Federale regering zomerakkoord
TIP
Re: Federale regering zomerakkoord
De eerste commentaar van mondeo ging over 2 jaar werkloosheid voor 55 plussers. Lawieck heeft daar ook iets over pensioen bij vermeld ja. Ik niet.
Dat laatste ging helemaal over 2 jaar werkloosheid voor 55 plussers.
Dat laatste ging helemaal over 2 jaar werkloosheid voor 55 plussers.
Ik heb jaren in de automobielsector gewerkt. In 2012 kregen we de melding dat de fabriek in 2014 zou sluiten. Ik zou dan 45j zijn. Ik heb onmiddellijk ontslag genomen en een andere job gezocht. Mijn collega, even oud als ik, kwam mij thuis uitlachen. Mij krijgen ze niet meer aan het werk. Mijn vrouw verdient goed en ik ga wat bijklussen. Die komt nu jaren tekort. Moet ik nu medelijden hebben? Hell no.
In het leven maak je keuzes, de gevolgen ervan moet je dragen.
OK, dan snap ik het al beter. Ja, die gevallen zullen er ook wel zijn. En dan zou ik ook geen medelijden hebben.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 17:23 Ik heb jaren in de automobielsector gewerkt. In 2012 kregen we de melding dat de fabriek in 2014 zou sluiten. Ik zou dan 45j zijn. Ik heb onmiddellijk ontslag genomen en een andere job gezocht. Mijn collega, even oud als ik, kwam mij thuis uitlachen. Mij krijgen ze niet meer aan het werk. Mijn vrouw verdient goed en ik ga wat bijklussen. Die komt nu jaren tekort. Moet ik nu medelijden hebben? Hell no.
Hoeveel er nu niet willen en hoeveel er niet kunnen, dat weten we natuurlijk niet. Dat is het probleem met de hele discussie.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
KleineSpaarder gaat dat elke morgen verifiëren aan de grens met Frankrijkmver schreef: ↑Gisteren 16:44Bron voor dat laatste?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 16:34
Er zijn constant 180.000 vacatures. Op elk niveau, van ongeschoold tot hooggeschoold.
In de fabrieken in West-Vlaanderen worden veel jobs gedaan door Fransen. Die komen elke dag van Noord-Frankrijk om de jobs te doen die de werkloze Vlamingen niet willen doen.
Ik hoor hier mensen zeggen dat veel vacatures fake zijn (om onderbestafte afdelingen te paaien of de aandeelhouders niet ongerust te maken enz.)

nee nee...
Bron: KleineSpaarder's duim

KleineSpaarder kan namelijk allerlei dingen zomaar uit zijn duim zuigen... KleineSpaarder heeft een wonderduim

Trump doet iets...
KleineSpaarder zuigt er een knettergek verhaal rond zomaar uit zijn duim !
O maar ik begrijp echt wel dat het voor diegene die zich naar eigen inzicht definitief gesetteld hebben in een of andere hangmat zoals eindeloze werkloosheid gevolgd door pensioen niet eenvoudig zal zijn om weer iets te moeten ondernemen, werk zoeken bv. Heb er echter totaal geen compassie mee, het is voor de brave belastingbetaler die wel werkt tot zijn pensioen ook niet altijd eenvoudig.
Voor diegene die niet kunnen, medische reden bv zal er altijd nog een vangnet zijn. Dus ook daar ligt het probleem niet, het ligt bij diegene die wel kunnen maar geen goesting hebben.
Over de werklozen kan ik Kleinespaarder geen gelijk geven. Zijn uiteenzettingen over opa Flodder Trump zijn echter pareltjes.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
“Verwaand … voordien had je ook al over “dwangidee” gesproken … je bent een leuke gast om inhoudelijk mee te discussiëren en van gedachten te wisselenmver schreef: ↑Gisteren 16:14Eerste & : het gaat natuurlijk over dat nipt. Dan mag er niks meer bijkomen.VincentVega schreef: ↑Gisteren 15:56
Rekenen is echt niet jouw sterkste punt. Met een halftijdse job (50%) voldoe je nog steeds, zij het nipt, aan de vereiste 156 dagen per jaar![]()
![]()
![]()
HALFTIJDSE jobs niet meer kwijtraken? Enkel voor zover het al dan niet meetellen van de arbeidstijd om als 55 plusser meer dan 2 jaar werkloos te “mogen” zijn een belangrijke overweging is bij iemand die MINDER dan 50% DEELTIJDS wil gaan werken.
Tweede & : weer voor mensen die niet vooruitdenken. Die risico willen lopen. En dat met een regering die zelf zegt dat je ze niet mag vertrouwen. Dat alle regels en vooruitzichten voortdurend op de helling staan. Het begin van het begin ...
Jij bent echt zo iemand die vanuit een gemakkelijke zetel eens verwaand gaat doen over al de rest.

Maar goed:
Jouw 1e opmerking: wat moet er nog allemaal meer bijkomen? Je hebt al maar 156 dagen nodig en een aantal situaties (ziekte, economische werkloosheid …) worden gelijkgesteld aan werken.

Jouw 2e opmerking: ik denk dat maar heel weinig mensen zo ver vooruitdenken. Wie pakweg 30 jaar oud is en deeltijds wil gaan werken om bv. op de vrije dagen op de kinderen te passen, die zal wel andere, meer belangrijkere criteria hebben dan wat er mogelijk zou kunnen gebeuren als je 55 plus bent en werkloos zou worden op dat moment

Over de onbetrouwbaarheid van de overheid heb je een punt (niet noodzakelijk deze regering maar dat geldt voor alle regeringen). Vandaar dat ook vaak over (r)overheid wordt gesproken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het vangnet noemt “leefloon”.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het vangnet om medische redenen is de invaliditeit en zelfs daar wordt serieus misbruik van gemaakt.
Jij was waarschijnlijk nog niet oud genoeg.. Ken er genoeg die op 53 op SWT gingen (Ford Genk) en nu leven als heren. Die raak je niet meer. Nu gaat men ineens de spelregels veranderen... Dat men dan alles met terugwerkende kracht doet en dat ze zelf ook eens het voorbeeld geven.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 17:23 Ik heb jaren in de automobielsector gewerkt. In 2012 kregen we de melding dat de fabriek in 2014 zou sluiten. Ik zou dan 45j zijn. Ik heb onmiddellijk ontslag genomen en een andere job gezocht. Mijn collega, even oud als ik, kwam mij thuis uitlachen. Mij krijgen ze niet meer aan het werk. Mijn vrouw verdient goed en ik ga wat bijklussen. Die komt nu jaren tekort. Moet ik nu medelijden hebben? Hell no.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Daar gaat het toch niet over. Het is gemakkelijk voor jou om te zeggen dat mensen van die leeftijd wel een job kunnen vinden binnen de 2 jaar. Alleen die mensen zelf kunnen dat weten.vortex schreef: ↑Gisteren 18:30O maar ik begrijp echt wel dat het voor diegene die zich naar eigen inzicht definitief gesetteld hebben in een of andere hangmat zoals eindeloze werkloosheid gevolgd door pensioen niet eenvoudig zal zijn om weer iets te moeten ondernemen, werk zoeken bv. Heb er echter totaal geen compassie mee, het is voor de brave belastingbetaler die wel werkt tot zijn pensioen ook niet altijd eenvoudig.
Wat er de N-VA zo allemaal uitkomt om te "geloven", dat doet er verder niet toe. Ik vind je framing er wel over.
Niet kunnen = geen job kunnen vinden. Er zijn hier spaargidsers in die positie. Hoe denk jij dat die zich voelen als je hen allemaal als profiteurs afschildert?
Waar jij over praat is veel langer geleden. Periode 2003. Bij de sluiting moest je 58 zijn.Indalo schreef: ↑Gisteren 19:34Jij was waarschijnlijk nog niet oud genoeg.. Ken er genoeg die op 53 op SWT gingen (Ford Genk) en nu leven als heren. Die raak je niet meer. Nu gaat men ineens de spelregels veranderen... Dat men dan alles met terugwerkende kracht doet en dat ze zelf ook eens het voorbeeld geven.mondeo17 schreef: ↑Gisteren 17:23 Ik heb jaren in de automobielsector gewerkt. In 2012 kregen we de melding dat de fabriek in 2014 zou sluiten. Ik zou dan 45j zijn. Ik heb onmiddellijk ontslag genomen en een andere job gezocht. Mijn collega, even oud als ik, kwam mij thuis uitlachen. Mij krijgen ze niet meer aan het werk. Mijn vrouw verdient goed en ik ga wat bijklussen. Die komt nu jaren tekort. Moet ik nu medelijden hebben? Hell no.
Als iedereen die kan werken, ook effectief totc58 werkt, dat er dan meer mensen vroeger konden stoppen. Nu moeten degene die bijdragen langer gaan omdat de groep die niks bijdraagt maar wel incasseert steeds groter wordt.