Holdings
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
aan de hoogste koers verkocht, dat zou wel straf zijn!
al zag ik hier al straffere zaken: u verkocht naar eigen zeggen al uw Tramways de Rouen en Chemin du Var et gard maar bij het bod juichte u want u had ze namelijk ondertussen stiekem teruggekocht (wat niet eens kon maar goed, max3)
laeka schreef: ↑9 december 2024, 08:01
Ik had een pak tramways, zie ook mijn postings dat ik juichte toen ze stegen maar ... zoals misschien mogelijk heb ik mijn aankopen niet altijd gemeld.
Ja jongens ik ga juichen als ik GEEN aandelen meer had. Ne mens leest nog al wat hoor. Voldoende drinken want volgens mij heb je last van de warmte.doorwinterd schreef: ↑13 augustus 2025, 08:58aan de hoogste koers verkocht, dat zou wel straf zijn!
al zag ik hier al straffere zaken: u verkocht naar eigen zeggen al uw Tramways de Rouen en Chemin du Var et gard maar bij het bod juichte u want u had ze namelijk ondertussen stiekem teruggekocht (wat niet eens kon maar goed, max3)
Ik had een pak tramways, zie ook mijn postings dat ik juichte toen ze stegen maar ... zoals misschien mogelijk heb ik mijn aankopen niet altijd gemeld.
-
- Hero Member
- Contacteer:
leg ons eens uit hoe je 'een pak' tramways kan hebben als je ze verkocht had en zelfs op de markt nadien welgeteld nog 3 beschikbaar waren? (het is helaas niet het enige voorbeeld)laeka schreef: ↑13 augustus 2025, 09:53Ja jongens ik ga juichen als ik GEEN aandelen meer had. Ne mens leest nog al wat hoor. Voldoende drinken want volgens mij heb je last van de warmte.doorwinterd schreef: ↑13 augustus 2025, 08:58
aan de hoogste koers verkocht, dat zou wel straf zijn!
-
- Hero Member
- Contacteer:
voor mij is +80% op 2,5 jaar voldoendelaeka schreef: ↑23 februari 2024, 09:27 Even wat nagegaan met wat voor tips doorwinterd afgelopen jaren kwam
Op 6 januari 2023 kwam hij in zijn top 5 2023 met volgende tips!
Artois
Cambodge
Moncey
Tramways de Rouen
Chemin du var et du gard
Doorwinterd ziet telkens de splinter in laeka's tips maar de balk in zijn eigen ogen ziet hij niet!
Keer eerst voor uw eigen deur met een grove borstel vriend ipv andere de les te spellen.
Om de US- blootstelling wat af te bouwen heb ik met spijt Brederode eruit gezet en half juni ACKB gekocht.

Iets van SEC vernomen ivm de geheime aankopen van Berkshire?
Hier ook een fan; ingestapt in schuifjes/schijfjes tussen APR/2007 en JAN/2009. Laagste instapkoers van die laatste aankoop was 35€, beeld je in. In Okt/2015 een deel verkocht aan 136€. Achteraf gezien, nu ja weettewel, beter gehouden voor de dividenden, maar goed. Het alternatief is trouwens een pak meer gestegen.
AvH is 1 van de grootste aandeelhouders van plantagebedrijf Sipef en die hebben een boerenjaar gehad volgens wat ik lees in De Tijd "Onder de palmboom wordt goed geld verdiend", maar het is een zeer cyclische business.
AvH is 1 van de grootste aandeelhouders van plantagebedrijf Sipef en die hebben een boerenjaar gehad volgens wat ik lees in De Tijd "Onder de palmboom wordt goed geld verdiend", maar het is een zeer cyclische business.
En je mag hier terecht niet vloeken volgens de forumregels, maar stop met laeka te bashen.
Die man / vrouw heeft hier al zoveel nuttige info geschreven over soms obscure holdings; wat je er mee doet moet je zelf weten en of ie die Tramways van de Gard of hoe het ook heet, nog heeft of niet wat doet dat er toe?
Die man / vrouw heeft hier al zoveel nuttige info geschreven over soms obscure holdings; wat je er mee doet moet je zelf weten en of ie die Tramways van de Gard of hoe het ook heet, nog heeft of niet wat doet dat er toe?
Gisteren de resultaten van BOSKALIS gezien voorbeurs? Fenomenaal alweer. Holdingconcurrent HAL TRUST zit erin voor de 100%.VTEC schreef: ↑Gisteren 22:05 Hier ook een fan; ingestapt in schuifjes/schijfjes tussen APR/2007 en JAN/2009. Laagste instapkoers van die laatste aankoop was 35€, beeld je in. In Okt/2015 een deel verkocht aan 136€. Achteraf gezien, nu ja weettewel, beter gehouden voor de dividenden, maar goed. Het alternatief is trouwens een pak meer gestegen.
Een tijdje terug van de beurs gehaald diene Boskalis door Hal Trust. Zoals je zei Sipef schitterende resultaten (ik zit in 2 palmoliebedrijven die nog veel goedkoperder staan. Resultaten bankpoot bij Ackermans zal ook wel de moeite zijn en DEME zal ook knallen. Voor een goed begrip ik zit er niet in (ge kunt ook niet alles hebben he).
Bij een price bookvalue minder dan 1,2 komt het wel in aanmerking!
Voor de liefhebbers van holdings. Paar weken geleden positie ingenomen in CK HUTCHISON HOLDINGS op de beurs van Hong Kong. Waarde word geschat op 137 HKD. Nu te koop aan 52 HKD.
Bezoek de website waar de participaties worden uitgelegd. Haventerminals 'en hier draait het om want ze hebben een belang van deze in het Panamakanaal ook nog 52 andere in 23 andere landen). Verder is er recent een groot belang genomen in Vodafone. Telecom is ook een mooi positie. Ook in de retailsector hebben ze aardig wat procenten oa KRUIDVAT enz....Een laatste grote poot is infrastructuurwerken zoals energie transport, water, afvalbeheer enz...
Je kan deze holding een beetje vergelijken Met Jardine Matheson (dit jaar al 40% gestegen trouwens) en ook in bezit.
Beetje zoals FIRST PACIFIC he dat werd enkele tijd geleden gemeden als de pest en kortingen zoals CK HUTCHISON waren hier ook van toepassing. Op 5 jaar tijd steeg First Pacific 248% (dividenden niet meegerekend)
Bezoek de website waar de participaties worden uitgelegd. Haventerminals 'en hier draait het om want ze hebben een belang van deze in het Panamakanaal ook nog 52 andere in 23 andere landen). Verder is er recent een groot belang genomen in Vodafone. Telecom is ook een mooi positie. Ook in de retailsector hebben ze aardig wat procenten oa KRUIDVAT enz....Een laatste grote poot is infrastructuurwerken zoals energie transport, water, afvalbeheer enz...
Je kan deze holding een beetje vergelijken Met Jardine Matheson (dit jaar al 40% gestegen trouwens) en ook in bezit.
Beetje zoals FIRST PACIFIC he dat werd enkele tijd geleden gemeden als de pest en kortingen zoals CK HUTCHISON waren hier ook van toepassing. Op 5 jaar tijd steeg First Pacific 248% (dividenden niet meegerekend)

+1laeka schreef: ↑Vandaag 08:28 Voor de liefhebbers van holdings. Paar weken geleden positie ingenomen in CK HUTCHISON HOLDINGS op de beurs van Hong Kong. Waarde word geschat op 137 HKD. Nu te koop aan 52 HKD.
Beetje zoals FIRST PACIFIC he dat werd enkele tijd geleden gemeden als de pest en kortingen zoals CK HUTCHISON waren hier ook van toepassing. Op 5 jaar tijd steeg First Pacific 248% (dividenden niet meegerekend)![]()