Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Waarom moeten die cijfers op elkaar afgestemd zijn? Bij die langdurig zieken en andere uitkeringstrekkers zal een meerderheid wel terecht en met reden een uitkering krijgen. En ja, je krijgt dat niet snel of simplistisch opgelost, iets wat al decennia scheef loopt zet je niet recht op een paar jaar. Maar het probleem moet wel dringend aangepakt worden, te beginnen met alle profitariaat eruit te gooien en scherpere controle op de toegang. Zorgen dat men gemiddeld minstens 40 jaar in eigen inkomen voorziet en bijdraagt aan de gemeenschap, zal al een groot deel van het probleem oplossen, meer betalers tegenover minder steuntrekkers zorgt immers voor een dubbel effect. En het gezeik "het kan niet" is onzin, kijk maar hoe het in Nederland wel gelukt is om de loopbaanjaren te verhogen.
Ben ex roker, maar heb er geen probleem mee dat anderen het moeilijker hebben om af te leren.
Ben eerder sociaal ingesteld en niet egoïstisch zoals sommigen hier.
Ik zou voorstellen voor sommigen, doe een duikerpak aan dan heb je van de omgevingslucht geen probleem want het is overal wel wat. Wat ga je doen als Putin hier een of ander komt in brand steken, uw neus dichtknijpen?
Terrassen bevinden zich doorgaans aan de straatzijde, wat dan met het voorbijkomend verkeer e.d.m.
De beste manier om het af te leren is om het stelselmatig te verbannen. Veel belangrijker dan rokers te doen stoppen met roken is om niemand anders aan te zetten. Daarom houd je dit best zoveel mogelijk uit de publieke ruimte. Deze afschuwelijke verslaving moet niet genormaliseerd worden.
Het is net het roken in de nabijheid van anderen dat egoïstisch is.
Eigenaardige vorm van victim blaming. Waarom zou iedereen die niet rookt zich moeten aanpassen aan de minderheid die wel rookt? Dit slaat toch nergens op?
Prachtvergelijking. Antwoord: ja. En mijn billen ook.
Inderdaad. We pakken alle problemen 1 voor 1 aan. De stinkende diesel is next. Of had je nog niet door dat men wilt dat we met zijn allen elektrisch gaan rijden?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
- Vergeet je dan niet te rekenen op het feit dat die mensen ipv te kosten dan ook bijdragen via belastingen? Bovendien zullen ze vaker gaan consumeren, BTW betalen etc.chesini schreef: ↑15 september 2025, 19:05 In BE zijn er 991.330 werklozen, langdurige zieken, leefloners. (ik heb geen cijfers over eventuele dubbeltelling maar zal het straks nog eens verifiëren)
In BE zijn er 163.562 vacatures. (ik heb geen cijfers over zogenaamde fake vacatures maar zal het straks nog eens verifiëren)
Hoe ga je in godsnaam die twee cijfers op mekaar afstemmen ? Er zijn liefst 827.768 vacatures te weinig.
Maar bon, stel dat die 163.562 allemaal ingevuld worden, dan kunnen we ruw geschat zeggen dat er 163.562 x 2.111,89 EUR per maand of 345.424.952 EUR per maand of 4.145.099.426 EUR per jaar minder last op de sociale zekerheid komt.
Dat is dan 4 Miljard van de 13 Miljard die nodig zijn. Blijft nog 9 Miljard te gaan. God weet hoe.
- Waarom zouden al die mensen een vacature moeten aangeboden krijgen? Waarom is ondernemen plots geen optie meer?
- En behalve het feit dat de cijfers niet op mekaar af te stemmen zijn, zijn de profielen niet op mekaar af te stemmen. Die leefloners etc zijn niet gekwalificeerd om die vacatures in te vullen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het was weer gieren met de VoRT, we haten de media nog bijlange niet genoeg.VincentVega schreef: ↑15 september 2025, 19:25By the way, niet iedereen die uit de werkloosheid wordt geduwd gaat werken (en dus een vacature invullen). Slechts 1 op 3 zou gaan werken.
Een kornuit van de Partij Van De Afgunst wordt er eufemistisch omschreven als 'professor emeritus arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven)'

Eerste groep langdurig werklozen krijgt brief in de bus over stopzetting uitkering: "Zal veel mensen ontmoedigen"
Opletten(!) de méér dan 20 jaar werkloze persoon zou gedemotiveerd kunnen worden van deze brief!

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
We haten de media nog niet genoeg
Gelieve enkel voor u zelf te spreken. Ik haat de media en zeker de media helemaal niet.

Men kan het veel efficienter aanpakken:CarpeNoctem schreef: ↑16 september 2025, 17:20Het was weer gieren met de VoRT, we haten de media nog bijlange niet genoeg.VincentVega schreef: ↑15 september 2025, 19:25By the way, niet iedereen die uit de werkloosheid wordt geduwd gaat werken (en dus een vacature invullen). Slechts 1 op 3 zou gaan werken.
Een kornuit van de Partij Van De Afgunst wordt er eufemistisch omschreven als 'professor emeritus arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven)'![]()
Eerste groep langdurig werklozen krijgt brief in de bus over stopzetting uitkering: "Zal veel mensen ontmoedigen"
Opletten(!) de méér dan 20 jaar werkloze persoon zou gedemotiveerd kunnen worden van deze brief!![]()
- stuur ze een brief met 10 passende vacatures
- als ze voor 31/12 op een vacature ingaan krijgen ze in 2026 een maandpremie van 250 Eur erbij van de overheid
- indien geen werk op 31/12 geen werkloosheid meer
Onder het motto dat je met azijn geen vliegen vangt. Van onze overheid mag je blijkbaar niet te veel creativiteit verwachten natuurlijk. Lompweg schrappen is weer de gemakkelijkste oplossing. Op 2/1/26 staan ze allemaal aan het OCMW. En start de carrousel opnieuw.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik haat de media niet. Integendeel, ze vormen een bron van lachen en vertierCarpeNoctem schreef: ↑16 september 2025, 17:20Het was weer gieren met de VoRT, we haten de media nog bijlange niet genoeg.VincentVega schreef: ↑15 september 2025, 19:25By the way, niet iedereen die uit de werkloosheid wordt geduwd gaat werken (en dus een vacature invullen). Slechts 1 op 3 zou gaan werken.
Een kornuit van de Partij Van De Afgunst wordt er eufemistisch omschreven als 'professor emeritus arbeidspsychologie Hans De Witte (KU Leuven)'![]()
Eerste groeplangdurig werklozen krijgt brief in de bus over stopzetting uitkering: "Zal veel mensen ontmoedigen"
Opletten(!) de méér dan 20 jaar werkloze persoon zou gedemotiveerd kunnen worden van deze brief!

Na 20 jaar van werkloosheid denk ik niet dat je gedemotiveerd geraakt door zo’n brief. Eerder blij dat je het 20 jaar hebt mogen meemaken

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Denk je echt dat ze op die 20 jaar tijd nog nooit vacatures voorgesteld hebben gekregen? Met uitzondering van die extra premie natuurlijk (ik zie trouwens niet in waarom ze bovenop hun loon nog een extra maandpremie van 250 euro zouden moeten krijgen).chesini schreef: ↑16 september 2025, 20:06Men kan het veel efficienter aanpakken:CarpeNoctem schreef: ↑16 september 2025, 17:20
Het was weer gieren met de VoRT, we haten de media nog bijlange niet genoeg.
![]()
- stuur ze een brief met 10 passende vacatures
- als ze voor 31/12 op een vacature ingaan krijgen ze in 2026 een maandpremie van 250 Eur erbij van de overheid
- indien geen werk op 31/12 geen werkloosheid meer
Onder het motto dat je met azijn geen vliegen vangt. Van onze overheid mag je blijkbaar niet te veel creativiteit verwachten natuurlijk. Lompweg schrappen is weer de gemakkelijkste oplossing. Op 2/1/26 staan ze allemaal aan het OCMW. En start de carrousel opnieuw.
We hebben daar toch een overheidsinstantie voor, de VDAB? Denk je dat iemand die 20 jaar werkloos is nooit enige begeleiding en opvolging van de VDAB heeft gekregen? Nu, ik overschat de daadkracht van de VDAB niet, al vind ik dat het in de eerste plaats de taak - neen, de plicht - van een uitkeringsgerechtigde werkloze is om zelf vacatures te zoeken en zelf te solliciteren.
Leefloon bij het OCMW? Daarvoor gelden andere voorwaarden dan voor een werkloosheidsuitkering. Vermoedelijk zal 1 op 3 bij het OVMW gaan aankloppen. De overige 2/3 vinden ofwel werk, ofwel vallen ze gewoon weg uit de statistieken (omdat ze geen enkele vorm van uitkering meer krijgen)
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
LOL, 20 jaar zachte bepampering zal wel volstaan zeker, dat ze het nu maar eens op kordate manier aanpakken.
Whoehahaha 20 jaar gratis geld gekregen en jij zou ze nog wat extra geven omdat ze een vacature aannemen.
Zotter moet het niet worden.
Wat mij betreft zouden ze helemaal geen geld meer moeten krijgen. Dat ze maar gaan bedelen de luilakken.
Maar hoe ga je er anders voor zorgen dat deze mensen gemotiveerd blijven? Zoals de heer professor De Witte aanhaalde: de brief met het stopzetten van hun werkloosheidsvergoeding na 20 jaar deze uitkering te krijgen kan heel demotiverend werken voor deze menesen.
Maak er beter 500 euro per maand van (belastingvrij) en geef hen er ook nog een firmawegen bij.
Pas zo kan je langdurige werklozen motiveren om terug aan de slag te gaan.
Honger is een goeie motivator.harlekyn schreef: ↑17 september 2025, 10:10 Maar hoe ga je er anders voor zorgen dat deze mensen gemotiveerd blijven? Zoals de heer professor De Witte aanhaalde: de brief met het stopzetten van hun werkloosheidsvergoeding na 20 jaar deze uitkering te krijgen kan heel demotiverend werken voor deze menesen.
Bron: het internet.
Je kan ze ook nog een snoepreisje naar de Canarische Eilanden aanbieden. Kwestie van na 20 jaar luieren goed uitgerust op de job aan te komen.harlekyn schreef: ↑17 september 2025, 10:10Maar hoe ga je er anders voor zorgen dat deze mensen gemotiveerd blijven? Zoals de heer professor De Witte aanhaalde: de brief met het stopzetten van hun werkloosheidsvergoeding na 20 jaar deze uitkering te krijgen kan heel demotiverend werken voor deze menesen.
Maak er beter 500 euro per maand van (belastingvrij) en geef hen er ook nog een firmawegen bij.
De maatregel is niet in de eerste plaats gericht naar de huidige langdurige werklozen.harlekyn schreef: ↑17 september 2025, 10:10 Maar hoe ga je er anders voor zorgen dat deze mensen gemotiveerd blijven? Zoals de heer professor De Witte aanhaalde: de brief met het stopzetten van hun werkloosheidsvergoeding na 20 jaar deze uitkering te krijgen kan heel demotiverend werken voor deze menesen.
De maatregel is vooral gericht aan de personen die vandaag werkloos worden, zij weten dat ze maximaal 2 jaar in dit stelsel kunnen zitten.
De winst voor de schatkist zit hem ook vooral naar die toekomst toe.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.