De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Nu moeten we het toch echt wel over de US hebben ( weeral, maar deze keer legitiem
)
Als Trump Lisa Cook ontslaagt, heeft hij een meerderheid 4/7 van slaafjes bij de FED.
Ik vind dat de beurs wel zeeer kalm blijft, de gevolgen gaan zeer groot zijn imo.
Ik snap niet hoe we dit positief kunnen bekijken, voor amerikaanse beleggers kan dit goed zijn( zolang ze niet teveel naar hun kassaticket kijken)
Maar voor europese beleggers wordt dit een drama..

Als Trump Lisa Cook ontslaagt, heeft hij een meerderheid 4/7 van slaafjes bij de FED.
Ik vind dat de beurs wel zeeer kalm blijft, de gevolgen gaan zeer groot zijn imo.
Ik snap niet hoe we dit positief kunnen bekijken, voor amerikaanse beleggers kan dit goed zijn( zolang ze niet teveel naar hun kassaticket kijken)
Maar voor europese beleggers wordt dit een drama..
Wat denk je van CNYE ? Wellicht te laat maar nu Trump de andere kant extra doet samenwerken..
China, India, zeker iets om in portefeuille te hebben.
Trump die India eventjes 50% ging belasten zou hem wel eens heel zuur kunnen opbreken.
Hij heeft iets in gang gezet.
Cambricon Technologies Corporation Limited is al door het dak aan het gaan. Bvb.
Trump heeft idd de geest uit de fles gehaald. China gaat nu niet meer rusten tot ze de VS op alle vlakken overtroeven. China levert per jaar 1,6 miljoen ingenieurs af. Amerika 300.000. China is still not amused met Trump zijn tarieven.
Daarnaast is Trump zich aan het isoleren. Cfr recent topoverleg tussen China, Indië, Rusland. En de rest van de BRICS+ zal wel aansluiten. Als hij ook Europa verder blijft bashen kan hij binnenkort alleen komen te staan.
Ik zoek goede etf voor China specifiek. Op MeDirect vind ik bovenstaande niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bedankt Karine, ik vergat erbij te zeggen in euro.
Ik zou toch maar voorzichtig zijn met investeren in China en of India. Het is niet omdat ze politiek al langer een blok tegen het westen trachten te vormen dat hun economie of beurzen er wel bij gaan varen. Beiden zijn zeer afhankelijk van export naar het Westen, de kans zit er dik in dat er nog meer handelsrestricties volgen nu de Oost West tegenstellingen zich aan het verscherpen zijn en Rusland de middelvinger opsteekt in het Oekraïne conflict.
Inderdaad. Een dure les die ik ooit heb geleerd. Dacht slim te zijn. Ik dacht dat de snelst groeiende economieën zouden de beste investering zijn.
Ik heb geleerd dat een snel groeiende economie niet automatisch betekent een sterk groeiende beurs :p
Waar moet een mens vandaag nog wel in gaan investeren ?
US is te duur, China blijft al jaren achter op het Westen, India groeit verder.
Is Europa dan nu de oplossing?
Ben al spijt aan het krijgen dat ik al mijn goud verkocht heb, misschien daar terug positie gaan innemen met al de ellende in de wereld?
Ben al spijt aan het krijgen dat ik al mijn goud verkocht heb, misschien daar terug positie gaan innemen met al de ellende in de wereld?
Bestaat er geen tracker op BRICS+ ?karine schreef: ↑2 september 2025, 12:16 Waar moet een mens vandaag nog wel in gaan investeren ?
En Russische bedrijven steunen zekers
iShares BRIC 50 UCITS ETF op euronext Adamchesini schreef: ↑2 september 2025, 12:30Bestaat er geen tracker op BRICS+ ?karine schreef: ↑2 september 2025, 12:16 Waar moet een mens vandaag nog wel in gaan investeren ?
Het zijn net dat soort overwegingen die een investering in China interessant maken. Chinese aandelen zijn relatief interessant gewaardeerd dankzij de afkeer van de markt.vortex schreef: ↑2 september 2025, 10:30 Ik zou toch maar voorzichtig zijn met investeren in China en of India. Het is niet omdat ze politiek al langer een blok tegen het westen trachten te vormen dat hun economie of beurzen er wel bij gaan varen. Beiden zijn zeer afhankelijk van export naar het Westen, de kans zit er dik in dat er nog meer handelsrestricties volgen nu de Oost West tegenstellingen zich aan het verscherpen zijn en Rusland de middelvinger opsteekt in het Oekraïne conflict.
Koop een indexfonds dat abstractie maakt van regio, en koop met een veel kleiner bedrag een belang in de markten die niemand wilt.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.