Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Het ging over werklozen die al 20 jaar werkloos waren en die daarvoor binnenkort een brief ontvangen dat er een einde komt aan hun luilekkerleven.B7H4long schreef: ↑Gisteren 11:19De maatregel is niet in de eerste plaats gericht naar de huidige langdurige werklozen.harlekyn schreef: ↑Gisteren 10:10 Maar hoe ga je er anders voor zorgen dat deze mensen gemotiveerd blijven? Zoals de heer professor De Witte aanhaalde: de brief met het stopzetten van hun werkloosheidsvergoeding na 20 jaar deze uitkering te krijgen kan heel demotiverend werken voor deze menesen.
Maak er beter 500 euro per maand van (belastingvrij) en geef hen er ook nog een firmawegen bij.
Pas zo kan je langdurige werklozen motiveren om terug aan de slag te gaan.
De maatregel is vooral gericht aan de personen die vandaag werkloos worden, zij weten dat ze maximaal 2 jaar in dit stelsel kunnen zitten.
De winst voor de schatkist zit hem ook vooral naar die toekomst toe.
Maar ook voor toekomstige werklozen die geen 20 jaar maar nog maximaal 2 jaar een uitkering krijgen is het een idiote maatregel. Ze krijgen al een werkloosheidsvergoeding die vrij hoog is en dicht bij het minimumloon zit. Wat wil je nog meer?
Het is m.i. net een motivatie om gedurende die 24 maanden zeker geen werk te zoeken. 24 maanden lang een uitkering + een bonus van 250euro krijgen.
Waar kan ik tekenen?

De winst voor de schatkist is voor de schatkist en moet niet terugvloeien naar de werkloze. Ik krijg toch ook mijn belastingsgeld niet terugbetaald in de vorm van een maandelijkse premie?
-
- VIP member
- Contacteer:
Van de eerste groep (meer dan 20j werkloos), zullen er bijna geen terug werk vinden.
Het zal bij hen eerder 50% uit de statistieken en 50% leefloon worden.
Ook bij de volgende groepen gaat het terugverdien effect via tewerkstelling tegenvallen, ben ik zeker van.
Bovendien gaan ook de BTW-inkomsten achteruit gaan.
Toch sta ik achter het principe van beperking werkloosheidsuitkering in de tijd.
Ook bij de volgende groepen gaat het terugverdien effect via tewerkstelling tegenvallen, ben ik zeker van.
Toch sta ik achter het principe van beperking werkloosheidsuitkering in de tijd.
Het doel van deze maatregel is NIET het terugverdieneffect op de huidige langdurige werklozen.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 12:17 Van de eerste groep (meer dan 20j werkloos), zullen er bijna geen terug werk vinden.
Het terugverdieneffect is op de toekomstige niet langdurige werklozen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Hopelijk hebben ze daar in hun begrotingstabellen voor 2026 en 2027 rekening mee gehouden 

De kleine groep van meer dan 20 jaar lang werkloos is interessant om ervaring op te doen. Daarom mijn voorstel ze 10 vacatures te geven en 1 jaar maandbonus van 250 EUR van de overheid bij job voor 31/12.
We zullen dan heel duidelijk zien wie er echt niet wil werken.
Wie geen vacature van die 10 aanvaart voor 31/12 is zijn uitkering kwijt.
Waarom die maandbonus van 250 EUR het eerste jaar ? Omdat werken moet lonen tjiens. Wat de NVA en MR beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma maar waar uiteraard niets van in huis komt.
Trouwens wie van werkend BE heeft onder Arizona al een maandjobbonus van 250 EUR gekregen ? Het zal eerder 2,5 EUR zijn. Schandalig rechts beleid dat zelfs zijn minimumbeloftes niet nakomt.
En ondertussen gooit Theo de miljarden maar buiten. Je moet het je voorstellen: hij koopt F35 aan maar vergeet bewapening te bestellen. Niet getreurd, volgende maand bestelt hij doodleuk 1 miljard raketten bij. Wacht tot hij bommen moet bijbestellen want die is hij ook vergeten. Dat komt op nog eens 3 miljard extra.
Maar een maandjobbobus van 250 EUR ? Ah neen, daar hebben we geen geld voor.
Wie geen vacature van die 10 aanvaart voor 31/12 is zijn uitkering kwijt.
Waarom die maandbonus van 250 EUR het eerste jaar ? Omdat werken moet lonen tjiens. Wat de NVA en MR beloofd hebben in hun verkiezingsprogramma maar waar uiteraard niets van in huis komt.
Trouwens wie van werkend BE heeft onder Arizona al een maandjobbonus van 250 EUR gekregen ? Het zal eerder 2,5 EUR zijn. Schandalig rechts beleid dat zelfs zijn minimumbeloftes niet nakomt.
En ondertussen gooit Theo de miljarden maar buiten. Je moet het je voorstellen: hij koopt F35 aan maar vergeet bewapening te bestellen. Niet getreurd, volgende maand bestelt hij doodleuk 1 miljard raketten bij. Wacht tot hij bommen moet bijbestellen want die is hij ook vergeten. Dat komt op nog eens 3 miljard extra.
Maar een maandjobbobus van 250 EUR ? Ah neen, daar hebben we geen geld voor.
Laatst gewijzigd door chesini op 17 september 2025, 14:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat heeft toch helemaal geen belang, ze worden uit hun hangmat gewipt en mogen zelf kiezen wat ze doen, er bestaat nog altijd geen dwangarbeid, wie niet wil werken moet en zal daar niet toe gedwongen worden. Het luilekker leven zal alleen niet meer op kosten van de belastingbetaler zijn.chesini schreef: ↑Gisteren 14:14 De kleine groep van meer dan 20 jaar lang werkloos is interessant om ervaring op te doen. Daarom mijn voorstel ze 10 vacatures te geven en 1 jaar maandbonus van 250 EUR van de overheid bij job voor 31/12.
En wie ze wel aanvaard mag ze houden of wat

Leer lezen aub. Wie ze aanvaart krijgt het eerste jaar een maandjobbonus van 250 EUR. Het wordt tijd dat de NVA en de MR hun jobbonusbeloftes eens echt waarmaken. Waarop wachten ze trouwens ? Op Godot ? Op de lijnbus ? Op de S-trein ? Waarop wachten ze ?vortex schreef: ↑Gisteren 14:43Dat heeft toch helemaal geen belang, ze worden uit hun hangmat gewipt en mogen zelf kiezen wat ze doen, er bestaat nog altijd geen dwangarbeid, wie niet wil werken moet en zal daar niet toe gedwongen worden. Het luilekker leven zal alleen niet meer op kosten van de belastingbetaler zijn.chesini schreef: ↑Gisteren 14:14 De kleine groep van meer dan 20 jaar lang werkloos is interessant om ervaring op te doen. Daarom mijn voorstel ze 10 vacatures te geven en 1 jaar maandbonus van 250 EUR van de overheid bij job voor 31/12.
En wie ze wel aanvaard mag ze houden of wat![]()
Waarom denk je dat dit zou helpen.
Er bestaan al jaren lang een belastingskrediet voor laagverdieners en een jobbonus die veel hoger zijn dan de 250 euro die jij wil geven. 20 jaar lang heeft dat niet gewerkt, dus nu zal die 250 euro ook geen verschil maken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Denk je dat ? Ik zal uw redenering eens doortrekken: gooi iedereen die meer dan 2 jaar werkloos is onmiddellijk (dus 31/12) van de uitkeringen. Zonder nuances. Schaf de VDAB en de gelijknamige Brusselse en Waalse instituten helemaal af want ze slagen er niet in mensen aan het werk te helpen. Ze dienen enkel om ministers en hun schare vetbetaalde ambtenaren een mooie job te geven. Dat bespaart u 500 miljoen eur per maand of 6 miljard per jaar. Waar wacht je op ?
Men heeft er voor gekozen om het gefaseerd te doen met nog enkele nuances, dus best nog wel een zachte aanpak.
Wel ja, misschien moet men dat maar eens in overweging nemen. Wanneer sociale zekerheid enkel nog gegeven wordt aan wie er echt nood en recht op heeft, zal gaan werken voor velen wel een noodzaak worden. Kortom zorg ervoor dat mensen zelf het initiatief uit noodzaak zullen nemen en stop met de bepampering die meer kost dan het op brengt. We moeten af van de waan dat de staat alles maar moet oplossen en regelen, mensen moeten meer hun eigen keuzes en verantwoordelijkheden nemen en zelf in staan voor de consequenties.chesini schreef: ↑Gisteren 15:12 Schaf de VDAB en de gelijknamige Brusselse en Waalse instituten helemaal af want ze slagen er niet in mensen aan het werk te helpen. Ze dienen enkel om ministers en hun schare ambtenaren een job te geven. Dat bespaart uw 500 miljoen eur per maand of 6 miljard per jaar. Waar wacht je op ?
+1!!!!!vortex schreef: ↑Gisteren 15:45Men heeft er voor gekozen om het gefaseerd te doen met nog enkele nuances, dus best nog wel een zachte aanpak.
Wel ja, misschien moet men dat maar eens in overweging nemen. Wanneer sociale zekerheid enkel nog gegeven wordt aan wie er echt nood en recht op heeft, zal gaan werken voor velen wel een noodzaak worden. Kortom zorg ervoor dat mensen zelf het initiatief uit noodzaak zullen nemen en stop met de bepampering die meer kost dan het op brengt. We moeten af van de waan dat de staat alles maar moet oplossen en regelen, mensen moeten meer hun eigen keuzes en verantwoordelijkheden nemen en zelf in staan voor de consequenties.chesini schreef: ↑Gisteren 15:12 Schaf de VDAB en de gelijknamige Brusselse en Waalse instituten helemaal af want ze slagen er niet in mensen aan het werk te helpen. Ze dienen enkel om ministers en hun schare ambtenaren een job te geven. Dat bespaart uw 500 miljoen eur per maand of 6 miljard per jaar. Waar wacht je op ?
In Gendistan vinden ze het blijkbaar niet zo erg dat een vrouw als minderwaardig gezien wordt.
https://www.hln.be/gent/een-vrouw-is-be ... ~a170d13d/
Schreeuwen over Gaza kunnen ze daar goed terwijl de haatbaarden onder hun eigen neus de vrouw minderwaardig behandelen.
Schreeuwen over Gaza kunnen ze daar goed terwijl de haatbaarden onder hun eigen neus de vrouw minderwaardig behandelen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Zou je niet beter een bonus geven aan al diegenen die 20 jaar onafgebroken gewerkt hebben en niet alleen zichzelf onderhouden hebben maar nog eens die groep van werklozen?

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik verwacht nu toch wel een stevige reactie van UniaTrivium schreef: ↑Gisteren 19:35 In Gendistan vinden ze het blijkbaar niet zo erg dat een vrouw als minderwaardig gezien wordt.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Op de brede jobbonus die de NVA en MR in hun programma staan hebben is het nog altijd wachten. Het zal wachten worden op Godot. Of op de lijnbus. Of op de S-trein.VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:58Zou je niet beter een bonus geven aan al diegenen die 20 jaar onafgebroken gewerkt hebben en niet alleen zichzelf onderhouden hebben maar nog eens die groep van werklozen?![]()