Energie.be
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Energie.be
Iemand ervaring met de stroom- en gasleverancier Energie.be ?
Zit momenteel bij Engie maar die hebben het goed verkorven, nu al tweemaal een betaling van mijn Spaanse bank geweigerd en zoals vanmorgen meer dan een uur aan hun live-chat gehangen zonder iemand vast te krijgen; een echte schande !
Heb zelf nog niet van Energie.be gehoord maar volgens een analyse van ChatGPT zou die het best bij mijn profiel passen.
Dus graag eventuele ervaringen met hun en de overstap.
Alvast bedankt.
Zit momenteel bij Engie maar die hebben het goed verkorven, nu al tweemaal een betaling van mijn Spaanse bank geweigerd en zoals vanmorgen meer dan een uur aan hun live-chat gehangen zonder iemand vast te krijgen; een echte schande !
Heb zelf nog niet van Energie.be gehoord maar volgens een analyse van ChatGPT zou die het best bij mijn profiel passen.
Dus graag eventuele ervaringen met hun en de overstap.
Alvast bedankt.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Re: Energie.be
Niemand ? Precies geen populaire stroomleverancier ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Enkel goedkoop voor gas. Ik had ooit een dynamisch elek tarief bij hen, maar dat bleek duur uit te vallen. Voor de rest geen klagen van, maar niet bepaald fan van hun platform hetgeen vrij simplistisch over komt. Je kan bijvoorbeeld wijzigingen aanvragen qua tarief maar er is geen feedback naar de klant toe van wat het systeem precies heeft geregistreerd, terwijl in de achtergrond vanalles loopt. Klantenservice antwoordt pas na 3 dagen dus zeer frustrerend bij problemen. Neem hier een eenvoudige formule voor gas of elek en dan zit je wel ok.
Buy bitcoin
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Thx voor je input !zes schreef: ↑19 augustus 2025, 08:48 Enkel goedkoop voor gas. Ik had ooit een dynamisch elek tarief bij hen, maar dat bleek duur uit te vallen. Voor de rest geen klagen van, maar niet bepaald fan van hun platform hetgeen vrij simplistisch over komt. Je kan bijvoorbeeld wijzigingen aanvragen qua tarief maar er is geen feedback naar de klant toe van wat het systeem precies heeft geregistreerd, terwijl in de achtergrond vanalles loopt. Klantenservice antwoordt pas na 3 dagen dus zeer frustrerend bij problemen. Neem hier een eenvoudige formule voor gas of elek en dan zit je wel ok.

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ecopower al jaren bekend voor zijn klantvriendelijke aanpak.
https://www.ecopower.be/nieuws/de-beste ... natuurlijk
En nog ecologisch ook, goed voor jouw (klein) kinderen.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Voor gas kijk eens bij Trevion.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Ben ik jaren ( + 20 jaar denk ik ) klant geweest voor een tweede verblijf, bij die bedriegers zien ze me NOOIT meer terug !JulusCesar schreef: ↑Gisteren 08:56 Ecopower al jaren bekend voor zijn klantvriendelijke aanpak.
-
- Full Member
- Contacteer:
vertel, hoe hebben ze je bedrogen?
Dat zou ik ook wel eens willen horen.
Ben er al ruim 8 jaar klant en heb mij tot nu toe nog niet bedrogen gevoeld.
Ben er al ruim 8 jaar klant en heb mij tot nu toe nog niet bedrogen gevoeld.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Heb ik al eens geschreven hier op het forum maar zal het opnieuw schrijven.
Daar de vraag tot meteropname steeds kwam in een periode dat ik daar niet moest zijn gingen ze steeds tewerk met een schatting, ik keek de tellers nadien altijd eens na en ze zaten er steeds heel dichtbij.
Enkele jaren geleden echter, na het overlijden van mijn moeder die daar ook wel logeerde, vond ik dat mijn afrekening aan de hoge kant was.
Ik moest er vlak nadien zijn en ging de tellers eens controleren en wat bleek nu:
- stel jaar X hebben ze mijn verbruik op 100 geschat
- jaar X + 1 hebben ze het op 110 geschat
Maar, wat bleek nu, jaar X had ik geen verbruik van 100 maar slechts van 35 en jaar X +1 had ik een verbruik van nog geen 10. De 2 jaren samen lag mijn verbruik dus lager dan op mijn eerste jaarafrekening.
Ik hun foto's doorgestuurd van de tellers, zelfs met een krant erbij om geen discussie te krijgen of de datum wel zou kloppen maar geen gehoor, dit was niet officieel voor hun ... Ik deze foto's naar fluvius doorgestuurd en deze hebben die wel zonder morren willen aanvaarden. Deze gingen ook direct worden doorgestuurd naar Ecopower.
Een week of 2 later nam ik terug contact op met Ecopower, ze hadden zogezegd niets ontvangen ...
Ik terug contact met Fluvius, heel vriendelijke mensen die me zelfs het bewijs doorstuurden dat ze het 2 dagen na mijn eerste mail met de meterstanden alles hadden doorgegeven aan Ecopower.
Ik die mail naar Ecopwer doorgestuurd, geen antwoord ...
Na enkele mails, uiteindelijk een antwoord, zou worden rechtgezet met de volgende jaarafrekening ??
Volgende jaarafrekening, gingen ze weer van een veel te hoge schatting van uit waardoor het verbruik van jaar X, X+1 en X+2 uiteindelijk samen nog steeds lager waren dan de eerste jaarafrekening van jaar X !
Terug contact met hun opgenomen, ik ging een rechtzetting krijgen en inderdaad enkele weken later een brief dat ik enkele euro's terug zou krijgen !!! Terwijl het verbruik van 2 volledige jaren voor niets was gefactureerd !
Ombudsdienst ingeschakeld, deze gaf me gelijk en gaf het advies aan Ecopower om me de aangerekende niet-verbruikte stroom integraal terug te betalen.
Ecopower NIET akkoord !
Na nog veel tijd en moeite ingestoken te hebben, uiteindelijk enkele tientallen euro's terug gekregen, een peulschil met wat ik teveel had betaald !
Bedriegers eerste klas !
Daar de vraag tot meteropname steeds kwam in een periode dat ik daar niet moest zijn gingen ze steeds tewerk met een schatting, ik keek de tellers nadien altijd eens na en ze zaten er steeds heel dichtbij.
Enkele jaren geleden echter, na het overlijden van mijn moeder die daar ook wel logeerde, vond ik dat mijn afrekening aan de hoge kant was.
Ik moest er vlak nadien zijn en ging de tellers eens controleren en wat bleek nu:
- stel jaar X hebben ze mijn verbruik op 100 geschat
- jaar X + 1 hebben ze het op 110 geschat
Maar, wat bleek nu, jaar X had ik geen verbruik van 100 maar slechts van 35 en jaar X +1 had ik een verbruik van nog geen 10. De 2 jaren samen lag mijn verbruik dus lager dan op mijn eerste jaarafrekening.
Ik hun foto's doorgestuurd van de tellers, zelfs met een krant erbij om geen discussie te krijgen of de datum wel zou kloppen maar geen gehoor, dit was niet officieel voor hun ... Ik deze foto's naar fluvius doorgestuurd en deze hebben die wel zonder morren willen aanvaarden. Deze gingen ook direct worden doorgestuurd naar Ecopower.
Een week of 2 later nam ik terug contact op met Ecopower, ze hadden zogezegd niets ontvangen ...
Ik terug contact met Fluvius, heel vriendelijke mensen die me zelfs het bewijs doorstuurden dat ze het 2 dagen na mijn eerste mail met de meterstanden alles hadden doorgegeven aan Ecopower.
Ik die mail naar Ecopwer doorgestuurd, geen antwoord ...
Na enkele mails, uiteindelijk een antwoord, zou worden rechtgezet met de volgende jaarafrekening ??
Volgende jaarafrekening, gingen ze weer van een veel te hoge schatting van uit waardoor het verbruik van jaar X, X+1 en X+2 uiteindelijk samen nog steeds lager waren dan de eerste jaarafrekening van jaar X !
Terug contact met hun opgenomen, ik ging een rechtzetting krijgen en inderdaad enkele weken later een brief dat ik enkele euro's terug zou krijgen !!! Terwijl het verbruik van 2 volledige jaren voor niets was gefactureerd !
Ombudsdienst ingeschakeld, deze gaf me gelijk en gaf het advies aan Ecopower om me de aangerekende niet-verbruikte stroom integraal terug te betalen.
Ecopower NIET akkoord !
Na nog veel tijd en moeite ingestoken te hebben, uiteindelijk enkele tientallen euro's terug gekregen, een peulschil met wat ik teveel had betaald !
Bedriegers eerste klas !
Ik ben sinds enkele maanden klant bij energie.be. Ze waren toen de goedkoopste met een groepsaankoop. Ik heb nog geen ervaring gehad met klantendienst, dus kan er niet veel over vertellen
@voorheenCP1234
Bedankt voor de gedetailleerde toelichting.
Ik heb nog niet in een vergelijkbare situatie gezeten en heb tot nu toe geen negatieve ervaring met Ecopower.
Hoe lang is het geleden dat je dit hebt meegemaakt?
Bedankt voor de gedetailleerde toelichting.
Ik heb nog niet in een vergelijkbare situatie gezeten en heb tot nu toe geen negatieve ervaring met Ecopower.
Hoe lang is het geleden dat je dit hebt meegemaakt?
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Een 3-4 jaar geleden, ben er daarna ook weggegaan en men aandeel verkocht.
Ben al bij verschillende leveranciers geweest maar zoiets nooit meegemaakt ! Ook de verschillenden mails met herberekeningen, waardoor ze dus eigenlijk elke keer toegaven dat ze verkeerd waren, waren triestig. Zeker daar ze totaal de essentie niet snapte, zoals de ombudsman duidelijk ook aangaf, de niet-verbuikte stroom die aangerekend was terug betalen aan de toen geldende prijs ... Ook de leugens, zoals beweren dat ze de info van fluvius niet hadden ontvangen waren zeer kenmerkend ...
Maar ik heb tot dat moment ook nooit problemen gehad met hun, al moet ik zeggen dat ze de laatste jaren in mijn ogen steeds achteruit gingen. Van hun simpel model werd het steeds complexer en minder helder.
vraagje: in april dienden we onze analoge teller te vervangen door de digitale. Die kerel stond al drie keer te dreigen. Uiteraard is dat voor iemand met zonnepanelen met terugdraaiende teller opdat ogenblik niet interessant. is daar een compensatie ergens voorzien? En kan je nog een premie bij Fluxys aanvragen als je installatie van panelen dateert van 2016?
Ik was een jaar klant bij Elegant. Amai. Dat was ook huilen met de pet op. Ik kreeg plots enorm hoge voorschotfacturen die op geen enkele manier terug te brengen waren naar mijn verbruiken bij Electrabel voordien. Ze zeiden dan steevast dat voor nieuwe klanten de historiek geen waardemeter was en dat zij dan de defaultregels van CREG/VREG et al hanteerden.voorheenCP1234 schreef: ↑Vandaag 11:31Een 3-4 jaar geleden, ben er daarna ook weggegaan en men aandeel verkocht.
Ben al bij verschillende leveranciers geweest maar zoiets nooit meegemaakt ! Ook de verschillenden mails met herberekeningen, waardoor ze dus eigenlijk elke keer toegaven dat ze verkeerd waren, waren triestig. Zeker daar ze totaal de essentie niet snapte, zoals de ombudsman duidelijk ook aangaf, de niet-verbuikte stroom die aangerekend was terug betalen aan de toen geldende prijs ... Ook de leugens, zoals beweren dat ze de info van fluvius niet hadden ontvangen waren zeer kenmerkend ...
Maar ik heb tot dat moment ook nooit problemen gehad met hun, al moet ik zeggen dat ze de laatste jaren in mijn ogen steeds achteruit gingen. Van hun simpel model werd het steeds complexer en minder helder.
Dat was een ganse discussie omdat de voorwaarden in hun aanbod significant lager lagen dan bij Electrabel maar ik op basis van de voorschotten wel veel hoger ging uitkomen dan Electrabel.
Toen heb ik niet lang moeten nadenken om mijn nieuw contract alweer op te zeggen.
Dan pas komt de aap uit de mouw: ze hadden nog zelfs geen opzegmodule in hun software. Ik heb 3 maanden moeten wachten vooraleer ik het contract uiteindelijk kon opzeggen. De vraag is hoe dat allemaal kan en hoe die - Elegant - een vergunning hebben kunnen verkrijgen. Nuja. Je moet maar eens de reviews van Elegant bekijken nu. Triestig. En die mogen blijven voortdoen op de energiemarkt. Jazeg.