Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Zonet getest, logt in met vingerafdruk.
(Oneplus 6, android versie 11)
(Oneplus 6, android versie 11)
Ik kreeg net een SMSje met de melding dat er zojuist een nieuw bericht in mijn beveiligde mailbox van Santander binnenkwam en dat ik het kan bekijken door in te loggen.
Maar als ik hun website open krijg ik de volgende melding:
"Oeps !
Onze applicatie wordt momenteel onderhouden."
Maar als ik hun website open krijg ik de volgende melding:
"Oeps !
Onze applicatie wordt momenteel onderhouden."
Ik had deze week net hetzelfde probleem.
Tijdens het weekend proberen over te schrijven, ook naar een andere rekening van Santander: geen enkel resultaat tot woensdagnamiddag.
Er veranderde niets aan het saldo bij Santander.
Woensdag de helpdesk gebeld en gevraagd of er een algemeen probleem was. Neen, volgens Santander. Een overschrijving duurt tot drie dagen, was hun uitleg.
- Dus ook naar een rekening bij Santander?

- Vroeger was alles nog dezelfde dag weg..

- En vanaf woensdagmiddag ook weer alles direct uitgevoerd ..

Ik heb teveel banken in mijn pakket zitten.
Santander ligt eruit.
De intrest is niet meer wat het moet zijn. Mijn vertrouwen is weg, na bovenstaand probleem. Alles eraf gehaald en vanaf vandaag begin ik dat elders te plaatsen.
+1
GENOEG MET PURE ONLINE BANKING
GENOEG MET PURE ONLINE BANKING
Werkt perfect bij mij
Behalve de rente had Santander als voordeel dat je geen zichtrekening had, waardoor je moeite moest doen om bij het geld te kunnen. Perfect om te sparen dus. Wat zijn de alternatieven?haelewyn schreef: ↑4 september 2025, 09:21Ik had deze week net hetzelfde probleem.
Tijdens het weekend proberen over te schrijven, ook naar een andere rekening van Santander: geen enkel resultaat tot woensdagnamiddag.
Woensdag de helpdesk gebeld en gevraagd of er een algemeen probleem was. Neen, volgens Santander. Een overschrijving duurt tot drie dagen, was hun uitleg.
- Dus ook naar een rekening bij Santander?![]()
- Vroeger was alles nog dezelfde dag weg..![]()
- En vanaf woensdagmiddag ook weer alles direct uitgevoerd ..![]()
Santander ligt eruit.
De intrest is niet meer wat het moet zijn. Mijn vertrouwen is weg, na bovenstaand probleem. Alles eraf gehaald en vanaf vandaag begin ik dat elders te plaatsen.
Enige suggestie voor betere alternatieven?haelewyn schreef: ↑4 september 2025, 09:21Ik had deze week net hetzelfde probleem.
- Dus ook naar een rekening bij Santander?![]()
- Vroeger was alles nog dezelfde dag weg..![]()
- En vanaf woensdagmiddag ook weer alles direct uitgevoerd ..![]()
Santander ligt eruit.
MeDirect komt in de buurt met hun intrest. Zelf nog geen ervaring met hun spaarrekeningen maar ben van plan daar een rekening te openen en ook als broker (enkel voor etf's) te kiezen.
Het is een ander product maar ik ga persoonlijk naar Belfius en Argenta om dit bedrag te hersparen.
Aan 600 euro per maand, 500 bij Argenta. Ik had al afgebouwd bij Santander, dus op een jaar of 2 tijd is het allemaal wel weg. Tegen dat we zover zijn is er vast alweer wat veranderd.
In tussentijd nog even een deel parkeren bij Belfius Fidelity.
Niet perfect maar perfecte oplossingen zijn er momenteel imho niet.
Door nu te verplaatsen loop ik intrest mis. Maar een bank die om de haverklap er niet in slaagt om terug te betalen binnen een redelijke termijn (derde melding in de tijd op dit forum daarover) en daarna weer wel, dat vertrouw ik niet. Wie zijn vertrouwen er wel aan wil geven : het staat hem uiteraard vrij.
Kijk anders eens in de top4 van Spaargids :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Belfius en Argenta vind ik nu net de slechtste daarvoor.haelewyn schreef: ↑4 september 2025, 19:11Het is een ander product maar ik ga persoonlijk naar Belfius en Argenta om dit bedrag te hersparen.
Aan 600 euro per maand, 500 bij Argenta. Ik had al afgebouwd bij Santander, dus op een jaar of 2 tijd is het allemaal wel weg. Tegen dat we zover zijn is er vast alweer wat veranderd.
In tussentijd nog even een deel parkeren bij Belfius Fidelity.
Niet perfect maar perfecte oplossingen zijn er momenteel imho niet.
Door nu te verplaatsen loop ik intrest mis. Maar een bank die om de haverklap er niet in slaagt om terug te betalen binnen een redelijke termijn (derde melding in de tijd op dit forum daarover) en daarna weer wel, dat vertrouw ik niet. Wie zijn vertrouwen er wel aan wil geven : het staat hem uiteraard vrij.
Kijk anders eens in de top4 van Spaargids :
top4.JPG
Waarom niet gewoon wat 0%coupons kopen op 6 en 11 mnd met netto 1,85%? Liefst bij de giro. De rente gaat wel weer stijgen en dan komen er nieuwe kansen
Een paar defensie ETF's en in een dip wat goud lijken me ook niet slecht.
N.m.m. is een crisis niet meer zover meer weg.
Je bent helderziende. 
Maar in ieder geval veel succes.

Maar in ieder geval veel succes.