nu kopen is uit den boze.Finny10 schreef: ↑9 augustus 2025, 16:07Naar zulke obligaties zul je lang moeten zoeken en een groot risico lopen.laeka schreef: ↑9 augustus 2025, 15:21
Voor mij moet het minstens 6 a 7% zijn op een obligatie. Alhoewel mijn cashgedeelte gevoelig met de dag toeneemt door her en der wat te verkopen. Boven de 20000 euro bedraagt de rente 2% bij SAxo. Dat is toch ook al iets. En zo zit je direct klaar als er koopjes te doen zijn.
Kleinespaarder verplettert de goed nieuws show vannmr/mw/x Bischops met enkele welgekozen woorden.
Vanaf nu zal er geen stijgende inflatie meer zijn in de VS, net zoals geen stijgende werkloosheidscijfers.
Dus met inflatie moet je geen rekening houden.
( ale, volgens de officiele bronnen tenminste
)
Bij elke macro cijfers, ga je alternatieve cijfers krijgen en gaat niemand er nog wat van snappen.
You will see ^^
Dus met inflatie moet je geen rekening houden.
( ale, volgens de officiele bronnen tenminste

Bij elke macro cijfers, ga je alternatieve cijfers krijgen en gaat niemand er nog wat van snappen.
You will see ^^