Holdings
TIP
Re: Avi
Ik merk dat ze maandelijks in de newsletter een korting op de NAV publiceren. Is er een mogelijkheid om historische kortingen te vinden zonder dat ik alle maandelijkse newsletters moet openen?
Is deze trust te handelen via Saxo?
Is deze trust te handelen via Saxo?
Laatst gewijzigd door Madeco321 op 15 augustus 2025, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Holdings
karine schreef: ↑27 juni 2025, 21:42
UnitedHealth Group heel zwaar afgestraft(YTD -40%), zou het niet stilaan de moment zijn om positie in te nemen?
Trends schrijft ook : Beleggingstip van de week: UnitedHealth Group
Vandaag:
De aandelen van UnitedHealth Group stijgen voordat de markt vrijdag opengaat, toen Berkshire Hathaway van Warren Buffett bekendmaakte dat het onlangs aandelen kocht.
Volgens een wettelijke aanvraag heeft hij vorig kwartaal ongeveer 5 miljoen aandelen van UnitedHealth gekocht. Het belang werd gewaardeerd op ongeveer $ 1,57 miljard.
En blijkbaar nog 3 andere investeringen:
OMAHA, Neb. (AP) — Berkshire Hathaway revealed four new investments Thursday in steelmaker Nucor, insurer UnitedHealth and two of the nation's biggest homebuilders — Lennar and DR Horton — but it's not clear if the investments are big enough to ensure that legendary investor Warren Buffett handled them.
Georges Sorros is ook ingestapt.karine schreef: ↑15 augustus 2025, 16:40karine schreef: ↑27 juni 2025, 21:42
UnitedHealth Group heel zwaar afgestraft(YTD -40%), zou het niet stilaan de moment zijn om positie in te nemen?
Trends schrijft ook : Beleggingstip van de week: UnitedHealth Group
Vandaag:
De aandelen van UnitedHealth Group stijgen voordat de markt vrijdag opengaat, toen Berkshire Hathaway van Warren Buffett bekendmaakte dat het onlangs aandelen kocht.
Volgens een wettelijke aanvraag heeft hij vorig kwartaal ongeveer 5 miljoen aandelen van UnitedHealth gekocht. Het belang werd gewaardeerd op ongeveer $ 1,57 miljard.
Re: Avi Global Trust
Ik volg ze al van toen ze de veel mooiere name ' British Empire Trust' hadden.
Het is mijn grootste positie, en in tegenstelling tot Laeka ga ik er niet snel in en uit. Ik zou er waarschijnlijk uitgaan als de korting klein wordt (zeg 5% of zo), want dan redeneer ik dat ik beter de individuele componenten zelf kan kopen, maar anders zie ik geen reden om eruit te gaan.
Ben vandaag ook ingestapt.(309,70 USD)
Verder:
1. Institutionele beleggers
Berkshire Hathaway (Warren Buffett) heeft in het tweede kwartaal van 2025 ongeveer 5 miljoen aandelen UnitedHealth gekocht, ter waarde van ongeveer $1,57–1,6 miljard. Deze aankoop leidde tot een koersstijging van zo’n 12–14 %
Appaloosa Management verhoogde zijn belang met zo’n 2,45 miljoen aandelen (plus 1 300 %) en Soros Fund Management kocht ongeveer 28.900 aandelen
Daarnaast kocht Corient IA LLC recentelijk 1.000 aandelen, goed voor ongeveer $524.000
2. Insider trading (interne aankopen)
Volgens SEC‑gegevens (SEC Form 4 / Fintel / Simply Wall St):
Op 16 mei 2025 hebben verschillende topfunctionarissen aandelen gekocht:
Stephen J. Hemsley (CEO) kocht 86.700 aandelen à $288,57, voor een totaalbedrag van $25 miljoen
John F. Rex (President & CFO) kocht 17.175 aandelen à $291,12, voor ongeveer $5 miljoen
Timothy Flynn (directeur) kocht 1.533 aandelen voor ca. $491.786.
Kristen Gil (directeur) kocht 3.700 aandelen voor ca. $1 miljoen.
John Noseworthy (directeur) kocht 300 aandelen voor ca. $94.000
-
- Hero Member
- Contacteer:
toen Camellia op 12000 stond kwam u vertellen dat het uw grootste positie was met 20% van uw portefeuile
naar eigen zeggen kocht u 'sloten en zeer grote pakketten bij aan 9000,8000,7000,4700,4900
ze staan nu op 5700
u staat nu op 'amper in de min' bij Camellia + ath portefeuille
de dag dat u uw toverstokje verkoopt, weet het mij te zeggen
U gokt maar wanneer ik bijkocht zoals gewoonlijk. Tussen het laagste punt en 4900 pence kocht ik meer dan 10 pakketjes bij.doorwinterd schreef: ↑19 augustus 2025, 09:42toen Camellia op 12000 stond kwam u vertellen dat het uw grootste positie was met 20% van uw portefeuile
naar eigen zeggen kocht u 'sloten en zeer grote pakketten bij aan 9000,8000,7000,4700,4900
ze staan nu op 5700
Misschien is heel simpele wiskunde aan u uitleggen! ik koop een 100 aandelen Camellia aan 9000 pence en ik koop voor een zelfde bedrag 200 stuks aan 4500 pence. Het waren er veel meer hoor maar dat ga ik niet aan uw neus hangen.doorwinterd schreef: ↑19 augustus 2025, 09:42toen Camellia op 12000 stond kwam u vertellen dat het uw grootste positie was met 20% van uw portefeuile
ze staan nu op 5700
Gemiddelde bedraagt dan voor dit heel simpele voorbeeld 6000 pence.
Dividend was 260 pence ter info.
-
- Hero Member
- Contacteer:
de 'meer dan 10 pakketjes die u bijkocht tussen het laagste punt en 4900 pence bent u helaas weer vergeten te vermeldenlaeka schreef: ↑19 augustus 2025, 12:35 U gokt maar wanneer ik bijkocht zoals gewoonlijk. Tussen het laagste punt en 4900 pence kocht ik meer dan 10 pakketjes bij.
Misschien is heel simpele wiskunde aan u uitleggen! ik koop een 100 aandelen Camellia aan 9000 pence en ik koop voor een zelfde bedrag 200 stuks aan 4500 pence. Het waren er veel meer hoor maar dat ga ik niet aan uw neus hangen.
van heel simpele wiskunde gesproken, pas daar eens statistiek op toe als u de 'meer dan tien goedkoopste aankopen' vergeet te vermelden en de negen duurste niet?
en zo gaat het elke keer
en pas verder wat u noemt 'heel simpele wiskunde' gerust toe op onderstaande
vergeet niet dat uw positie voor al die bijkopen reeds 20% van uw portefeuille was
10 DEC 2024 Camellia (zesde pakket gekocht) sinds gisteren he want heb al een hele hoop
aan KOERS 5000
22 APR 2021 Afgelopen dagen weer wat Camellia bijgekocht.
aan KOERS 7300
18 MAA 2021 Wat Camellia bijgekocht
aan KOERS 6850
17 AUG 2020 Een portie Camellia bijgekocht
aan KOERS 7200
18 fEB 2020 Camellia bijgekocht
aan KOERS 8700
9 FEB 2020 verschillende pakketten Camellia bijgekocht
aan KOERS 8700
2 JUN 2019 verder ingestapt in het Camellia verhaal
KOERS 10800
22 APR 2017 Belangrijkste post blijft Camellia (20%).
Hoe zit dat met uwe portefeuille want volgens u begin april na de remonte intraday van de nasdaq hadden we het dieptepunt nog niet gezien want dat zou volgens u zeer straf zijn. Sindsdien klommen de beurzen her en der en zetten records neer.doorwinterd schreef: ↑Gisteren 09:48de 'meer dan 10 pakketjes die u bijkocht tussen het laagste punt en 4900 pence bent u helaas weer vergeten te vermeldenlaeka schreef: ↑19 augustus 2025, 12:35 U gokt maar wanneer ik bijkocht zoals gewoonlijk. Tussen het laagste punt en 4900 pence kocht ik meer dan 10 pakketjes bij.
Misschien is heel simpele wiskunde aan u uitleggen! ik koop een 100 aandelen Camellia aan 9000 pence en ik koop voor een zelfde bedrag 200 stuks aan 4500 pence. Het waren er veel meer hoor maar dat ga ik niet aan uw neus hangen.
van heel simpele wiskunde gesproken, pas daar eens statistiek op toe als u de 'meer dan tien goedkoopste aankopen' vergeet te vermelden en de negen duurste niet?
en zo gaat het elke keer
en pas verder wat u noemt 'heel simpele wiskunde' gerust toe op onderstaande
vergeet niet dat uw positie voor al die bijkopen reeds 20% van uw portefeuille was
10 DEC 2024 Camellia (zesde pakket gekocht) sinds gisteren he want heb al een hele hoop
aan KOERS 5000
22 APR 2021 Afgelopen dagen weer wat Camellia bijgekocht.
aan KOERS 7300
18 MAA 2021 Wat Camellia bijgekocht
aan KOERS 6850
17 AUG 2020 Een portie Camellia bijgekocht
aan KOERS 7200
18 fEB 2020 Camellia bijgekocht
aan KOERS 8700
9 FEB 2020 verschillende pakketten Camellia bijgekocht
aan KOERS 8700
2 JUN 2019 verder ingestapt in het Camellia verhaal
KOERS 10800
22 APR 2017 Belangrijkste post blijft Camellia (20%).
Al die winsten laten liggen??? Jammer he zo de bal misslaan. En wat met Artois, Cambodge en Moncey nog steeds in bezit want nergens een verkoop gezien.
Ik denk dat ik geen enkel aandeel heb dat laeka heeft (misschien BRED of SOF uitgezonderd?), maar die post hier gratis ende voor niks wel met een massa aan kennis / ervaring over beleggen in met name plantages vooral. Daar blijf ik van weg buiten indirect Sipef.
Doe of laat ermee wat je wil, negeer laeka (vinkje zetten en done) voor mijn part en ga verder met je leven, maar ik geraak dat laeka bashen echt wel beu
!
Onbegrijpelijk dat hij zelfs soms op sommige van die posts reageert, ik heb zelf iets minder geduld.
Doe of laat ermee wat je wil, negeer laeka (vinkje zetten en done) voor mijn part en ga verder met je leven, maar ik geraak dat laeka bashen echt wel beu

Onbegrijpelijk dat hij zelfs soms op sommige van die posts reageert, ik heb zelf iets minder geduld.
Nee Brederode en Sofina heb ik niet. Korting is zeer miniem. Vandaag weer wat palmolie aandelen gelost. 85% YTD is best ok. Ik ga proberen niet meer op de postings van doorwinterd te reageren want deze zijn waardeloos en dragen niets positief bij op het forum.VTEC schreef: ↑Gisteren 14:12 Ik denk dat ik geen enkel aandeel heb dat laeka heeft (misschien BRED of SOF uitgezonderd?), maar die post hier gratis ende voor niks wel met een massa aan kennis / ervaring over beleggen in met name plantages vooral. Daar blijf ik van weg buiten indirect Sipef.
Doe of laat ermee wat je wil, negeer laeka (vinkje zetten en done) voor mijn part en ga verder met je leven, maar ik geraak dat laeka bashen echt wel beu!
Viel toen 13,45 euro nu 17 eurolaeka schreef: ↑12 april 2025, 07:37
Buffett heeft zijn belang in 5 Japanse handelshuizen recent verder opgetrokken. Ben wel eens benieuwd wie die Apple aandelen zeer recent dumpte zou hij verder verkocht hebben? Cashpositie zeer groot of hij nog eigen aandelen inkocht recent weet ik niet.
Viel all time high (benieuwd naar de resultaten van het eerste halfjaar). Onderwaardering is gigantisch ook op dit moment. de inkoop van eigen aandelen draait op volle toeren.
Velcan 17,90 euro. De inkoop en vernietiging van eigen aandelen draait op volle toeren. Cashpositie zeer groot.
Odet en Bollore inkoop eigen aandelen (zie ook zeer grote cashpositie) Camellia (zie ook cashpositie) en inkoop eigen aandelen en vernietiging.
er zijn nog toppers hoor maar bovenstaande zijn met gigantische onderwaarderingen.
Camellia toen 4250 pence nu 5600 pence plus dividend 260 pence
Velcan toen 17,70 euro (intraday 17,90) nu 17,70 euro de enige misser dus en voor een groot gedeelte verkocht
ODET toen 1324 euro nu 1454 euro
-
- Hero Member
- Contacteer:
klopt volledig, ik zei dat het niet onmogelijk was maar dat het wel heel straf zou zijn
wat uw terugkerende vraag over mijn portefeuille betreft;
het probleem is dat mijn aankopen die ik de laatste 5 jaar expliciet vermeldde een cagr opleveren van 65%, u begrijpt dat x12 behoorlijk irrelevant is om mee uit te pakken (vertekend beeld)