voorbeurs kopen
TIP
voorbeurs kopen
Noob vraag, ik zie vaak dat koersen voorbeurs al veranderen. Hoe doe je daaraan mee? Belfius Rebel alleszins niet, ik heb ook LYNX => maar daar krijg je dan melding dat het bod zal geplaats worden als de beurs opent?
Re: voorbeurs kopen
Aanhankelijk van je broker kan je ergens aanvinken om voorbeurshandel mogelijk te maken.
Bij Mexem ziet dat er bijv. zo uit (Outside RTH); ik vermoed bij Lynx gelijkaardig:
Bij Mexem ziet dat er bijv. zo uit (Outside RTH); ik vermoed bij Lynx gelijkaardig:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
volgens mij veranderen die koersen omdat er orders worden bijgeplaatst; niet omdat er handel is.
Openingskoers wordt bepaald door de orders.
In pricipe kan een aandeel stijgen of dalen aan de hand van orders, zelfs als die niet worden uitgevoerd.
Openingskoers wordt bepaald door de orders.
In pricipe kan een aandeel stijgen of dalen aan de hand van orders, zelfs als die niet worden uitgevoerd.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
De beurzen hebben vaste openingsuren. Maar daarnaast zijn er platformen die bredere openingsuren hebben, en waar handel gebeurt buiten de beurzen, in elk geval voor belangrijke aandelen.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Voor het begin en aan het einde van de beurs is er (zeker voor ETFs) een speciaal process dat zal convergeren naar de openingskoers gebaseerd op de orders die op dat moment geplaatst zijn. Op de Euronext sire kan je die "race" naar de openingskoers volgen.
Aan het begin en aan het einde van de beurssessies zijn de koersen altijd volatieler. Het is een goed idee om daar weg te blijven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
moet je niet gewoon een makelaar zoeken die in future's kan handelen (erg dun bezaaid; en met reden) of zie ik dat nu echt verkeerd?
Niet.
Een order kan pas uitgeoefend worden als de beurs open is. Het principe dat de handel 's nachts en in het weekend stil ligt heeft een functie.
Bron: het internet.
Niet akkoord. Voor de VS bijvoorbeeld :
Pre-market trading usually takes place between 8 a.m. and 9:20 a.m. ET on weekdays (U.S. only).
Ook andere beurzen geven de mogelijkheid om voor en na reguliere uren te kopen maar is beperkt in de tijd.