goedkoopste autoverzekering
goedkoopste autoverzekering
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar de allergoedkoopste autoverzekering en zou graag jullie ervaringen en tips horen.
Momenteel zit ik bij PNP via een makelaar en betaal ik €327/jaar voor de BA + RB.
Gegevens:
- Wagen: gezinswagen uit 2018, 116 pk
- Kilometerstand per jaar: ±10.000 km
- Rijbewijs: 16 jaar in bezit
- Ongevalvrij de laatste 5 jaar
Bij Belfius Direct kan ik me verzekeren voor €260/jaar, maar dat is wel inclusief 15% korting. Na 1 jaar ongeveer 300€ (ook RB + BA)
Mijn vraag: zijn er maatschappijen of formules die nóg goedkoper zijn voor mijn situatie? Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar de allergoedkoopste autoverzekering en zou graag jullie ervaringen en tips horen.
Momenteel zit ik bij PNP via een makelaar en betaal ik €327/jaar voor de BA + RB.
Gegevens:
Bij Belfius Direct kan ik me verzekeren voor €260/jaar, maar dat is wel inclusief 15% korting. Na 1 jaar ongeveer 300€ (ook RB + BA)
Mijn vraag: zijn er maatschappijen of formules die nóg goedkoper zijn voor mijn situatie? Alle tips of ervaringen zijn welkom!
Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door boskoo7 op 25 september 2025, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Re: goedkoopste autoverzekering
Wauw, vind dat je al zeer goedkoop zit eigenlijk!
Recent mijn premie eens gechallenged omdat ik in mijn ogen ook te veel betaalde als ik eens online vergeleek. Ik raad je zeker aan om die vergelijking ook eens te maken.
Na wat heen en weer te gaan betaal ik nu bij KBC makelaar €520/jaar verzekering voor een diesel met 150pk. Schadevrije joker ook in rekening genomen. Dit omvat dan; verplichte BA, rechtsbijstand, ongevallenverzekering bestuurder & verzekering bijstand.
Recent mijn premie eens gechallenged omdat ik in mijn ogen ook te veel betaalde als ik eens online vergeleek. Ik raad je zeker aan om die vergelijking ook eens te maken.
Na wat heen en weer te gaan betaal ik nu bij KBC makelaar €520/jaar verzekering voor een diesel met 150pk. Schadevrije joker ook in rekening genomen. Dit omvat dan; verplichte BA, rechtsbijstand, ongevallenverzekering bestuurder & verzekering bijstand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Goedkoop is niet altijd beterkoopboskoo7 schreef: ↑24 september 2025, 23:41 Hallo allemaal,
Momenteel zit ik bij PNP via een makelaar en betaal ik €327/jaar voor de BA.
Gegevens:
Alvast bedankt![]()

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En duurder betekent niet automatisch beter. 

Auto = 1
Brand = 2
Persoonlijke ongevallen i.p.v bestuurders verzekering = 3
Consumenten polis = 4 i.p.v rechtsbijstand auto.
Pechbijstand = 5 grote verschillen in hoe en wat verzekerd en waar. (bij mijn eigen verzekeraar voertuig ouder dan 10 j verzekerd zelfs in Europa)
Meeste verzekeringen slechts tot 10 jaar oud het voertuig.
Totale bijstand auto Europa,personen bijstand wereldwijd 110 €
Familiale = 6
Dus het een goedkoper en andere duurder.
Bekijk het totale plaatje.
Estate Guru believer.
Zo goedkoop vind ik dat toch niet...
- Auto 1 : Compacte SUV 2020 - 206 PK - 302,31€ (BA); daar komt nog 297,1€ bij voor de kleine omnium
- Auto 2 : Cabrio 2018 - 184 PK - 390€ (BA); daar komt nog 378,2€ bij voor de kleine omnium
Alle bedragen zijn incl taksen en bijdragen. Ik rij wel al 20+ jaar zonder ongelukken in fout + mijn eigendommen zijn er ook verzekerd. Kleine omnium dekt alles (diefstal, glasbreuk, storm- hagelschade etc) behalve zelf schade rijden, die is voor eigen rekening.
Is bij AXA, nu niet bepaald een prijsbreker
, maar geven wel excellente service, vind ik ook niet onbelangrijk.
- Auto 1 : Compacte SUV 2020 - 206 PK - 302,31€ (BA); daar komt nog 297,1€ bij voor de kleine omnium
- Auto 2 : Cabrio 2018 - 184 PK - 390€ (BA); daar komt nog 378,2€ bij voor de kleine omnium
Alle bedragen zijn incl taksen en bijdragen. Ik rij wel al 20+ jaar zonder ongelukken in fout + mijn eigendommen zijn er ook verzekerd. Kleine omnium dekt alles (diefstal, glasbreuk, storm- hagelschade etc) behalve zelf schade rijden, die is voor eigen rekening.
Is bij AXA, nu niet bepaald een prijsbreker

interessant, ik heb er net prijs gemaakt. De prijs is bij mij 'vanaf jaar 2' (eerste jaar 15% korting) €332 (exclusief RB).VTEC schreef: ↑Gisteren 15:52 Zo goedkoop vind ik dat toch niet...
Is bij AXA, nu niet bepaald een prijsbreker, maar geven wel excellente service, vind ik ook niet onbelangrijk.
Het is blijkbaar voor mij niet zo voordelig, ik kan ook niet bedenken dat die 20+ jaar rijervaring meespeelt, zelf heb ik 15j ervaring.
Er wordt via de simulatietool van axa enkel gevraagd, 'heb je de laatste 5 jaar ongevallen gehad en was je de laatste 5 verzekerd?'
Ik rij max 10.000km.
Voor RB vragen ze bovendien €70 voor het basispakket
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door boskoo7 op 25 september 2025, 19:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Er valt iets voor te zeggen maar ik ben niet op zoek naar al die zaken, RB + BA is voldoende voor mij.platin schreef: ↑Gisteren 12:36
Auto = 1
Brand = 2
Persoonlijke ongevallen i.p.v bestuurders verzekering = 3
Consumenten polis = 4 i.p.v rechtsbijstand auto.
Pechbijstand = 5 grote verschillen in hoe en wat verzekerd en waar. (bij mijn eigen verzekeraar voertuig ouder dan 10 j verzekerd zelfs in Europa)
Meeste verzekeringen slechts tot 10 jaar oud het voertuig.
Totale bijstand auto Europa,personen bijstand wereldwijd 110 €
Familiale = 6
Dus het een goedkoper en andere duurder.
Bekijk het totale plaatje.
Ik ben wel benieuwd naar wat dit kost?
Een gewone autoverzekering betaalt de schade die jij aan een ander veroorzaakt. Je kan maar beter de goedkoopste nemen dan.
Soms ben je bij een ongeval niet in fout en dan heb je waarschijnlijk liever een maatschappij die snel werkt. Maar ik ben zelf voor de verzekering >20 jaar ongevalvrij, dus neem ik toch nog altijd de goedkoopste.
Ooit bij Axa klant geweest. Die beginnen goedkoop maar doen er onderweg altijd weer wat bij. Als je reclameert gaat dat er weer af maar zo'n maatschappij wil.ik toch liever niet.
Bij ING geen klachten en mijn BM kost me er 200 euro voor een hybride met rond de 160 pk.
Soms ben je bij een ongeval niet in fout en dan heb je waarschijnlijk liever een maatschappij die snel werkt. Maar ik ben zelf voor de verzekering >20 jaar ongevalvrij, dus neem ik toch nog altijd de goedkoopste.
Ooit bij Axa klant geweest. Die beginnen goedkoop maar doen er onderweg altijd weer wat bij. Als je reclameert gaat dat er weer af maar zo'n maatschappij wil.ik toch liever niet.
Bij ING geen klachten en mijn BM kost me er 200 euro voor een hybride met rond de 160 pk.
Inderdaad ik redeneer ook zo.haelewyn schreef: ↑Gisteren 19:47 Een gewone autoverzekering betaalt de schade die jij aan een ander veroorzaakt. Je kan maar beter de goedkoopste nemen dan.
Wat heb je juist voor die €200? kan je dan van speciale kortingen genieten?
Mijn simulatie bij ing geeft me 302€ (incl 15% korting jaar 1).
Jaar 2: €355 (enkel BA)
dus voor mij ook duur dus
Het probleem is vooral dat er 27% taksen en +-18% commissie op een autoverzekering zit. Als de overheid niet zo gulzig was, zouden verzekeringen een stuk goedkoper zijn.
@boskoo7
Ik ben al meer dan dertig jaar klant bij BBL / ING. Ik heb mijn rijbewijs al zo'n 40 jaar en rijd al die tijd voor de verzekering schadevrij. Ik rijd minder dan 10.000 km per jaar.
Verder kunnen 101 parameters een rol spelen. Het merk van je auto, je woonplaats.
En zelfs toen ik van getrouwd naar alleenstaande ging, vond Touring verzekeringen het ooit gerechtvaardigd om me daarvoor een verhoging van de premie te bezorgen. Parameters te over dus....
Voor 200 heb ik enkel BA bij Nationale Nederlanden. ING is de verzekeringsagent in mijn contract.
Ik ben al meer dan dertig jaar klant bij BBL / ING. Ik heb mijn rijbewijs al zo'n 40 jaar en rijd al die tijd voor de verzekering schadevrij. Ik rijd minder dan 10.000 km per jaar.
Verder kunnen 101 parameters een rol spelen. Het merk van je auto, je woonplaats.
En zelfs toen ik van getrouwd naar alleenstaande ging, vond Touring verzekeringen het ooit gerechtvaardigd om me daarvoor een verhoging van de premie te bezorgen. Parameters te over dus....
Voor 200 heb ik enkel BA bij Nationale Nederlanden. ING is de verzekeringsagent in mijn contract.
Als je een paar tientallen euro’s per jaar meer moet betalen voor een autoverzekering waar er een makelaar tussen zit, doen.
Anders kan je bij schade veel meer zelf regelen. Voor vele mensen miserie.
Verder is een bruto van om en bij de 300 euro/jaar spotgoedkoop. Weet dat er 27,10 taksen zit op de Ba van personenwagens.
(Is 236 netto, minus goeie 15% commissie en beheerskosten voor de maatschappij. Er schiet dus echt weinig risicopremie over).
Anders kan je bij schade veel meer zelf regelen. Voor vele mensen miserie.
Verder is een bruto van om en bij de 300 euro/jaar spotgoedkoop. Weet dat er 27,10 taksen zit op de Ba van personenwagens.
(Is 236 netto, minus goeie 15% commissie en beheerskosten voor de maatschappij. Er schiet dus echt weinig risicopremie over).