Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Instantbetalingen verplicht 4/1/'25 voor gans SEPA zone
Zonet een overschrijving gedaan met een klein bedrag van Argenta naar Keytrade via de app en deze is instant uitgevoerd.
Dus het lijkt nu ook te werken van Argenta naar Keytrade.
Dus het lijkt nu ook te werken van Argenta naar Keytrade.
-
- Full Member
- Contacteer:
belfius-vanaf-15-06-2025-standaard-inst ... 33587.html
Vaganzza schreef: ↑12 juni 2025, 19:44 Onderstaande communicatie werd verstuurd door Belfius
Beste klant
Omdat we het belangrijk vinden dat u gemakkelijk en vlot uw betalingen kan doen, hebben we goed nieuws: zeer binnenkort worden al uw SEPA-overschrijvingen in euro via Belfius Direct Net en Belfius Mobile standaard én kosteloos als instantbetaling uitgevoerd. Deze aanpassing gebeurt volledig automatisch, u hoeft hiervoor niets te doen.
Concreet betekent dit dat vanaf 15 juni alle overschrijvingen die u invoert via Belfius Direct Net standaard als instantbetaling behandeld worden. Voor overschrijvingen via Belfius Mobile geldt dit vanaf de eerstvolgende update van de app, beschikbaar vanaf 23 juni.
Uw overschrijvingen worden dan onmiddellijk uitgevoerd, dag en nacht, ook tijdens weekends en op feestdagen.
U kan bepaalde instellingen naar wens aanpassen:
U beslist zelf welke standaardinstelling voor betalingen u het handigst vindt:
Doet u niets, dan blijven instantbetalingen standaard actief
Of u kiest voor niet-instantbetalingen, deze worden dan uitgevoerd op de volgende bankwerkdag na het invoeren van uw overschrijving.
Ongeacht welk type betaling u als standaard hebt ingesteld, kan u bij het invoeren van uw overschrijving nog steeds kiezen of die uitgevoerd moet worden als instantbetaling of als niet-instantbetaling
Kiest u zelf een specifieke uitvoeringsdatum?
Uw overschrijving wordt dan 'instant' uitgevoerd op de gekozen datum, ook in weekends en op feestdagen. Zorg dat het saldo op uw rekening voldoende is.
Wil u graag een limiet bepalen voor uw instantbetalingen?
Ook dat kan eenvoudig. Kies een limiet afgestemd op uw gewoonlijke betalingen. Algemene limieten voor uw betaalrekeningen bestaan sowieso al. Meer informatie hierover vindt u op belfius.be/limieten.
Instantbetalingen kan u niet annuleren , controleer dus altijd zorgvuldig alle gegevens van uw begunstigde en het bedrag voor u bevestigt.
Meer weten over instantbetalingen
We hopen dat deze verbetering uw dagelijkse betalingen eenvoudiger maakt.
Met vriendelijke groeten
Belfius Connect
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik krijg bij Fintro vaak een foutmelding als ik een instantoverschrijving wil doen naar een buitenlandse rekening (Duitsland, Nederland, Luxemburg...) Werkt dit bij anderen ook nog niet?
Dit weekend een overschrijving willen doen van mijn Argenta naar Keytrade zichtrekening. Betaling werd steeds geweigerd. Vandaag opnieuw geprobeerd zonder problemen. Is er dan nog steeds een probleem tussen deze banken (in het weekend)?
Hoe zit dat met Deutsche Bank ? Daar heb ik nog steeds mijn rekening. Maar inkomend of uitgaand: ze doen er rustig een week over !
En dan lees ik in dit draadje dat dat sowieso niet is toegestaan, ook al is het nog niet oktober 2025.
En dan lees ik in dit draadje dat dat sowieso niet is toegestaan, ook al is het nog niet oktober 2025.