MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect
Opgepast met overschrijvingen tussen spaarrekeningen voor het behoud van getrouwheidspremie.
Medirect heeft in het verleden bewezen niet sterk te zijn in het berekenen van getrouwheidspremie, als ze dan toegeven dat er een fout in de berekening zit bij 1000en klanten duurt het meer dan 6 maand om dit te corrigeren!
Ook was er een regeltje dat het geld niet dezelfde dag teruggeplaatst mag worden vanwege de manier waarop hun IT systeem werkt.
Wat ik dus ga doen:
1. bewaren vervaldata en % getrouwheidspremie essential rekeing
2. overchrijven essential -> dynamic (van het deel met lager dan 0.7% getrouwheidspremie)
3. 2 werkdagen wachten, dus tot dinsdag
4. overschrijven dynamic -> essential
5. bewaren (en vergelijken met 1.) vervaldata getrouwheidspremie en % essential rekening
Medirect heeft in het verleden bewezen niet sterk te zijn in het berekenen van getrouwheidspremie, als ze dan toegeven dat er een fout in de berekening zit bij 1000en klanten duurt het meer dan 6 maand om dit te corrigeren!
Ook was er een regeltje dat het geld niet dezelfde dag teruggeplaatst mag worden vanwege de manier waarop hun IT systeem werkt.
Wat ik dus ga doen:
1. bewaren vervaldata en % getrouwheidspremie essential rekeing
2. overchrijven essential -> dynamic (van het deel met lager dan 0.7% getrouwheidspremie)
3. 2 werkdagen wachten, dus tot dinsdag
4. overschrijven dynamic -> essential
5. bewaren (en vergelijken met 1.) vervaldata getrouwheidspremie en % essential rekening
Zonet mijn rekeninguittreksels van Medirect rekeningen bekeken.
Bij een overschrijving zie ik daarop niet het rekeningnumlmer van de begunstigde (of diegene die betaald).
Ben ik de enige? Is dit legaal?
Bij een overschrijving zie ik daarop niet het rekeningnumlmer van de begunstigde (of diegene die betaald).
Ben ik de enige? Is dit legaal?
Deze voormiddag heb ik ook enkele overschrijvingen gedaan bij MeDirect en ik zie niet direct dat daar iets verkeerd aan zou zijn. Het ziet er misschien allemaal wat anders uit dan bij andere banken, maar dat went wel.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Dus je ziet enkel een bedrag ?
Dat is alvast niet normaal al krijg je er veel minder info dan bij eender welke andere bank wat in mijn ogen een minpunt is.
Legaal zal het op dit moment wel zijn, het mag van mij wel illegaal worden daar ik dit toch wel noodzakelijke info vind, zeker om achteraf zaken te kunnen bewijzen.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij moeten transacties het bedrag, de datum en een 'afzender' bevatten.
De 'afzender' is dan een naam maar een rek nr ipv een naam kan evt. ook.
De 'afzender' is dan een naam maar een rek nr ipv een naam kan evt. ook.
U bent niet de enige.
In België gelden er geen specifieke wettelijke eisen voor de inhoud van een rekeninguittreksel, maar wel voor de bewaring ervan. Banken moeten bepaalde informatie op het uittreksel zetten, zoals de rekeninghouder, het rekeningnummer, de periode en het begin- en eindsaldo. Burgers wordt aangeraden rekeninguittreksels te bewaren voor mogelijke geschillen of belastingaangiften, en de Febelfin raadt aan om ze minstens tien jaar te bewaren.
Het MeDirect systeem dateert nog van de tijd dat er enkel overgeschreven kon worden met een vaste tegenrekening naar een andere bank; gestructureerde mededeling op de overschrijving was oorspronkelijk ook niet mogelijk. Zoveel later is hun systeem van rekeninguittreksels niet veranderd.
Dit is é@n van de redenen waarom Medirect voor mij een aflopend verhaal is:
1) onvoldoende bewijskracht van de rekeninguittreksels;
2) onmogelijkheid van volmachten (zie nood aan zorgvolmachten)
3) Medirect kiest soms fiscaal, ten onrechte, de kant van de fiscus; de afgehouden taksen worden pas maanden later en na veel aandringen terugbetaald;
4) geen real time koersen, geen diepte van de markt, op het orderplatform.