De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Advies HoudenJOKER247 schreef: ↑27 september 2025, 12:10En wat is je mening over Campine?karine schreef: ↑27 september 2025, 09:23 Geen echte verrassingen bij de algemene vergadering. Colruyt blijft marktaandeel verliezen, terwijl de bedrijfsmarge momenteel slechts zo'n 4% bedraagt (voor Covid was dat nog ruim 5,5%). De gezonde balans (Colruyt had eind juni een nettoschuld van slechts 297 miljoen euro of een ratio nettoschuld/EBITDA van slechts 0,3) laat de groep toe om eigen aandelen te blijven inkopen. Vandaag zit nog minder dan 23% van het aandelenkapitaal bij het brede publiek of een tegenwaarde van slechts 1 miljard euro. De kans op een delisting neemt almaar toe. We hebben geen echte argumenten om een uitgesproken koopadvies te geven, maar huidige posities zijn minstens te behouden.(De Belegger)
Gemiddeld risico
Het aandeel noteert op recordniveaus en we zien de stijgende trend voorlopig nog aanhouden. Aangezien het aandeel tegenover een aantal jaren geleden vertienvoudigde, weegt het aandeel mogelijk te zwaar in uw portefeuille. Herbalanceer desgevallend met een gedeeltelijke verkoop (eventueel stapsgewijs) om het gewicht niet te hoog te laten oplopen.
Dag Karine. Vandaag koersexplosie van UCB. Tubize zal dan wel volgen zeker ?
Moonlake -88% voorbeurs momenteel. De ene zijn brood is de andere zijn...
Hadden die maar 1 produkt in de pipeline?
Ik begrijp dat sommige voor het advies "houden" gaan en een hoge concentratie in 1 aandeel is niet aan te raden. Zelf heb ik vandaag 2 keer bijgekocht (zowel 11u30 als 16u30). Mocht de koers nog lager gaan dan koop ik nog bij. Ik heb nog ruimte vooraleer het mijn maximale gewicht heeft bereikt.karine schreef: ↑27 september 2025, 14:04Advies Houden
Gemiddeld risico
Het aandeel noteert op recordniveaus en we zien de stijgende trend voorlopig nog aanhouden. Aangezien het aandeel tegenover een aantal jaren geleden vertienvoudigde, weegt het aandeel mogelijk te zwaar in uw portefeuille. Herbalanceer desgevallend met een gedeeltelijke verkoop (eventueel stapsgewijs) om het gewicht niet te hoog te laten oplopen.
De daling die vrijdag begonnen is lijkt ingegeven door een melding in de tijd dat het Amerikaanse mijnbedrijf Perpetua Resources, dat miljardair John Paulson als grootste aandeelhouder heeft, praat met onder meer Nyrstar-eigenaar Trafigura over de raffinage van antimoon. Het bedrijf kreeg onlangs groen licht voor een antimoonmijn in de VS. Maar tussen een groen licht en effectief ontginnen en raffinage zal er waarschijnlijk nog heel wat tijd gaan. Tijd waarin Campine goed zal blijven verdienen. Want de reden dat men nu kijkt om mijnen en raffinage in eigen regio te doen is naast onafhankelijkheid ook dat die projecten nu rendabel zijn en waarschijnlijk voor een langere periode zullen blijven.
Ik voorzie dat Campine de komende jaren nog heel winstgevend zal zijn. Nettowinst in de eerste 6 maanden was meer dan 36 miljoen euro en de marktkapitalisatie is nu 303 miljoen euro. Het vooruitzicht voor het volledige jaar van de ceo is een ebitda van meer dan 80 miljoen. Aangezien er nu eind september nog steeds een hoge antimoontrioxide prijs is ben ik er van overtuigd dat de ebitda voor 2025 meer dan 85 miljoen zal zijn.
Toch niet vergeten dat de koers van Campine dit jaar nog steeds +65% staat, op 1 jaar zelfs +143%.
Voor mij persoonlijk klein ingestapt in BAB iets meer dan 1,5m geleden nu +50% ... Ik verkoop absoluut niet ... Ik geloof in minstens een comeback naar het niveau van tijdens Corona.