MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
MeDirect
Ik kreeg vandaag onderstaande mail:
Goed nieuws! MeDirect verhoogt tijdelijk de getrouwheidspremie op MeDirect Essential Sparen van 0,30% per jaar naar 0,70% per jaar. De basisrente blijft ongewijzigd.
Deze verhoging geldt voor nieuwe stortingen en bedragen waarvoor een nieuwe getrouwheidscyclus begint tussen 10 september en 31 oktober 2025.
Is het verstandig om een proportionele overschrijving te doen?
(Vandaag verplaatsen naar andere rekening en morgen terugplaatsen)
Goed nieuws! MeDirect verhoogt tijdelijk de getrouwheidspremie op MeDirect Essential Sparen van 0,30% per jaar naar 0,70% per jaar. De basisrente blijft ongewijzigd.
Deze verhoging geldt voor nieuwe stortingen en bedragen waarvoor een nieuwe getrouwheidscyclus begint tussen 10 september en 31 oktober 2025.
Is het verstandig om een proportionele overschrijving te doen?
(Vandaag verplaatsen naar andere rekening en morgen terugplaatsen)
Re: MeDirect
Dacht er ook aan maar dan ben je getrouwheidspremie van huidig bedrag kwijt. Is waarschijnlijk bijna een jaar op hun rekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dacht er ook aan maar dan ben je getrouwheidspremie van huidig bedrag kwijt.
Kan je meer dan 1 Essential rekening openen bij Medirect ?
Met een proportionele overschrijving verlies je toch je getrouwheidspremie niet?
Bij MeDirect kan je maar een Essential rekening openen.
Bij MeDirect kan je maar een Essential rekening openen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
wat is een proportionele overschrijving?
ik heb een bedrag met verwervingsdatum 25/04/2026. Ik dacht dat je de getrouwheidspremie niet zomaar kunt verliezen. Klopt het dat, mocht ik herinleggen, ik vanaf morgen zeg maar, dan vastzit aan de nieuwe rente? gewoon overschrijven naar zichtrekening, en zelfde dag terug. Dacht dat dit was gelukt bij Santander.
ik heb een bedrag met verwervingsdatum 25/04/2026. Ik dacht dat je de getrouwheidspremie niet zomaar kunt verliezen. Klopt het dat, mocht ik herinleggen, ik vanaf morgen zeg maar, dan vastzit aan de nieuwe rente? gewoon overschrijven naar zichtrekening, en zelfde dag terug. Dacht dat dit was gelukt bij Santander.
Ik ben dat ook niet zeker, maar de logica zegt toch als je niet trouw je geld op die rekening1 jaar laat staan dan krijg je het niet. Als het er langer opstaat dan een jaar herbegin je en verlies je de getrouwheidspremie van het jaar dat bezig is. Bij MeDirect is er simulatieknop om te berekenen hoeveel je verliest als je geld eraf haalt. En bij ING lukte dit truukje niet.
Ik heb het bedrag overgemaakt.
Let wel dit mag niet naar de zichtrekening anders kan je geen proportionele overschrijving doen en verlies je de getrouwheidspremie.
Het bedrag moet ook minimum €500 zijn.
Je zal ook maar max. €25000 kunnen terugplaatsen...
"Een proportionele overschrijving is een overschrijving van geld tussen twee gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank waarbij de reeds verworven getrouwheidspremie van het overgeschreven bedrag meegenomen wordt naar de bestemmingsrekening. Dit betekent dat het geld op de nieuwe rekening niet opnieuw aan een volledige 12-maandenperiode moet voldoen om de premie te verdienen, maar dat de resterende periode wordt meegerekend"
Let wel dit mag niet naar de zichtrekening anders kan je geen proportionele overschrijving doen en verlies je de getrouwheidspremie.
"Een proportionele overschrijving is een overschrijving van geld tussen twee gereglementeerde spaarrekeningen bij dezelfde bank waarbij de reeds verworven getrouwheidspremie van het overgeschreven bedrag meegenomen wordt naar de bestemmingsrekening. Dit betekent dat het geld op de nieuwe rekening niet opnieuw aan een volledige 12-maandenperiode moet voldoen om de premie te verdienen, maar dat de resterende periode wordt meegerekend"
Moet je zelf uitrekenen. Soms is het voordeliger via de zichtrekening, je verliest dan wel je opgebouwde getrouwheidspremie, maar je krijgt de hogere getrouwheidspremie dan wel voor 12 maanden ipv de resterende maanden.
Ik begrijp het eigenlijk niet. Ik heb toevallig enkele dagen geleden wat geld van de termijnrekening van vorig jaar naar de Essential rekening overgemaakt. Doe ik iets onwettig door het even op mijn zichtrekening te zetten en opnieuw naar de essential? Best even naar een andere bank verhuizen?BC547 schreef: ↑9 september 2025, 19:53 Ik heb het bedrag overgemaakt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Heb je gekozen om over te schrijven naar een andere spaarrekening en terug. En zonder is dit gelukt zonder verlies GP?BC547 schreef: ↑9 september 2025, 19:53 Ik heb het bedrag overgemaakt.
Ik vandaag de 1e overschrijving gedaan naar een andere spaarrekening van medirect.
Morgen kan ik het pas terug plaatsen.
Morgen kan ik het pas terug plaatsen.
Uit een e-mail, vandaag ontvangen van MeDirect:
Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in een land als Tsjechië.
Hoe denken mede-spaargidsleden hier over?
Na opzoeking, vind ik dat Creditas Group een Tsjechische investeringsgroep is.Met plezier deel ik mee dat MeDirect NV nu deel uitmaakt van Creditas Group, een pan-Europese gediversifieerde groep met uitgebreide ervaring in de financiële dienstverlening.
We behouden onze naam en blijven een Belgische bank
Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in een land als Tsjechië.
Hoe denken mede-spaargidsleden hier over?
Laatst gewijzigd door Nefertari op 10 september 2025, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... ngNewsSerpMeDirect in Tsjechische handen
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/n ... 23301.htmlNieuwe Tsjechische eigenaar pompt 60 miljoen in onlinebank MeDirect
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik twijfel nnu wel over mijn tegoeden bij Medirect.