REVOLUT - Belgische IBAN
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: REVOLUT - Belgische IBAN
Ondertussen heb ik door dat men bij Revolut met een gratis Standard-account toch 1 etf-order per maand ZONDER MAKELAARS-KOST kan invoeren en zonder ze in een 'beleggingsplan' te moeten opnemen.
Mijn vraag is nu of een BE-iban van hun Belgisch bijkantoor, impliceert dat ze de TOB in de toekomst wel zullen verrekenen. Voor zover ik weet, voorlopig nog niet aangepast in hun software?
De 30% RV op hun spaarrekening met dagintrest, zouden ze wel inhouden...
Mijn vraag is nu of een BE-iban van hun Belgisch bijkantoor, impliceert dat ze de TOB in de toekomst wel zullen verrekenen. Voor zover ik weet, voorlopig nog niet aangepast in hun software?
De 30% RV op hun spaarrekening met dagintrest, zouden ze wel inhouden...
Oei, je mist wel Degiro, Lynx en Mexem. Zijn wel buitenlandse rekeningen maar toch pak beter dan Medirect en Re=Bel die voor mij GEEN brokers zijn. Keytrade ook trouwens.spaarfreakje schreef: ↑23 augustus 2025, 00:19 Bedankt voor de verwijslinken via persoonlijk bericht.
Ondertussen merk ik dat hun gratis makelaars-loon voor trackers, enkel geldt voor periodieke aankopen in een plan (van door hen geselecteerde etf's). Niet interessant genoeg, ik koop enkel in een dip of massaal tijdens een correctie van -10%
Ik zoek dus verder naar een 6de broker met BE iban.
Ik vrees dat ik de beste al heb. In volgorde zijn dat voor mij:
Medirect
Saxo
Keytrade
Re=Bel
en Bolero
De rest deugt om allerlei redenen niet, volgens mij.
Je zou u moeten afvragen of uw "brokers" wel een beleggingscompensatiestelsel hebben. Je zou verbaasd zijn. Ik vind dat hier juist positief. Dit is boven de gegarandeerde 100k€.spaarfreakje schreef: ↑25 augustus 2025, 20:32 deGiro valt bij mij af, omdat het Duits beleggingscompensatiestelsel van 20000€ een francise voorziet van 10%. Ze betalen dus evt. maar 90% uit bij bedriegelijke praktijken, wat ik straf vind.
Zie hier op hun site.
-
- VIP member
- Contacteer:
ELKE Europese broker/bank heeft verplicht een depositogarantiestelsel van 100 000 voor geld.
DAARNAAST ook een Beschermingsfonds voor financ instrumenten (effecten) van (minstens) 20 000.
Het Litouwse van Revolut zelfs tot 22 000
Al mijn brokers/banken hebben dat dus maar degiro is overgestapt van het Nederlandse naar het Duitse.
In Duitsland hebben ze ipv een 'Beschermingsfonds voor fin instrum' het 'Beleggingscompensatie-stelsel' ook van 20 000 maar volgens mij het enige met een francise van 10%.
Dus minder interessant dan de andere.
DAARNAAST ook een Beschermingsfonds voor financ instrumenten (effecten) van (minstens) 20 000.
Het Litouwse van Revolut zelfs tot 22 000
Al mijn brokers/banken hebben dat dus maar degiro is overgestapt van het Nederlandse naar het Duitse.
In Duitsland hebben ze ipv een 'Beschermingsfonds voor fin instrum' het 'Beleggingscompensatie-stelsel' ook van 20 000 maar volgens mij het enige met een francise van 10%.
Dus minder interessant dan de andere.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 26 augustus 2025, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
In vergelijking met Medirect is degiro en de andere voortaan zelfs 'duur'
Zie: Medirect-schrapt-makelaarskosten-op-etfs permanent
Voor mijn noden is Medirect, Re=Bel en Keytrade OK, ook al zijn het geen echte brokers.

Zie: Medirect-schrapt-makelaarskosten-op-etfs permanent
Voor mijn noden is Medirect, Re=Bel en Keytrade OK, ook al zijn het geen echte brokers.