De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Een manier om rijk te worden is door dingen goedkoop in te kopen. Goud is duur. De Nasdaq is duur. De S&P is duur. Bitcoin is duur. Europese aandelen en chinese aandelen zijn goedkoop. Oh ja, en obligaties natuurlijk. Overheids- en bedrijfsobligaties.karine schreef: ↑2 september 2025, 12:16 Waar moet een mens vandaag nog wel in gaan investeren ?
US is te duur, China blijft al jaren achter op het Westen, India groeit verder.
Is Europa dan nu de oplossing?
Ben al spijt aan het krijgen dat ik al mijn goud verkocht heb, misschien daar terug positie gaan innemen met al de ellende in de wereld?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ben China al een tijdje aan het bekijken maar kom steeds tot een teleurstellend resultaat. India heb ik al langer positie in. Misschien komt er wel eens de grote ommekeer van China?
Nu zag ik net op het journaal dat China naast India en Rusland ook nog Noord Korea bij de gesprekken gaat betrekken.
Waar gaan we naartoe?
Laatst gewijzigd door karine op 2 september 2025, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezien de inflatie is geld ook duur. Geef me dan maar de beste lange termijn bescherming tegen inflatie, harde assets. Aandelen met een gunstige P/FCF.
Stagflatie gaat iedereen pijn doen, maar een modale belegger met eigen woonst zal bij de beteren zijn.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hangt ervan af aan welke koers je hebt verkocht. Als dat richting 3200-3300€/oz was mag je niet klagen.
Ik zou het nu niet doen (ook al ben ik een goldbug); Goud, Zilver en Platinum zijn zo sterk gestegen de laatste 1,5-2 jaar dat ik denk, OK prima tof voor mij, jeuj, maar nog wat bijkopen even niet...
Wie ingestapt is tijdens het begin van de Covid crisis heeft de (edelmetaal)belegging van zijn leven gedaan.
Voor goud vanaf 01-01-2026 ook meerwaardetaks op gerealiseerde winsten , MAAR het ergste zal zijn de administratie vanaf 01-01-2026 bij goudverkoop (FIFO). Hoe gaat bewezen worden welk staafje eerst werd aangekocht enz. De meerwaardetaks op goud zou ALTIJD bij de belastingen verrekend worden en niet bij de goudhandelaar. Dat wordt één puinhoop. Juiste en DUIDELIJKE aankoopbewijzen ( met de nummers van het goud op ? ).karine schreef: ↑2 september 2025, 12:16 Waar moet een mens vandaag nog wel in gaan investeren ?
US is te duur, China blijft al jaren achter op het Westen, India groeit verder.
Is Europa dan nu de oplossing?
Ben al spijt aan het krijgen dat ik al mijn goud verkocht heb, misschien daar terug positie gaan innemen met al de ellende in de wereld?
Iemand die nu zilver koopt ( kan het zonder BTW), volgend jaar met BTW en op zilver is geen meerwaardetaks.
Ik ben blij dat ik een paar weken geleden nog wat goud heb gekocht.