Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
zelfs als je een euro overschrijft naar me direct gaat het niet instant!
en dat soort vragen stellen ze dus bij de helpdesk dus ook. heb vanalles moeten tonen en proberen en uiteindelijk hebben ze gezegd dat ze het zelf niet weten.
-
- Full Member
- Contacteer:
je leest wat je zelf wilt lezen natuurlijk, had niets anders verwacht. Als alles niets mag kosten, zet je ook onderbetaald personeel in. Weet nog dat ze 20 jaar terug EU-overschrijvingen niet online konden doen, en naar antwerpen moesten opsturen. Hun site kreeg je flashback naar de nineties. En tussen kerst en nieuw lag hun site plat. Gelukkig ben ik die amateurs al 20 jaar kwijt
-
- Full Member
- Contacteer:
MeDirect & Argenta zouden vanaf HEDEN INSTANTbetalingen toelaten.
KT nog geen bericht.
KT nog geen bericht.
Argenta ondersteunt al lang instant alleen niet naar me direct. Ik lees dat de beperking van Max 500 euro en naar buitenlandse rekeningen wel wegvalt.
Van me direct inderdaad ook bericht gekregen dat ze nu instant ondersteunen …. En het werkt
Van me direct inderdaad ook bericht gekregen dat ze nu instant ondersteunen …. En het werkt
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan ik een instantoverschrijving doen vanaf mijn Keytrade Bank zichtrekening?
"Helaas nog niet. Er is een tijdelijk uitstel van de instantoverschrijvingen vanaf een zichtrekening bij Keytrade Bank door de vertraagde oplevering van een veelomvattende ‘upgrade’ van onze IT-systemen voor dagelijks bankieren bij Keytrade Bank. De lancering van deze upgrade was oorspronkelijk gepland voor het begin van oktober 2025 en zou instantbetalingen mogelijk maken vóór 9 oktober 2025. Echter, enkele stresstests met betrekking tot operationele en beveiligingsrisico’s hebben geleid tot de beslissing van onze bank om de oplevering van dit compleet nieuwe IT-systeem uit te stellen. We houden u uiteraard op de hoogte en bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging."
Weer typisch met Keytrade...
"Helaas nog niet. Er is een tijdelijk uitstel van de instantoverschrijvingen vanaf een zichtrekening bij Keytrade Bank door de vertraagde oplevering van een veelomvattende ‘upgrade’ van onze IT-systemen voor dagelijks bankieren bij Keytrade Bank. De lancering van deze upgrade was oorspronkelijk gepland voor het begin van oktober 2025 en zou instantbetalingen mogelijk maken vóór 9 oktober 2025. Echter, enkele stresstests met betrekking tot operationele en beveiligingsrisico’s hebben geleid tot de beslissing van onze bank om de oplevering van dit compleet nieuwe IT-systeem uit te stellen. We houden u uiteraard op de hoogte en bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging."
Weer typisch met Keytrade...
Ervaringen met Keytrade
Nog steeds geen instant uitgaande overschrijvingen bij Keytrade? Was toch verplicht voor alle banken vanaf 9 oktober 2025?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Keytrade
Inderdaad nog geen flitsbetaling mogelijk bij Keytrade. Op hun website staat het volgende:
"Er is een tijdelijk uitstel van de instantoverschrijvingen vanaf een zichtrekening bij Keytrade Bank door de vertraagde oplevering van een veelomvattende ‘upgrade’ van onze IT-systemen voor dagelijks bankieren bij Keytrade Bank. De lancering van deze upgrade was oorspronkelijk gepland voor het begin van oktober 2025 en zou instantbetalingen mogelijk maken vóór 9 oktober 2025. Echter, enkele stresstests met betrekking tot operationele en beveiligingsrisico’s hebben geleid tot de beslissing van onze bank om de oplevering van dit compleet nieuwe IT-systeem uit te stellen. We houden u uiteraard op de hoogte en bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging."
Ik vind dat toch wel straf, de verordening over instantbetalingen is aangenomen in februari 2024, dus je kunt bezwaarlijk zeggen dat ze te weinig tijd hebben gekregen om hun systemen aan te passen...
"Er is een tijdelijk uitstel van de instantoverschrijvingen vanaf een zichtrekening bij Keytrade Bank door de vertraagde oplevering van een veelomvattende ‘upgrade’ van onze IT-systemen voor dagelijks bankieren bij Keytrade Bank. De lancering van deze upgrade was oorspronkelijk gepland voor het begin van oktober 2025 en zou instantbetalingen mogelijk maken vóór 9 oktober 2025. Echter, enkele stresstests met betrekking tot operationele en beveiligingsrisico’s hebben geleid tot de beslissing van onze bank om de oplevering van dit compleet nieuwe IT-systeem uit te stellen. We houden u uiteraard op de hoogte en bieden onze oprechte excuses aan voor de vertraging."
Ik vind dat toch wel straf, de verordening over instantbetalingen is aangenomen in februari 2024, dus je kunt bezwaarlijk zeggen dat ze te weinig tijd hebben gekregen om hun systemen aan te passen...
Ja, voor hen is dat de normale gang van zaken.BeireBierblik schreef: ↑10 oktober 2025, 09:55
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
BeireBierblik schreef: ↑10 oktober 2025, 09:55 Inderdaad nog geen flitsbetaling mogelijk bij Keytrade. Op hun website staat het volgende:
Al gepost gisteren, en mss. verder discuteren in de juiste thread hieromtrent.

instantbetalingen-verplicht-4-1-25-voor ... 2-135.html
Wat baten kaars en bril, als de forumbeheerder niet wil.

De berichten vanuit het Keytrade topic ivm instantbetalingen werden naar hier verhuisd.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Er loopt de laatste tijd toch van alles mis bij Keytrade.
Inderdaad instant overschrijvingen nog niet van toepassing.
Ook als je van andere rekening naar hun overschrijft meer dan een dag voor het op je reling staat.
Bel ja naar de helpdesk duurt het praktisch een uur voor je iemand aan de lijn krijgt.
Als je een mail stuurt duurt het 3 weken om een antwoord te krijgen.
Bij aandelen dividenden praktisch altijd een dag later dan op de rekening dan andere banken.
Problemen met uittreksels en meer en meer problemen om in te loggen op hun app.
Zal toch eens moeten uitkijken naar andere bank
Inderdaad instant overschrijvingen nog niet van toepassing.
Ook als je van andere rekening naar hun overschrijft meer dan een dag voor het op je reling staat.
Bel ja naar de helpdesk duurt het praktisch een uur voor je iemand aan de lijn krijgt.
Als je een mail stuurt duurt het 3 weken om een antwoord te krijgen.
Bij aandelen dividenden praktisch altijd een dag later dan op de rekening dan andere banken.
Problemen met uittreksels en meer en meer problemen om in te loggen op hun app.
Zal toch eens moeten uitkijken naar andere bank
Oei pas maar op met dat hier te posten want straks krijg je er van bepaalde forumleden van langs dat je dit niet in de juiste thread hebt geplaatst en dit hoort onder "Ervaringen met Keytrade".
Alsof instantbetalingen bij Keytrade die niet werken geen (slechte) ervaringen zijn bij Keytrade.

Net zoals sommige leden gewoon niet kunnen aanvaarden dat mensen niet tevreden zijn van KeyTrade. Of vroeger: argenta.
Ontevreden zijn over iemands' idool : niet iedereen kan dat hier verwerken
Ontevreden zijn over iemands' idool : niet iedereen kan dat hier verwerken