eindeloopbaanmaatregelen
eindeloopbaanmaatregelen
Gezien de pensioenleeftijd steeds maar stijgt zou ik voorstellen om het systeem van de zorgsector algemeen te maken nl.
"Verpleegkundigen, logistiek medewerkers (en een aantal gelijkgestelden) hebben vanaf 45 jaar recht op 12 extra betaalde compensatiedagen, vanaf 50 jaar zijn dat 24 en vanaf 55 jaar 36 extra betaalde compensatiedagen. Als je deeltijds werkt, worden deze extra compensatiedagen pro rata berekend."
Zou ik en alvast vele anderen tevreden mee zijn. En zeker voor de zwaardere beroepen.
Ofwel kan de zorg een steentje bijdragen en gewoon weer werken zoals de rest.
"Verpleegkundigen, logistiek medewerkers (en een aantal gelijkgestelden) hebben vanaf 45 jaar recht op 12 extra betaalde compensatiedagen, vanaf 50 jaar zijn dat 24 en vanaf 55 jaar 36 extra betaalde compensatiedagen. Als je deeltijds werkt, worden deze extra compensatiedagen pro rata berekend."
Zou ik en alvast vele anderen tevreden mee zijn. En zeker voor de zwaardere beroepen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: eindeloopbaanmaatregelen
Zeker een goed idee , maar ik vrees er voor.
Het is een logica die niet gehanteerd wordt of die men liever uit de weg gaat
Ik heb nooit begrepen hoe je enerzijds maatregelen van vroeger stoppen (SWT) afschaffen , pensioenleeftijd verhogen.
En dan tegelijk maatregelen om langer werken net haalbaarder te maken (vb. landingsbanen) dan ook maar verstrengen of afbouwen....
Het is een logica die niet gehanteerd wordt of die men liever uit de weg gaat
Ik heb nooit begrepen hoe je enerzijds maatregelen van vroeger stoppen (SWT) afschaffen , pensioenleeftijd verhogen.
En dan tegelijk maatregelen om langer werken net haalbaarder te maken (vb. landingsbanen) dan ook maar verstrengen of afbouwen....
36 extra dagen vanaf 55 jaar is absoluut niet haalbaar.
Goed idee om landingsbanen te integreren, maar wel haalbare.
Goed idee om landingsbanen te integreren, maar wel haalbare.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
36 extra compensatiedagen of VAP-dagen of ook nog “rimpeldagen” genoemd.Lukske schreef: ↑28 september 2025, 15:12 Gezien de pensioenleeftijd steeds maar stijgt zou ik voorstellen om het systeem van de zorgsector algemeen te maken nl.

Hoe men het beestje ook noemt: het zijn gewoon 36 extra betaalde verlofdagen. Wie al pakweg 35 gewone vakantiedagen heeft, krijgt als 55+ dus plots 71 betaalde verlofdagen

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- VIP member
- Contacteer:
Om te gaan flexi-jobben, of wa?
36 extra compensatiedagen of VAP of “rimpeldagen” tussen 65 en 67. Dat lijkt me wel zinvol maar nóg eens op voorwaarde dat men niet gaat flexi-jobben

36 extra compensatiedagen of VAP of “rimpeldagen” tussen 65 en 67. Dat lijkt me wel zinvol maar nóg eens op voorwaarde dat men niet gaat flexi-jobben

3,5 maand betaalde vakantie. Absurd natuurlijk. Totaal onbetaalbaar.VincentVega schreef: ↑5 oktober 2025, 23:1036 extra compensatiedagen of VAP-dagen of ook nog “rimpeldagen” genoemd.Lukske schreef: ↑28 september 2025, 15:12 Gezien de pensioenleeftijd steeds maar stijgt zou ik voorstellen om het systeem van de zorgsector algemeen te maken nl.
Ofwel kan de zorg een steentje bijdragen en gewoon weer werken zoals de rest.![]()
Hoe men het beestje ook noemt: het zijn gewoon 36 extra betaalde verlofdagen. Wie al pakweg 35 gewone vakantiedagen heeft, krijgt als 55+ dus plots 71 betaalde verlofdagen![]()
![]()
![]()
- donderblomme
- Newbie
mjin vrouw heeft ook van die dagen,
ze werkt 4/5 in de geriatrie, in de late ploeg is ze nooit op een deftig uur thuis wegens een opname, sterfgeval,....
collegas van andere afdelingen vinden het gekkenwerk,
1 op 2 weekends verplicht werken, vroege, late of gesplitst,
tekorten moeten via de verplichte whatsapp groep onderling geregeld worden of worden van hogerop opgelost door het oproepen van collegas die die dag thuis zijn,
de hoofdverpleegkundige is thuis met een burnout omdat hij zelf teveel wilde oplossen... te braaf zeg maar...
velen nemen ontslag en starten als zelfstandige (eigen wagen, eigen uren) waarmee het ziekenhuis de tekorten opvangt...aan een veel hogere kost....
my 2 cents....
ze werkt 4/5 in de geriatrie, in de late ploeg is ze nooit op een deftig uur thuis wegens een opname, sterfgeval,....
collegas van andere afdelingen vinden het gekkenwerk,
1 op 2 weekends verplicht werken, vroege, late of gesplitst,
tekorten moeten via de verplichte whatsapp groep onderling geregeld worden of worden van hogerop opgelost door het oproepen van collegas die die dag thuis zijn,
de hoofdverpleegkundige is thuis met een burnout omdat hij zelf teveel wilde oplossen... te braaf zeg maar...
velen nemen ontslag en starten als zelfstandige (eigen wagen, eigen uren) waarmee het ziekenhuis de tekorten opvangt...aan een veel hogere kost....
my 2 cents....
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dan kan je gewoon part-time gaan werken en toch full-time betaald wordenJOKER247 schreef: ↑6 oktober 2025, 01:103,5 maand betaalde vakantie. Absurd natuurlijk. Totaal onbetaalbaar.VincentVega schreef: ↑5 oktober 2025, 23:10
36 extra compensatiedagen of VAP-dagen of ook nog “rimpeldagen” genoemd.![]()
Hoe men het beestje ook noemt: het zijn gewoon 36 extra betaalde verlofdagen. Wie al pakweg 35 gewone vakantiedagen heeft, krijgt als 55+ dus plots 71 betaalde verlofdagen![]()
![]()
![]()

Dat systeem - dat vooral in de zorgsector bestaat - begint momenteel al op je 45e met dan “slechts” 12 extra dagen, en bereidt op je 50e verder uit tot 24 extra dagen en op je 55e tot 36 extra dagen.
Je kan dus ruim 20 jaar lang deeltijdse werken en toch voltijds betaald worden.

De linkse rakkers op dit forum zoals KV/chesini kraaien al van vreugde bij zoveel betaalde niet-werkdagen.
Wie dat allemaal moet en gaat betalen is niet hun zorg.

Weeral eens jaloers ? Slecht weekend gehad ? Ga zelf een jaartje werken in de zorgsector. En geef dan uw commentaar.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 08:24Dan kan je gewoon part-time gaan werken en toch full-time betaald worden![]()
![]()
![]()
Dat systeem - dat vooral in de zorgsector bestaat - begint momenteel al op je 45e met dan “slechts” 12 extra dagen, en bereidt op je 50e verder uit tot 24 extra dagen en op je 55e tot 36 extra dagen.
Je kan dus ruim 20 jaar lang deeltijdse werken en toch voltijds betaald worden.![]()
![]()
![]()
De linkse rakkers op dit forum zoals KV/chesini kraaien al van vreugde bij zoveel betaalde niet-werkdagen.
Wie dat allemaal moet en gaat betalen is niet hun zorg.![]()
En ten tweede, wees blij dat deze regelgeving bestaat. Zo kan de rechtse bierkaai dit weer wegsnoeien. En investeren in het Belgisch Leger dat nog geen drone uit de lucht kan halen. Blinde mollen als je het mij vraagt.
En ten derde, ik zal als ik het nodig vind zelf wel commentaar geven op een topic. U hoeft dat niet in mijn plaats te doen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Graag ... als dat betekent dat ik mijn huidige loon (en functie) kan behouden en voltijds word betaald in ruil voor 71 vakantiedagen. Dan kan ik gelijk part-time gaan werken en toch mijn volledige loon bethouden waarvoor ik nu voltijds moet gaan werken.chesini schreef: ↑6 oktober 2025, 11:52Ga zelf een jaartje werken in de zorgsector. En geef dan uw commentaar.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 08:24
Dan kan je gewoon part-time gaan werken en toch full-time betaald worden![]()
![]()
![]()
Je kan dus ruim 20 jaar lang deeltijdse werken en toch voltijds betaald worden.![]()
![]()
![]()
Wie dat allemaal moet en gaat betalen is niet hun zorg.![]()

Waar kan ik tekenen?

Er zijn vacatures genoeg in de zorgsector zegt de rechtse bierkaai. Zoek dus eens als je er ten minste niet te lui voor bent. En vergeet ook de nachten en de weekends niet mee te nemen.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 12:11Graag ... als dat betekent dat ik mijn huidige loon(en job) kan krijgen en voltijds word betaald in ruil voor 71 vakantiedagen. Dan kan ik gelijk part-time gaan werken en toch mijn volledige loon bethouden waarvoor ik nu voltijds moet gaan werken. Waar kan ik tekenen?![]()
Wat is uw huidige loon mr/mevr/x Vincentvega ? Dan kunnen we beter vergelijken…
Vega in de zorg….chesini schreef: ↑6 oktober 2025, 12:26Er zijn vacatures genoeg in de zorgsector zegt de rechtse bierkaai. Zoek dus eens als je er ten minste niet te lui voor bent. En vergeet ook de nachten en de weekends niet mee te nemen.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 12:11
Graag ... als dat betekent dat ik mijn huidige loon(en job) kan krijgen en voltijds word betaald in ruil voor 71 vakantiedagen. Dan kan ik gelijk part-time gaan werken en toch mijn volledige loon bethouden waarvoor ik nu voltijds moet gaan werken. Waar kan ik tekenen?![]()

De beste van het jaar deze ….

Hij zou eens echt moeten beginnen werken dan, en geef tijd meer hebben om te surfen en de keyboardheld uit te hangen

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de interesse in mijn persoonlijke situatie
Ik werk voltijds en in een ploegensysteem (enkel vroeg en laat, geen nacht).
En ik heb altijd al gewerkt sinds ik afgestudeerd ben. Ik ben nog nooit een dag werkloos geweest.
Ik heb in totaal 28 verlofdagen (inclusief ADV), geen 71 dagen. Want ik heb geen recht op "rmpeldagen" of VAP-dagen of hoe je die extra betaalde verlofdagen ook wil noemen
Mijn job is helaas niet in de zorgsector (en mijn profiel is daar jammer genoeg ook heel moeilijk in te vullen)
Ik ben ook geen vakbondsafgevaardigde zoals sommige (extree-) linkse rukkers rakkers hier op het forum en kan dus ook geen (betaald) syndicaal verlof inroepen. Dat doet me denken: kan je tot 31 dagen syndicaal verlof ook nog eens combineren met de 36 rimpeldagen, allemaal bovenop je gewone vakantiedagen? Op die manier zou je nog aan meer dan 100 betaalde "verletdagen" kunnen geraken

Ik werk voltijds en in een ploegensysteem (enkel vroeg en laat, geen nacht).
En ik heb altijd al gewerkt sinds ik afgestudeerd ben. Ik ben nog nooit een dag werkloos geweest.
Ik heb in totaal 28 verlofdagen (inclusief ADV), geen 71 dagen. Want ik heb geen recht op "rmpeldagen" of VAP-dagen of hoe je die extra betaalde verlofdagen ook wil noemen

Mijn job is helaas niet in de zorgsector (en mijn profiel is daar jammer genoeg ook heel moeilijk in te vullen)

Ik ben ook geen vakbondsafgevaardigde zoals sommige (extree-) linkse rukkers rakkers hier op het forum en kan dus ook geen (betaald) syndicaal verlof inroepen. Dat doet me denken: kan je tot 31 dagen syndicaal verlof ook nog eens combineren met de 36 rimpeldagen, allemaal bovenop je gewone vakantiedagen? Op die manier zou je nog aan meer dan 100 betaalde "verletdagen" kunnen geraken