Peiling nieuw beleid VS
Re: Peiling nieuw beleid VS
Het hangt een beetje vanaf met welk wapen er geschoten werd. Vergeet niet dat veel Amerikanen allerlei wapens hebben waar ze naar hartelust mee kunnen oefenen.
Een beginneling was het uiteraard niet. Je moet wel wat training achter de rug hebben om zo'n schot te kunnen afleveren.
Een beginneling was het uiteraard niet. Je moet wel wat training achter de rug hebben om zo'n schot te kunnen afleveren.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Trump kan zijn fans elke leugen wijsmaken. En hij doet dat dan ook gretig. Wat begrijpen zijn fans van cijfers ...
Volgens Trump heeft hij de inflatie opgelost en gaan de prijzen naar beneden. Dikke onzin natuurlijk want de cijfers van gisteren bewijzen dat de inflatie alweer gestegen is.
Door zijn eigen idiote politiek
Trump just said he solved inflation. But prices are rising - in part because of his policies
President Donald Trump declared on Friday that he’s “already solved inflation” and that “costs are down.”
”We have almost no inflation anymore,” he said in a Fox News interview. But Consumer Price Index data released Thursday tells a different story.
Not only does the data show rising inflation, but the pace of consumer price increases is accelerating.
Consumer prices rose 0.4% in August from the month before, pushing the annual inflation rate to 2.9%, the highest since January, according to Bureau of Labor Statistics data released Thursday.
Volgens Trump heeft hij de inflatie opgelost en gaan de prijzen naar beneden. Dikke onzin natuurlijk want de cijfers van gisteren bewijzen dat de inflatie alweer gestegen is.
Door zijn eigen idiote politiek

Trump just said he solved inflation. But prices are rising - in part because of his policies
President Donald Trump declared on Friday that he’s “already solved inflation” and that “costs are down.”
”We have almost no inflation anymore,” he said in a Fox News interview. But Consumer Price Index data released Thursday tells a different story.
Not only does the data show rising inflation, but the pace of consumer price increases is accelerating.
Consumer prices rose 0.4% in August from the month before, pushing the annual inflation rate to 2.9%, the highest since January, according to Bureau of Labor Statistics data released Thursday.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb het even door verschillende bots laten uitrekenen met de gegevens die er op dit moment zijn, van vermoedelijke afstand, wapen, doelwit, ...Trivium schreef: ↑12 september 2025, 20:54 Het hangt een beetje vanaf met welk wapen er geschoten werd. Vergeet niet dat veel Amerikanen allerlei wapens hebben waar ze naar hartelust mee kunnen oefenen.
Volgens de verschillende AI bots is de kans dat de eerste kogel daar doel treft met een goed afgesteld geweer en scope en een goed getrainde schutter 1 à 5 % !!
Voor een ervaren sportschutter of jager met jarenlange ervaring stijgt het aanzienlijk naar een 20%, gezien zijn leeftijd zou het me verbazen dat hij tot die categorie hoort.
Zelfs voor een ervaren scherpschutter is de kans om dit te raken met de eerste kogel volgens de AI bots nog maar 60 à 95%, rekening houdende met een zeer goede steun voor het wapen en weinig last van wind.
Het is duidelijk dat er hier maar weinig zijn met enige kennis van wapens, laat staan echte schietervaring op afstand.
Make Spaargids " Great Again ! "
https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/
Vader is sheriff. Kleine is dus opgegroeid met wapens en schoot waarschijnlijk al wanneer de meesten nog met poppen speelden.
Wil je er een held van maken, doe maar gerust. Het was een goed schot maar ik ken er wel meer die zo'n schoten kunnen afleveren. Maar ja, ik ken volgens jou niets van wapens.
Vader is sheriff. Kleine is dus opgegroeid met wapens en schoot waarschijnlijk al wanneer de meesten nog met poppen speelden.
Wil je er een held van maken, doe maar gerust. Het was een goed schot maar ik ken er wel meer die zo'n schoten kunnen afleveren. Maar ja, ik ken volgens jou niets van wapens.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Deze moord vind je precies toch iets minder ergBrembos schreef: ↑12 september 2025, 18:18 Graag ook een foto , met of zonder klakske , van de tientallen andere onschuldige Amerikanen met hun gezin die dit jaar al omgekomen zijn bij schietpartijen. Of hij al dan niet een gezin en klein mannen had of alleenstaande was doet er niet toe. Alle moorden zijn even erg en te veroordelen.

Laatst gewijzigd door VincentVega op 12 september 2025, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat je het bij voorheenCP eerder in de richting van een of andere complottheorie moet zoeken. M.a.w. hij gelooft niet dat de huidige verdachte de echte schutter is maar dat “er veel meer achter zit”.Trivium schreef: ↑12 september 2025, 22:35 https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/
In het leger met FN FAL geschoten op 100m zonder kijker. Alle 5 kogels binnen 10cm van elkaar in de roos.voorheenCP1234 schreef: ↑12 september 2025, 22:07Ik heb het even door verschillende bots laten uitrekenen met de gegevens die er op dit moment zijn, van vermoedelijke afstand, wapen, doelwit, ...Trivium schreef: ↑12 september 2025, 20:54 Het hangt een beetje vanaf met welk wapen er geschoten werd. Vergeet niet dat veel Amerikanen allerlei wapens hebben waar ze naar hartelust mee kunnen oefenen.
Volgens de verschillende AI bots is de kans dat de eerste kogel daar doel treft met een goed afgesteld geweer en scope en een goed getrainde schutter 1 à 5 % !!
Voor een ervaren sportschutter of jager met jarenlange ervaring stijgt het aanzienlijk naar een 20%, gezien zijn leeftijd zou het me verbazen dat hij tot die categorie hoort.
Zelfs voor een ervaren scherpschutter is de kans om dit te raken met de eerste kogel volgens de AI bots nog maar 60 à 95%, rekening houdende met een zeer goede steun voor het wapen en weinig last van wind.
Het is duidelijk dat er hier maar weinig zijn met enige kennis van wapens, laat staan echte schietervaring op afstand.
We konden toen bijtekenen voor scherpschutter indien we het gewild hadden.
De kunst bestond er in altijd hetzelfde punt van de roos op precies dezelfde manier in het vizier te houden, niet te bewegen, ook niet bij de terugslag en de trekker langzaam over te halen.
Niettemin waren er bij die er in slaagden volledig buiten de roos te schieten. Zelfs de instructeurs waren er niet gerust in.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
In mijn hoofd niet kruipen Vivi, doe dat bij je vriendje Bartje Quisling ...VincentVega schreef: ↑12 september 2025, 23:07Ik denk dat je het bij voorheenCP eerder in de richting van een of andere complottheorie moet zoeken. M.a.w. hij gelooft niet dat de huidige verdachte de echte schutter is maar dat “er veel meer achter zit”.Trivium schreef: ↑12 september 2025, 22:35 https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/
Ik wil best geloven dat deze persoon de "echte" dader is, met de info die nu extra beschikbaar is, is de kans er alvast enorm op vooruitgegaan.
Ik sluit echter ook niet uit dat er meer achter deze laffe moord zit, Charlie werd genoemd in vele kringen als presidentskandidaat en hoewel hij een duidelijke voorkeur had maakte hij er geen deel van uit; als er iets is wat ze ze in de US niet graag hebben is presidentskandidaten die niet in het duidelijke profiel passen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik kan voorheen enz ergens wel volgen in deze. Deze enigszins rare man kon wel eens een bedreiging vormen voor het klakske en zijn entourage bij de volgende verkiezingen. Maar om hem daarom te laten vermoorden gaat wel erg ver. Alhoewel , in Amerika moet je van niks meer verschieten… Inderdaad een spijtig slachtoffer van de vrije wapendracht aldaar….
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben 20 jaar geleden uit de schuttersclub gestapt en heb 15 jaar geleden al mijn wapens verkocht. Maar zelfs nu op mijn leeftijd ben ik ervan overtuigd dat als je me een uurtje geeft met die Mauser .30-06 caliber bolt action rifle dat zelfs ik vanop 180 meter raak zou schieten op een non moving object. Zoals gezegd: dit was helemaal niet zo'n uitzonderlijk schot met zo'n wapen.voorheenCP1234 schreef: ↑12 september 2025, 20:46maar dat schot niet als uitzonderlijk zien; dat bewijst dat je ofwel een zeveraar bent ofwel niets van schieten kent ! Gezien je postings ga ik uit van het laatste.
Lees hier eens tot wat getrainde schutters met goede wapens in staat zijn.
Het is om te schreien. De dader is inderdaad opgegroeid in een standaard VS-gezin. Ik zie foto's en filmpjes passeren van hem als kind tot jongvolwassene. Allemaal middle of the road. Tot dat hij in die universiteit totaal gehersenspoeld buitenkomt. A crying shameTrivium schreef: ↑12 september 2025, 22:35 https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/

Hier slaat CP1234 inderdaad danig de bal mis.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 september 2025, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Dit zou wel eens de reden kunnen zijn voor de moord op Kirk. Voor zijn verkiezing zei Trump dat hij de volledige Epstein files openbaar zou maken. Na zijn verkiezing wil hij dat niet meer. Niemand weet waarom.KleineSpaarder schreef: ↑27 juli 2025, 10:49 Veel Amerikanen geloven dat Trumps regime een doofpot-operatie voert rond de Epstein-files.
![]()
Kirk's beweging voerde actie om de files openbaar te maken, en steunde daarmee de MAGA beweging die hetzelfde eisen. O.a. op een event op 11 juli.
Sommigen in de entourage van Trump willen niet dat de Epstein files bekendgemaakt worden. Misschien zagen ze daarom Kirk als een bedreiging.
The Trump administration’s complete dismissal of the Jeffrey Epstein case continues to backfire as some of the most intense, involved members of his voting base think they’ve lost him to the “deep state.”
As the Student Action Summit conference hosted by Charlie Kirk’s right-wing Turning Point USA group kicked off on Friday, multiple MAGA loyalists expressed anger and exasperation with President Trump’s handling of the case that has dominated much of the conspiratorial far-right.
“It’s not about just a pedophile ring and all that. It’s about who governs us, right? And that’s why [the Epstein case] is not gonna go away,” MAGA godfather Steve Bannon yelled from the conference stage. He then went on to detail just how important the case is to the deep base. “For this to go away, you’re gonna lose 10 percent of the MAGA movement. If we lose 10 percent of the MAGA movement right now, we’re gonna lose 40 seats in [20]26, we’re gonna lose the presidency, they won’t even have to steal it … because [the Trump administration] will have disheartened the hardest core populist …”
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Daar gaat de recente belofte van jou om geen “koosnaampjes” te gebruikenvoorheenCP1234 schreef: ↑12 september 2025, 23:24In mijn hoofd niet kruipen Vivi, doe dat bij je vriendje Bartje Quisling ...VincentVega schreef: ↑12 september 2025, 23:07
Ik denk dat je het bij voorheenCP eerder in de richting van een of andere complottheorie moet zoeken. M.a.w. hij gelooft niet dat de huidige verdachte de echte schutter is maar dat “er veel meer achter zit”.
Ik wil best geloven dat deze persoon de "echte" dader is, met de info die nu extra beschikbaar is, is de kans er alvast enorm op vooruitgegaan.
Ik sluit echter ook niet uit dat er meer achter deze laffe moord zit, Charlie werd genoemd in vele kringen als presidentskandidaat en hoewel hij een duidelijke voorkeur had maakte hij er geen deel van uit; als er iets is wat ze ze in de US niet graag hebben is presidentskandidaten die niet in het duidelijke profiel passen ...

De zomer voorbij … en de goede voornemens zijn al vergeten

Typisch voor een extreem-rechtse redneck

Ik kruip niet in jouw hoofd. Dat moet trouwens zowat de laatste plaats zijn - samen met het hoofd van Brembos - waarin ik zou willen kruipen.

Ik leid alleen af uit je vorige posts dat je in twijfel trekt dat een jonge schutter zoals Tyler Robinson zo’n schot zou kunnen lossen. En dat je blijkbaar denkt dat het past in een groter plan.
Ik kruip ook niet in BDW zijn hoofd. Geen plaats daar voor mij wegens verschillen in opinie over bepaalde thema’s. Trouwens als het enkel over plaats aankomt, dan is er veel meer plaats te vinden bij Filip den Chinees of Tom Von Grieken want onder hun schedel moet het toch vrij leeg zijn

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Gezien de opschriften op de hulzen moeten we de dader deze keer in extreem-linkse hoek zoeken. Bij de aanslag om Trump bleek het een extreem-rechtse extremist te zijn. Ook bij de moorden op Democratische politici eerder dit jaar een extreem-rechtse extremist.
Extreem-rechts en extreem-links, birds of a feather en allebei een groot gevaar voor de maatschappij. Ze lijken inhoudelijk tegenovergesteld te zijn maar zijn eigenlijk elkaars beste vrienden (zoals Poetin en Xi Jinping). Ook het Blok en de PVDA hebben wel wat “aanknopingspunten”
CP en KleineSpaarder kunnen nog wat ruzie maken over welke strekking de meeste politieke moorden heeft gepleegd
Extreem-rechts en extreem-links, birds of a feather en allebei een groot gevaar voor de maatschappij. Ze lijken inhoudelijk tegenovergesteld te zijn maar zijn eigenlijk elkaars beste vrienden (zoals Poetin en Xi Jinping). Ook het Blok en de PVDA hebben wel wat “aanknopingspunten”
CP en KleineSpaarder kunnen nog wat ruzie maken over welke strekking de meeste politieke moorden heeft gepleegd

Wat is dat nu weer van doortrekken van redenering ?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 08:01Het is om te schreien. De dader is inderdaad opgegroeid in een standaard VS-gezin. Ik zie foto's en filmpjes passeren van hem als kind tot jongvolwassene. Allemaal middle of the road. Tot dat hij in die universiteit totaal gehersenspoeld buitenkomt. A crying shameTrivium schreef: ↑12 september 2025, 22:35 https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/
Vader is sheriff. Kleine is dus opgegroeid met wapens en schoot waarschijnlijk al wanneer de meesten nog met poppen speelden.![]()
Hij is in zijn leven opgegroeid tussen wapens. (leuk kerstcadeautje zo te horen , en leuke pose met dergelijk zwaar geweer vroeger te zien op foto, en sheriff als vader die professioneel ook met wapens bezig was, als kind zie je dat ook, wapens(eigenlijk zware oorlogswapens) het vernormaliseert er allemaal door in je leven.
Gezien zijn daad van afgelopen week (180meter , one shot) zal hij deze in het verleden ook wel voldoende gebruikt en beoefend hebben.
Hij heeft andere ideologische opvattingen dan C.Kirk , is van mening dat hij haat veroorzaakt met zijn uitspraken.
Gaat over tot deze laffe daad.
En de oorzaak van die laffe daad is dat semestertje dat hij 4jaar terug evenjes aan een universiteit heeft gevolgd

Je neemt jezelf ook serieus ?
Laatst gewijzigd door KV op 13 september 2025, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bwa, ik zou het toch geen standaard gezin en opvoeding noemen. Kijk eens naar de foto’s van hem. Van geboorte tot … telkens met een wapen in de hand. In conservatief Republikeinse gezinnen is dat misschien “de normale opvoeding” maar - gelukkig maar - niet overal. Als je naar oorzaken zoekt, vergeet dan ook dit niet …CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 08:01Het is om te schreien. De dader is inderdaad opgegroeid in een standaard VS-gezin. Ik zie foto's en filmpjes passeren van hem als kind tot jongvolwassene. Allemaal middle of the road. Tot dat hij in die universiteit totaal gehersenspoeld buitenkomt. A crying shameTrivium schreef: ↑12 september 2025, 22:35 https://www.hln.be/buitenland/als-kind- ... ~a19decde/
Vader is sheriff. Kleine is dus opgegroeid met wapens en schoot waarschijnlijk al wanneer de meesten nog met poppen speelden.![]()
Hebben de universiteiten hem “gehersenspoeld”? Of heeft hij zich afgezet van het conservatieve gedachtengoed van zijn ouders? Voer voor psychologen …